2012-05-12, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orry-Main
Vad har du för bevis på detta uttalande?
Bullshit säger jag...FS var en hatad och fruktad man (förstår jag inte i o f s den lilla myran han är) i denna familj och har nog garanterat inte haft ngt umgänge med M sedan minst 2 må före beskjutningen..
Vad har du för bevis för detta uttalande?
Citera
2012-05-12, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ingen aning. Varför undrar du?

Låt oss säga att fingeravtryck sitter kvar i ett år (för just denna typ av underlag/omständighet).
Då är det intressant för att man kan utesluta att det gjorts vid flytt, kvar står de människor som befunnits i/vid sängen under senaste året. En av dessa är GM (uteslutet självmord)
Citera
2012-05-12, 23:41
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja, då vill det till att GM har lämnat ett rejält visitkort i paketet. Och spår från FS blir lätt att förklara bort, de bodde under samma tak och de umgicks, t.o.m. intimt innan hon försvann.

Detta är ju intressant! Om vi hypotetiskt tänker oss FS som gärningsman, vad skulle kunna fälla honom? Att man hittar kulan med hans fingeravtryck på?
Citera
2012-05-12, 23:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Detta är ju intressant! Om vi hypotetiskt tänker oss FS som gärningsman, vad skulle kunna fälla honom? Att man hittar kulan med hans fingeravtryck på?
Inte ens det hjälper. Han kan ha laddat pistolen vid provskjutningen, och satt fingeravtryck på kulan.
Citera
2012-05-12, 23:47
Bannlyst
Citat:

Eller att FS städar efter annans gärning och då pillrar bort kulan ur väggen.
Fast det blir jäkligt besvärande att ändra sin story....
Citera
2012-05-12, 23:48
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte ens det hjälper. Han kan ha laddat pistolen vid provskjutningen, och satt fingeravtryck på kulan.

Vad kan man då tänka sej kan vara fällande, vad tror du?
- det finns ju så många här på tråden som är övertygade att han kommer dömas hmm...
Citera
2012-05-12, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad har du för bevis för detta uttalande?

Varför ställer du en fråga på en fråga hela tiden...? det är lite jobbigt vet du...
Jag bor under samma tak med en som kände M och pratade och sms:ade med henne in i det sista, så jag vet nog mer än vad du vet i detta fall. det är bara att läsa vad som har blivit nedskrivet av fhl och teamet runt omkring så kan vilken idiot som helst förstå vad som hänt. Bevisen finns i FUP:en. Bedrövligt att ingen i rättegångarna sett det....
Citera
2012-05-12, 23:52
Bannlyst
Citat:
Vad kan man då tänka sej kan vara fällande, vad tror du?
- det finns ju så många här på tråden som är övertygade att han kommer dömas hmm...

Mordvapnet med hans och ingen annans avtryck
Fingeravtryck i blod på madrass, eller på andra graverande delar av paketet
mm mm.
Citera
2012-05-12, 23:53
Medlem
mercys avatar
Citat:
Varför ställer du en fråga på en fråga hela tiden...? det är lite jobbigt vet du...
Jag bor under samma tak med en som kände M och pratade och sms:ade med henne in i det sista, så jag vet nog mer än vad du vet i detta fall. det är bara att läsa vad som har blivit nedskrivet av fhl och teamet runt omkring så kan vilken idiot som helst förstå vad som hänt. Bevisen finns i FUP:en. Bedrövligt att ingen i rättegångarna sett det....

Kände du M själv eller är det andrahandsinfo du har att erbjuda?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag upprepade samma fråga som du.

Jag har läst FUP. Vad är det för bevis du menar?

I domstolarna har åklagaren lagt fram vad han tycker är bevis, och två eniga domstolar har sågat åtalen jämns med fotknölarna. Det är inte bedrövligt, det är polisutredningen och åtalet som är bedrövliga.
Citera
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är inte Hanssons jobb att rätta PÅK, hans jobb är att juridiskt skydda en klient.
Tex. genom att avstyra en FL som skriker och kallar MT för parasit...proffsigt av konstapel B Nerding

Jag skall rätta mig själv. Jag är missnöjd & sur över PÅK som inte ser till M:s minnes bästa.
Det fetade.

Det håller jag inte med dig om. Är det någon som ser till Marinas bästa, så är det PÅK. Jag hoppas han lyckas med att få Fredrik dömt för mordet på Marina. Hur tusan tänker du?
Citera
2012-05-12, 23:57
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Låt oss säga att fingeravtryck sitter kvar i ett år (för just denna typ av underlag/omständighet).
Då är det intressant för att man kan utesluta att det gjorts vid flytt, kvar står de människor som befunnits i/vid sängen under senaste året. En av dessa är GM (uteslutet självmord)
Det fetade.

Ok. Jag trodde att det avtrycket inte var Fredriks. Men jag kan minnas fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in