2012-05-09, 21:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Då förstår jag hur du resonerar.
Men hur är det med personal på kyrkogårdar? Under den tid som personalen arbetar, då tänker jag på dom som pysslar om området, i övrigt är det ju rätt öde på kyrkoområden utom på dagar för begravningar, bröllop och dop. Begravningar brukar vara på fredagar, de andra har jag mindre koll på.

Men dom arbetar ju inte sent på kvällar där.

Det är inte ovanligt med bilar på parkering vid en kyrkogård dagtid annars. Och det kan ju även vara så att dom inte tänkt på en speciell bil bland andra.

Jag har följt tråden en del, men har inte kommenterat så flitigt. Jag måste läsa lite om tidpunkterna igen för det är mycket som känns rörigt i den här tråden med alla tider. (kan vara jag som har svårt att komma ihåg alla)

Det står i FUP när dom arbetade och att dom inget sett.
Fässberg är iofs inte litet så det fanns kanske platser det vet jag däremot inte.
Men minnet ska ha något för att minnas något annars passerar det fort. Det är samma om du dessutom frågar någon snart efter den bevittnat ett brott så kan det vara skillnad på 5 personer vad dom såg. Det är luddigt med minnet.

Men han har kört ganska långt kan jag säga med den gröna bilen och det finns ingen människa som noterat honom varken i Mölndal eller i Spekeröd eller på vägen dit och hem.
Han har inget som täcker upp något av det han säger.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är ingen som bekräftat att det är på det viset mer än möjligen ett och annat medium i vårt avlånga land.

AB är för journalistiken vad Kvarnström är för juridiken. En kvarnsten om halsen.

JO, då du har missat rättsmedicinska rapporteringen från TT. Den lär du inte få bort, så roa dig med att förneka det som finns klarlagt. Det är som vanligt och då SKL säger sitt så påstår du att det fingeravtrycket som inte fanns på den delen måste vara någon annans.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 21:35.
Citera
2012-05-09, 21:29
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kan inte du förklara var i min text jag påstår att förhörsledaren är korrupt?
Det är vad det handlar om. Men du läste inte alla inlägg förstår jag, och då får du till det hela på fel sätt. Tolkar du diskussionen på korrekt sätt blir det bra.

Ah, det var tydligen kriminalpolisen du pratade om i det inlägget. Jag ber om ursäkt.
Citera
2012-05-09, 21:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det står i FUP när dom arbetade och att dom inget sett.
Fässberg är iofs inte litet så det fanns kanske platser det vet jag däremot inte.
Men minnet ska ha något för att minnas något annars passerar det fort. Det är samma om du dessutom frågar någon snart efter den bevittnat ett brott så kan det vara skillnad på 5 personer vad dom såg. Det är luddigt med minnet.

Men han har kört ganska långt kan jag säga med den gröna bilen och det finns ingen människa som noterat honom varken i Mölndal eller i Spekeröd eller på vägen dit och hem.
Han har inget som täcker upp något av det han säger.

JO, då du har missat rättsmedicinska rapporteringen från TT. Den lär du inte få bort, så roa dig med att förneka det som finns klarlagt. Det är som vanligt och då SKL säger sitt så påstår du att det fingeravtrycket som inte fanns på den delen måste vara någon annans.

Det är ju såklart konstigt.... Jag ska sätta mig och läsa på lite om området och tidpunkterna innan jag skriver mer.
Tack för dina svar
Citera
2012-05-09, 21:34
Bannlyst
Citat:

Du påstår en sak som du inte har täckning för. Tar till gamla domslut som inte hade varken kropp eller dödsorsak det som är det viktigaste av allt. Ja, suck bara.

Ja suck, alla dessa laga-kraft-domar, hade det inte varit för dem hade varenda bandit suttit inne

Det räcker inte med en kropp med kulhål i huvudet, madrasser etc. Det måste till teknisk bevisning som binder GM till gärningen. Alternativt jobba bort de rimliga tvivlen.
Och här måste jag säga att det är en enorm uppförsbacke Kvarnbäng förmodligen inte klarar så till vida att fällande dom för mord blir gällande.
Citera
2012-05-09, 21:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja suck, alla dessa laga-kraft-domar, hade det inte varit för dem hade varenda bandit suttit inne

Det räcker inte med en kropp med kulhål i huvudet, madrasser etc. Det måste till teknisk bevisning som binder GM till gärningen. Alternativt jobba bort de rimliga tvivlen.
Och här måste jag säga att det är en enorm uppförsbacke Kvarnbäng förmodligen inte klarar så till vida att fällande dom för mord blir gällande.

Det är sant. Och då man har andra omständigheter som inte varit med i domstol är det inte speciellt seriöst att dra upp deras domslut som någon sanning det är ju en sak att inse. Och ovasett vad som händer så har polisen klarat upp det här fallet och han får leva med att det inte löstes. Det bör vara värre än att sona sitt straff.

Alternativa försvann då åklagaren gick till åtal då hade man bestämt sig, och det är inte konstigt här.
För dig kanske som lever på förlegade domslut som inte innehåller det som finns i dagsläget är inget att hänga i julgranen direkt.`Dina argument haltar rejält måste jag påstå.

Du gillar inte åklagaren förstår jag och det måste väl vara något med att Fredrik får hänga ute i media som misstänkt och skyldig. Tja, bara gilla läget. Det är så här det kommer se ut för Fidde.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 21:44.
Citera
2012-05-09, 21:53
Bannlyst
Citat:
Det är sant. Och då man har andra omständigheter som inte varit med i domstol är det inte speciellt seriöst att dra upp deras domslut som någon sanning det är ju en sak att inse. Och ovasett vad som händer så har polisen klarat upp det här fallet och han får leva med att det inte löstes. Det bör vara värre än att sona sitt straff.

