2012-05-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om du inte märkte det travesterade jag på trött. Det finns mycket som pekar på FS, men det finns mycket som inte pekar på FS också. Det handlar om vilket träd som man försöker se i vilken skog. Jag försöker se alla träd, inte bara det som åklagaren ser mellan sina skygglappar.

I mina ögon känns det som om du detaljstuderar barken längst nere på björken till vänster om den höga tallen. Du fastnar ju hela tiden i hysteriska argument för olika galna teorier, det är synd, för det gör att man inte orkar lyssna, och minssar guldkornen som kommer från dig.
Citera
2012-05-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det fetade är MTs svar.

Man har fått tag en hel del av pojkvännerna men inte alla. Hur många är en hel del?
De som man har fått tag har alibi för 27-28 juli. Varför inte ta med även den 29:e och på så vis slå hål på MTs utsaga om vad han gjort natten till den 29:e?

Via sökfunktionen sökte jag efter ordet ALIBI, fick två träffar detta och en fråga om FS alibi. De alibi som polisen avser bör då finnas i slasken men borde inte de redovisas i FUP?

FUP:en rör väl förundersökningen mot FS inte vilka andra potentiella gärningsmän som kan finnas.
Det innebär att det som pekar åt andra håll läggs undan då det är FUP som ligger till grund för brottsmålet. Så har jag förstått det.
Citera
2012-05-08, 14:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Sant

Lalajlaj, jag måste erkänna att du kan ha rätt i din teori att det kan ha varit MJ som hämtade ut
pengarna den 28:e på förmiddagen. Jag utesluter det inte heller.
Sedan tror jag nog mera på att MJ mördades på morgonen/förmiddag/lunch den 28:e
och inte natten den 27:e till 28:e

Kan du utveckla teorin mer?
Kan det vara så att FS fortsatte att bråka om sina tappade raybans och att MJ tog bilen, åkte in och
hämtade ut pengar men försöka ta ut så mycket att ge FS bara han stack?
FS tog inte detta väl, plockade fram pistolen och sköt henne när han insåg att
det var slut?
Grannen Petterssons far hörde skott den 28:e eller 29:e.
Citera
2012-05-08, 14:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Märklig argumentation folk har i tråden på sistone.

FS är skyldig och det är ingen mening att titta på alternativ
Vet inte om FS är skyldig eller inte men allt talar för det

Med massa fler liknande slutsater.

Men man klarar tamefan inte av att med tid, bevis, vittnen eller något annan bygga upp ett scenario som påvisar att FS och ingen annan än FS är den skyldige.

Han har ju dödat katter, då kan han mörda. Han är antisocial då är man kriminell bla bla...

Det är fortfarande ingen som kan påvisa att det är uteslutet att Marina körde bilen och tog ut pengarna, ingen har ens försökt, man har bara försökt påvisa att det var FS, utan några lyckade resultat.

Att Marina är död och mördad är fastställt, däremot inte när och av vem. Vem som ligger i topp som misstänkt borde alla förstå, så det behöver man inte älta längre.

Istället för att hitta binda FS till något, vilket man inte har lyckats med hittills, börja uteslut.

Jag har sagt det tidigare, jag tror Marina körde bilen själv till bankomaten och tog ut pengarna, ingen som vågar motbevisa detta, annars påstår jag att hon levde runt lunch.
Citera
2012-05-08, 14:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Grannen Petterssons far hörde skott den 28:e eller 29:e.

Exakt, och det var under dagtid.
Citera
2012-05-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Märklig argumentation folk har i tråden på sistone.

FS är skyldig och det är ingen mening att titta på alternativ
Vet inte om FS är skyldig eller inte men allt talar för det

Med massa fler liknande slutsater.

Men man klarar tamefan inte av att med tid, bevis, vittnen eller något annan bygga upp ett scenario som påvisar att FS och ingen annan än FS är den skyldige.

Han har ju dödat katter, då kan han mörda. Han är antisocial då är man kriminell bla bla...

Det är fortfarande ingen som kan påvisa att det är uteslutet att Marina körde bilen och tog ut pengarna, ingen har ens försökt, man har bara försökt påvisa att det var FS, utan några lyckade resultat.

Att Marina är död och mördad är fastställt, däremot inte när och av vem. Vem som ligger i topp som misstänkt borde alla förstå, så det behöver man inte älta längre.

Istället för att hitta binda FS till något, vilket man inte har lyckats med hittills, börja uteslut.

Jag har sagt det tidigare, jag tror Marina körde bilen själv till bankomaten och tog ut pengarna, ingen som vågar motbevisa detta, annars påstår jag att hon levde runt lunch.

Ok, det är intressant. Jag har inte sett/hängt med i din tidigare argumentation ang detta. Varför tror du det? Hur var det med hennes bil? Var det inte enligt FUP:en ett väldigt ordningsamt och trovärdigt vittne som var säker på att han sett bilen parkerad på pendelparkeringen på den plats där den senare återfanns redan mitt på dagen den 28?
Citera
2012-05-08, 14:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det fetade är MTs svar.

Man har fått tag en hel del av pojkvännerna men inte alla. Hur många är en hel del?
De som man har fått tag har alibi för 27-28 juli. Varför inte ta med även den 29:e och på så vis slå hål på MTs utsaga om vad han gjort natten till den 29:e?

Via sökfunktionen sökte jag efter ordet ALIBI, fick två träffar detta och en fråga om FS alibi. De alibi som polisen avser bör då finnas i slasken men borde inte de redovisas i FUP?
Då är frågan hur man kollar någons alibi?
Ringer man och frågar,
"- Var befann du dig den 27-28 juli?
-Jag var hemma.
-Jaha, du var alltså inte i Spekeröd.
-Nej.
-Har du nån som kan styrka att du var hemma?
-Nej. (alt. -Ja)
-Nehej, då får det gå bra ändå. (alt. Bra, då vet vi det). Tack och hej!"

Isf är det väl inte godtagbara alibin, eller?
Och bagarn29, även om de tillhör slasken, så borde väl allt finnas dokumenterat, såväl påstådda alibin som kontroll av dessa.
Citera
2012-05-08, 14:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Exakt, och det var under dagtid.
Japp, efter bakaxeln.
Citera
2012-05-08, 14:38
Medlem
Nu bekräftat: Skjuten i huvudet enligt rättsläkarna

http://www.expressen.se/nyheter/sa-ska-polisen-knyta-mordaren-till-mordet/
Citera
2012-05-08, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Japp, efter bakaxeln.
Var skotten under dagtid efter bakaxeln? Det får du gärna utveckla.
Citera
2012-05-08, 14:43
Bannlyst
Citat:

...

Nej, hon var redan dödad och hade en kroppstemperatur på 10-12 grader när bankomatuttagen gjordes.
Han hade fyratusen kronor och ca tio gram cannabis när han greps första gången.
Det bevisar att det var han som tog ut pengar från Marinas konto.
Jag har skrivit det förut: Han har haft ihjäl henne strax efter 01.00 den 28:e.
Citera
2012-05-08, 14:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Mot det står väl att hon då först slog in fel kod. Men det kan ju hända vem som helst någon gång.
Kan ju också hända om man är stressad t.ex av att någon står bakom med en pistol mot hennes rygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in