2012-05-09, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orry-Main
Det här var ingen jävla olycka. Skjuter man någon från nära håll så är det 100% avrättning...Hoppas bara att M sov när det hände så hon inte hade dödsångest före skottet kom...

Ja i USA där vapentätheten är extremt hög händer inga olyckor med vapen i hemmet. Inga alls.
Nej de utreds säkert som indiciemord av luttrade kriminalhjärnor som suttit öga mot öga med banditer förr.
Citera
2012-05-09, 20:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja i USA där vapentätheten är extremt hög händer inga olyckor med vapen i hemmet. Inga alls.
Nej de utreds säkert som indiciemord av luttrade kriminalhjärnor som suttit öga mot öga med banditer förr.

Precis, men någon korruption eller konspiration mot Fredrik existerar inte.
Statistiken kanske säger en del då det gäller den här typen av mord, men det är väl inget för den som bestämt sig att Fidde är oskyldig kan jag tänka mig.
Att efter flera år hävda vådaskott eller olycka ger nog en domstol en riktigt rolig halvtimme och mig med faktiskt. Och han verkar lida av minnesförluster, så nej, det går inte hem.
Citera
2012-05-09, 20:17
Medlem
bagarn29s avatar
I chatten mellan MJ och JE 27/7 23:34- 28/7 00:18 sid 556 i FUP.

Marina: tänkte köpa nytt block i morgon när jag vaknar och kanske nya linor.....sen ska jag ut och snorkla tänkte jag....sen vid 18 slutar lillskrutt jobba.

Här är en som visste om både dragblock och smeknamn. Det kan ju finnas fler eller hur?
Citera
2012-05-09, 20:22
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, han använde datorn så sent som 22.23 Varför tror du att FS ändrat sig nu efteråt och säger att han åkte vid 23.00?

Intressant iofs. Men det där ändrar inget i sak. Antagligen kollade han mail och annat och stack därefter. Hade han haft en fabricerad historia så hade tiderna gått ihop sig. FS historia är som de brukar vara när man i efterhand ska återge något som man inte hade anledning att lägga på minnet.

Han har redan sagt att han är osäker på tider. (Och det är jag också om jag har semester eller liknande).

FS hade ingen anledning att ljuga vare sig vid det första eller andra tillfället, så detta spräcker inte hans historia.
Citera
2012-05-09, 20:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I chatten mellan MJ och JE 27/7 23:34- 28/7 00:18 sid 556 i FUP.

Marina: tänkte köpa nytt block i morgon när jag vaknar och kanske nya linor.....sen ska jag ut och snorkla tänkte jag....sen vid 18 slutar lillskrutt jobba.

Här är en som visste om både dragblock och smeknamn. Det kan ju finnas fler eller hur?

Okej okej, det hade jag glömt. Visst kan det finnas fler.
Citera
2012-05-09, 20:29
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Var in mot FP nyligen, fortfarande avspärrat ca. 0,5-1 km in på vägen...

Gör följande sannolikhetsbedömning av teorier/GM.

Datum:
20% mordet sker 27:e
80% mordet sker 28:e

Pengar:
80% att M var vid bankomat, messade CJ och fordonsförfrågan.
20% att annan person gjorde det.
95% att pengarna FS hade kom från M:s uttag, 5% att pengarna FS har är sparade

80% mord/dråp/olycka av FS. FS städar
10% mord/dråp/olycka av FB. 80% att FB städar, 20% på FS
5% mord/dråp/olycka av annan sexkontakt. 80% att FS städar, 20% på annan sexkontakt
4,9% självmord, FS städar.
0,1% alternativ GM som ej förekommer i FUP
Imponerande!

Det vore mycket intressant om du stoppade in mysteriet med Fredrik Svensson´s svullna handled i din sannolikhetskalkylator.

Att den besvärlige Fredrik slagit på en sandsäck med skadad hand är ju förstås en lögn men vad hade egentligen hänt?

Citat:
Fup 953

Bråket den där tisdagen, du nämnde igår efter förhöret att du hade slagit näven i väggen…
Ja.
Varför det?
För att jag var arg och ledsen på mig själv.
Vad hade hänt?
Vi hade argumenterat en massa.
Men när och var slog du i väggen?
Fan, det här med tid… Det var på Tjörn, när vi packade in grejerna i sjöboden.
Var det i sjöbodens vägg?
Ja.
Syns det något? Något märke?
I väggen? Men, det tror jag inte.
Vad för material i väggen?
Det var trä.
Din hand är ju svullen.
Ja, senare samma dag stod jag och slog på sandsäcken.
Med skadad hand? Varför det?
Jag var fortfarande ledsen och arg på mig själv, framförallt ledsen.
Jag kan inte ge ett bättre svar.
Citera
2012-05-09, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, han använde datorn så sent som 22.23 Varför tror du att FS ändrat sig nu efteråt och säger att han åkte vid 23.00?

Det var intressant nyhet, var finns den infon om 22.23 ?
Citera
2012-05-09, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Intressant iofs. Men det där ändrar inget i sak. Antagligen kollade han mail och annat och stack därefter. Hade han haft en fabricerad historia så hade tiderna gått ihop sig. FS historia är som de brukar vara när man i efterhand ska återge något som man inte hade anledning att lägga på minnet.

Han har redan sagt att han är osäker på tider. (Och det är jag också om jag har semester eller liknande).

FS hade ingen anledning att ljuga vare sig vid det första eller andra tillfället, så detta spräcker inte hans historia.

Han låter ganska så säker när han säger att han måste ha åkt 21.30 eftersom han kom fram 22.30 och resan tar en timme. Om han nu är så jädra osäker på tiden hur vet han att han åkte 23.00? Sluta försvara den korkade lögnaren..
Citera
2012-05-09, 20:32
Bannlyst
Citat:
Det var intressant nyhet, var finns den infon om 22.23 ?

Tilläggsprotokollet sid 7.
Citera
2012-05-09, 20:34
Medlem
Citat:
Om olycksoffren hittas dumpade ute i skogen med ett kulhål i skallen utreds det säkert som mord.
Citera
2012-05-09, 20:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Imponerande!

Det vore mycket intressant om du stoppade in mysteriet med Fredrik Svensson´s svullna handled i din sannolikhetskalkylator.

Att den besvärlige Fredrik slagit på en sandsäck med skadad hand är ju förstås en lögn men vad hade egentligen hänt?

Var ser jag den sannolikhetskalkylen? Är mest ett personligt hopkok av något som inte är av relevans i faktamening. Det ser ut som gissningar mer eller mindre. Här är ju det tyngsta beviset mobilerna.

Handen ja, den har han väl släpat och dragit med en del då han packade och drog ett tungt lik.
Den aggressive mytomanen.

Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Om olycksoffren hittas dumpade ute i skogen med ett kulhål i skallen utreds det säkert som mord.

Ja, bra att du förklarar rubriceringen här, så ingen tar det som en olycka. He he.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 20:39.
Citera
2012-05-09, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax

Särskilt då de är inpackade i presenningar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in