Alternativa försvann då åklagaren gick till åtal då hade man bestämt sig, och det är inte konstigt här.
För dig kanske som lever på förlegade domslut som inte innehåller det som finns i dagsläget är inget att hänga i julgranen direkt.`Dina argument haltar rejält måste jag påstå.

Du gillar inte åklagaren förstår jag och det måste väl vara något med att Fredrik får hänga ute i media som misstänkt och skyldig. Tja, bara gilla läget. Det är så här det kommer se ut för Fidde.

Jag gillar åklagarens logik lika mycket som jag gillar din.
Citera
2012-05-09, 21:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja varför inte?
exempel: Jaha, herr och fru Karlsson, när ni då var ute med hunden på er kvälls/morgonpromenad såg ni möjligtvis om någon bil stod parkerad där då?
Svar1: ja det gjorde det.
Svar2: Nej det gjorde det inte.
Ny fråga:Och vad var klockan uppskattningsvis när ni passerade där?

Är det en konstig tanke jag har nu tycker du?

Nej, det är ingen konstig tanke.

Upplysningsvis så finns där även ett annex till Göteborgs Universitet. Där finns gång/cykelbana samt belysningsstolpar. Jag var där för en tid sedan och då var där en person på kisspromenad med hund, ett par cyklister samt en motionslöpare.

Jag kan inte se något skäl till att FS medvetet skulle uppge en tid 1 till 1,5 timmar tidigare om han, som polisen påstår, inte var där överhuvudtaget. Och jag vet också, nu när jag kom in efter ett besök i kvartersbutiken, att jag inte hade en djävla aning om vad klockan var förrän jag kom att tänka på att titta på datorns klocka.

Som sagt, jag ser inte att FS historia skulle vara spräckt på minsta vis - inte ens i närheten. Den har de oklarheter som präglar alla sanna utsagor, men inget visar att den är felaktig.
Citera
2012-05-09, 22:08
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Hävdar du att det råder någon slags korruption? Belägg gärna det påståendet med saklig fakta för det är inget som jag har noterat existerat. Och inte ska det framhållas som en sanning heller för den delen.

Marina sköts i huvudet
Rättsläkaren: Hon sköts på mycket nära håll

Marina Johansson, 31, mördades i sitt sovrum i Spekeröd.

Hon sköts i huvudet på mycket nära håll.

Det är slutsatsen efter den rättsmedicinska analysen av hennes kropp

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14794084.ab

Undrar hur nära det kan möjligen röra sig om ren avrättning och pistolen tätt inpå huvudet.
Stänker det kanske inte så mycket heller?
Varför inte citera följande?
"Bindande bevis saknas
Fortfarande saknas dock teknisk bevisning som knyter 38-åringen till mordplatsen för att kunna få till stånd en ny rättegång."
Citera
2012-05-09, 22:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Varför inte citera följande?
"Bindande bevis saknas
Fortfarande saknas dock teknisk bevisning som knyter 38-åringen till mordplatsen för att kunna få till stånd en ny rättegång."

Skälet till att inte den fullständiga informationen inte citeras är höljt i dunkel, men en teori kan ju vara att det inte stämmer fullt ut med den bild som skribenten har skapat om målet.
Citera
2012-05-09, 22:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En riktig källa på det tack!
Ingen murvels hopkok eller mediumsyn.

Såhär stod det i G-P 8/5:

"Analysen av kvarlevorna avslöjar att kvinnan – precis som åklagaren hävdat – skjutits från mycket nära håll."

Vidare stod det skrivet i tidningen:

"Kammaråklagare Per-Åke Kvarnström vill inte officiellt kommentera GP:s uppgifter.
Han verifierar ändå indirekt genom att säga:
– Fyndet har inte gjort mig det minsta besviken. Det bekräftar allt som jag sa i den senaste rättegången."

Artikeln är skriven av en rutinerad och erfaren journalist; Peter Linné. Fördelen med gammelmedia är att den, åtminstone ännu, har en hel del att vinna på att vara sakliga och sanningsenliga och har allt att förlora på att vara förljugna och vilseledande. Det är inte alltid denna hederskodex följs, men effekterna av desinformation är alltid förödande för en dagstidning som har sitt rykte och sin heder att tänka på i denna medievärld av stor konkurrens.

Tror du detta är skrivet av en murvel som inte har koll på saker och ting? Tror du att Peter Linné skulle skriva "Analysen av kvarlevorna avslöjar att kvinnan – precis som åklagaren hävdat – skjutits från mycket nära håll." om det inte verkligen stämde??
Citera
2012-05-09, 22:33
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skälet till att inte den fullständiga informationen inte citeras är höljt i dunkel, men en teori kan ju vara att det inte stämmer fullt ut med den bild som skribenten har skapat om målet.
Tror att du har en poäng där.
Hittar man inget mer än ett, av en kula, genomborrat kranium, då ser det mörkt ut.
Visst, nån har paketerat MJ, men straffet för griftefridsbrott är väl max ett par år.
Citera
2012-05-09, 22:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Tror att du har en poäng där.
Hittar man inget mer än ett, av en kula, genomborrat kranium, då ser det mörkt ut.
Visst, nån har paketerat MJ, men straffet för griftefridsbrott är väl max ett par år.

Hur fan kan du vara så jävla iskall? "nån har paketerat MJ..."

NÄR brukar man behöva paketera ett lik??? När brukar man behöva gömma detta
lik ute i skogen?

Vad går du på egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här