Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Du är ett offer för den polarisering som snabbt uppstår i diskussionstrådar. Jag har faktiskt inte sett en enda en som hävdar att FS är oskyldig. (Förutom FS själv).
Det jag för fram i tråden, det är att det inte alls är säkert att FS är skyldig. Det finns betydande utrymme för alternativa gärningsmän. Det är vad jag hävdar.
Jag har dock "magkänslan" att det nog inte är FS som gjort detta. Polisen har burit sig så makalöst dumt åt att jag liksom får den känslan. En sak jag kom att tänka på nu och det är att Marinas bil stod en hel vecka på pendelparkeringen. Polisen hade alltså haft en försvunnen person i en vecka - men tänkte inte på att svänga in på stora parkeringsplatser i närområdet för att se om bilen stod där.
Ursäkta vad är det du påstår? Det är väl kanske så att det är tvärtom här att du har påhitt som inte äger minsta tillstymmelse till relevans. Som tur är så kan dom flesta sortera faktan och den faktiska utredningen som ligger till grund för det här mordet. Notera att det är inte påhitten i tråden som man utreder utan det är nonsens och totalt främmande för den utredande myndigheten.
Du domstolen i det här fallet har agerat åt helvete fel och nu står man i läge och stampar och detta har skapat en stor lucka som lagen måste ta i tu med, så här ska det inte gå till.
Man ska inte frias av två domstolar och sen ska både kropp och dödsorsak hittas,och nu står man med ett rättsväsende som inte är tillräckligt. Blir det inte resning här, så kan domstolen klappa igen portarna,och det är i så fall skandal. Fatta nu att det är graverande att domstolen friat en mördare, pga deras mentala handikapp att se klart i det här mordfallet.
Dom hade aldrig i helvete dömt på det viset i dag det kan du göra klart för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, inte ens åklagare Kvarnström hävdar att bara kroppen räcker för resning, så uppförsbacken är lång just nu.
Det måste till något unikt för att få till resning i fallet och att förvänta sig ett erkännande eller dylikt tror jag är utsiktslöst.
Vad fan vet du om det egentligen vad han sagt och inte sagt?
Va? Mediauppgifter är en sak men du får lugna ner dig med tvärsäkra uttalanden,.