2010-08-11, 21:22
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
På hennes profilbild på facebook är hon ljushårig iaf. Tofs eller inte, kan nog nån som känner henne och som hänger i den här tråden svara på.
För personen som fick möte var helt säker på att det var en kvinna, ljushårig och med uppsatt hår, inte en välgjord hästsvans och inte långt hår.
Citera
2010-08-11, 21:23
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag har tänkt så hela tiden..men kan ju inte avgöra givetvis om det är FS som är skyldig, men jag tycker också att utredningen är väldigt tyst och att det kan vara en annan GM

Eller hur! Det stämmer liksom inte. Nu ska man ju egentligen inte göra liknelser med andra fall, eftersom jag då går Off topic, men i Caroline-fallet uppe i Norrland, så släppte ju polisen varje dag info om fynd och allt möjligt och efterlysningar etc. Här är det dödstyst...
Nej, nåt är lurt. Iaf i mina ögon. Sen kanske FS är skyldig, det vet bara han (och kanske polisen), men av nån anledning är det sån stark sekretess på det här ärendet.
Citera
2010-08-11, 21:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
För personen som fick möte var helt säker på att det var en kvinna, ljushårig och med uppsatt hår, inte en välgjord hästsvans och inte långt hår.

Var finns detta vittnesmål? Har du länk till var detta beskrivs?
Citera
2010-08-11, 21:26
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:

På facebook-bilden ser det ut som att Marina är långhårig, men folk klipper sig ju, så... Don't know, really. Lägger länken igen så man ser hårlängden: http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1513100836&ref=ts
Citera
2010-08-11, 21:26
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Jag kan trösta alla här i tråden med att utredarna följer våra inlägg härinne med ett mycket stort intresse. De av oss som kan bidraga med tips i alla dess former bör dock fortfarande kontakta polisen på telefon eller genom ett fysiskt besök hos utredarna. De flesta av oss vill ju ha en snabb lösning av fallet, så fortsätt att spåna och kom med "omöjliga och ointressanta" tankegångar. Polisen arbetar helt förutsättningslöst och utan någon prestige. Kontakta dem vid minsta tanke/undran/tvekan!

Det är nog svårt för många att komma med nåra vare sej omöjliga eller möjliga teorier eller tips så länge "anhöriga/vänner" genast är där och läxar upp de som skriver nåt som inte passar dem.
Att sedan tråden har flyttat in bakom kulisserna i form av PM hit och dit gör ju inte saken bättre utan motverkar tanken med den yttrandefrihet som bör känneteckna detta forum.
Citera
2010-08-11, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är nog inte så hemligt. jag tror att polisen inte vet och nog inte har några spår, därav tystnaden.

Jag börjar fundera på om FS verkligen var ensam om detta. Långa gångavstånd, tystnaden och barnen får mig att tro att det kan finnas fler som vill henne illa.
Jag tvivlar på FS skuld. Han är inte en förhärdad brottsling som kan hålla snattran för polisen i en vecka. Jag tror att MJ stack, och att hon av någon anledning inte har kunnat höra av sig på två veckor.

Det finns bevis som binder FS till skälig misstanke, och polisen arbetar förbrilt med att stärka misstanken. Men jag tror inte att han blir omhäktad, och på fredag får polisen vidga sina vyer.
Citera
2010-08-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, sherlocks, det är det vi undrar. Har den som sett hennes bil verkligen sett henne vid ratten eller i bilen. Det är fan avgörande för om hon levde vid bankomatuttaget eller inte.

Antar ingen vet det heller!

Ehh, jag försökte bara informera dig om något du uppenbarligen inte visste, inget fel i det.
Citera
2010-08-11, 21:29
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Eller hur! Det stämmer liksom inte. Nu ska man ju egentligen inte göra liknelser med andra fall, eftersom jag då går Off topic, men i Caroline-fallet uppe i Norrland, så släppte ju polisen varje dag info om fynd och allt möjligt och efterlysningar etc. Här är det dödstyst...
Nej, nåt är lurt. Iaf i mina ögon. Sen kanske FS är skyldig, det vet bara han (och kanske polisen), men av nån anledning är det sån stark sekretess på det här ärendet.
Precis, jag skrev det tidigt och tänkte då oxå på vad media brukar rota fram. Här har åklagaren tystat ner allt och varför det rubriceras som mord hålls fortfarande hemligt. Ja det är nåt som inte stämmer!
Citera
2010-08-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi har fått in mycket info om FS och MJ:s personer, men vad som hände de aktuella dagarna för försvinnandet finns det försvinnande lite om. Det beror på att de bor isolerat i en stuga i skogen. Ett vittne har sett en bilen med MJ kl 10.30 köra i hög fart från bostaden, men hur säker h*n är går inte att svara på.

Enligt Aftonbladet den 6/8: FS mamma tycker att det är märkligt att hennes son varit oanträffbar i en vecka. Normalt så brukade han alltid svara när de ringde, men inte under den här tiden, varken på mobilen eller hemtelefonen. Han hade endast svarat på ett grattis sms från lillasystern. Verkar lite suspekt att han frångår sitt vanliga beteende under denna tid. Han var ju inte orolig över att MJ var borta iallafall. Bortrest enl honom. Hans mamma har uppfattat MJ som en skötsam och glad tjej som påverkat FS positivt. Tycker att det lutar åt att FS är gärningsmannen.
Citera
2010-08-11, 21:33
Medlem
saffys avatar
Citat:
Jag tvivlar på FS skuld. Han är inte en förhärdad brottsling som kan hålla snattran för polisen i en vecka. Jag tror att MJ stack, och att hon av någon anledning inte har kunnat höra av sig på två veckor.

Det finns bevis som binder FS till skälig misstanke, och polisen arbetar förbrilt med att stärka misstanken. Men jag tror inte att han blir omhäktad, och på fredag får polisen vidga sina vyer.
Det ror jag tyvärr också! Varför är media så tyst? Inga spekulationer om motiv. Hoppas bara att dom inte behöver börja ifrån noll. Jag och flera med mej vill att dom hittar henne NU!!
Citera
2010-08-11, 21:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Angående FS börjar jag få samma känsla. Det kan fortfarande vara mord men det är tveksamt om han är delaktig eller har varit den drivande.

Vart skulle hon ha tagit vägen, vet vi om hennes pass finns hemma och vad hände med hennes visakort med mera.
Citera
2010-08-11, 21:38
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Det ror jag tyvärr också! Varför är media så tyst? Inga spekulationer om motiv. Hoppas bara att dom inte behöver börja ifrån noll. Jag och flera med mej vill att dom hittar henne NU!!

Problemet är att om media skulle börja spekulera om motiv skulle det med stor sannolikhet röra sig om samma saker som vi har diskuterat här - BDSM, barnmisshandel osv. Att sådant togs upp i tråden blev hårt kritiserat av både de som kände/känner henne och de som tycker att sådant kan liknas vid att "blame the vicitim". Media (om man nu kan prata om alla som arbetar där kollektivt) är nog jäkligt rädda för att publicera en massa "skit" om M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in