2012-05-15, 14:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge
Mun till öra ska det nog vara, men det är inte riktigt det som är kärnan i det.
Det betyder att man gör upp om att komma en viss tid när man är där, gör man inte det så får man skicka ett brev och invänta svar. Man åker inte dit om det inte är uppgjort innan.
Tänkte väl det. - Men det jag inte riktigt förstår är varför FS skulle blanda in ett cannabis-köp över huvud taget i ruljangsen med polisen. Varför inte bara säga att han åkt till Brobacka för att slå ihjäl tiden?

Vad tror du, som känner FS som person, låg bakom FS:s vredesutbrott på sin födelsedag när han tappade sina solglasögon i vattnet och slog näven i en trävägg, för att sedan också åka iväg från MJ och därefter t o m behöva stå och slå på sandsäckar tills näven svullnade? - Cannabis-brist, snedtändning, eller följden av en längre tids brajjande?
Senast redigerad av letsdoit 2012-05-15 kl. 15:07.
Citera
2012-05-15, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Det var ju precis det jag undrade.

Vad jag kan se så fyllde mormordern år den 31 juli.
Citera
2012-05-15, 15:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
/.../ Men nu hittades ju kroppen på ett helt annat ställe och då blir det alldeles uppenbart att FS var i Alingsås för att köpa brass. Och inget annat. Vargunges utsaga styrker detta lite till.
Nej, det håller jag inte med om. Betänk bl a hur många saker som inte fick plats inuti presenningen - för att inte tala om mordvapnet - och som också måste gömmas. Sedan kan ytterligare en aspekt tillföras, nämligen frågan om något annat transportfordon eller transportmedel använts i samband med dumpningen av MJ, och som vid aktuell tidpunkt kanske skulle behöva komma på behörigt avstånd från Övre Röra.
Citera
2012-05-15, 15:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad jag kan se så fyllde mormordern år den 31 juli.

Citat:
Lördag den 31 juli fyller mormor år. Marina hör alltid av sig och vill alltid träffa mormor
personligen samt alla bjudna i släkten.

Enligt C.
Citera
2012-05-15, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge
Ja det är precis så det går till och kommer man inte på utsatt tid blir det till att skicka ett brev och vänta på svar.

Är det vanligt med brevskrivning vid CB affärer ?
Tar ju lång tid om man ex. drar ihop en fest snabbt...finns det andra kontaktvägar ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2012-05-15 kl. 15:38.
Citera
2012-05-15, 15:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Du driver med oss nu också när du säger att langarens vittnesmål är skillnaden mellan att FS döms eller frias.

Det kanske inte skulle göra all skillnad i världen däremot ge en välbehövlig input av kött och blod i FS berättelse om de där dagarna för två år sedan. Det finns ju ingenting som styrker hans utsagor.
Citera
2012-05-15, 15:52
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det kanske inte skulle göra all skillnad i världen däremot ge en välbehövlig input av kött och blod i FS berättelse om de där dagarna för två år sedan. Det finns ju ingenting som styrker hans utsagor.

Nej, det gjorde ingen skillnad. För FS friades ju. Och FS förstod nog redan då att det inte skulle göra någon skillnad.
Citera
2012-05-15, 15:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Är det vanligt med brevskrivning vid CB affärer ?
Tar ju lång tid om man ex. drar ihop en fest snabbt...finns det andra kontaktvägar ?

Hahahahahahaha,, källa på att man skriver brev när man skall köpa röka!!!
Citera
2012-05-15, 15:55
Bannlyst
Citat:
Hahahahahahaha,, källa på att man skriver brev när man skall köpa röka!!!

Sluta va så jävla arrogant: https://www.flashback.org/t1530058
Citera
2012-05-15, 16:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Sluta va så jävla arrogant: https://www.flashback.org/t1530058

Nu lät det på er som om ni talade om att man skriver brev till kranen och undrar om man kan komma förbi på torsdag och sen väntar på besked huruvida det funkar eller inte. Skickar kranen telegram om h*n får förhinder då eller?

Ja, du får ursäkta min arrogans men på min tid gick det lite annorlunda till. Å andra sidan har jag aldrig gjort affärer på vischan.
Citera
2012-05-15, 16:26
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Nu lät det på er som om ni talade om att man skriver brev till kranen och undrar om man kan komma förbi på torsdag och sen väntar på besked huruvida det funkar eller inte. Skickar kranen telegram om h*n får förhinder då eller?

Ja, du får ursäkta min arrogans men på min tid gick det lite annorlunda till. Å andra sidan har jag aldrig gjort affärer på vischan.

Det Vargungen faktiskt skrev var, att det vanliga är att man vid besök 1 bestämmer tid för besök 2. Om man som kund får förhinder, så skriver man ett brev till kranen, som i sin tur meddelar annan tid. Själv har jag inga erfarenheter av detta ö h t.
Citera
2012-05-15, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det håller jag inte med om. Betänk bl a hur många saker som inte fick plats inuti presenningen - för att inte tala om mordvapnet - och som också måste gömmas. Sedan kan ytterligare en aspekt tillföras, nämligen frågan om något annat transportfordon eller transportmedel använts i samband med dumpningen av MJ, och som vid aktuell tidpunkt kanske skulle behöva komma på behörigt avstånd från Övre Röra.

Han kan ha dumpat lite då och då?

Ett paket innehöll förutom kroppen ena madrassen och sängkläderna, i alla fall lakanen,ev några blodiga handdukar eller trasor.
Ett paket innehöll den andra madrassen, kanske täckena och minst en blodig kudde, trasor efter finstädning, och all den klädsel förutom den oranga jackan som låg i första paketet, han hade på sig när han flyttade ner Marina till golvet och grovstädade.
Sen ett mindre paket med handväskan, pass ev kontokorten men telefonerna och pistolen har han dumpat för sig.

Resultatet av det blir tveklöst en beviljad resningsansökan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in