2012-05-09, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Om olycksoffren hittas dumpade ute i skogen med ett kulhål i skallen utreds det säkert som mord.

Sant, men de hade nog utrett möjligheten till olycka (råkat skada) om rätten hade sagt det.

TR/HR s.48:
"Det kan också tänkas att han eller något annan brukat visst våld mot henne och därvid råkat skada henne så illa att hon avlidit i sin säng."
Citera
2012-05-09, 21:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Sant, men de hade nog utrett möjligheten till olycka (råkat skada) om rätten hade sagt det.

TR/HR s.48:
"Det kan också tänkas att han eller något annan brukat visst våld mot henne och därvid råkat skada henne så illa att hon avlidit i sin säng."

Igen då för att begripa vad postaren menar så är det i dagsläget så att kroppen finns med ett kulhål i huvudet som inte rätten hade då de skrivit dessa raderna. Är du med?

I det domslutet utgår man ifrån läget som va då. Nu är läget så att det finns ett kulhål i huvudet och ett gömmande av kropp, så man kan i dagsläget bortse ifrån dom raderna för det har inte prövats med det som finns i dag.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 21:15.
Citera
2012-05-09, 21:15
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, utmärkt sig har han allt "åklagaren utan kropp".

Läs det här igen och lägg märke till det fetade.

Du fetade inget. Vad är din poäng? Det är ju samma mening jag hänvisat till flera gånger.
Citera
2012-05-09, 21:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jaha, okey ska man fråga dom ni såg inget va?
Men det arbetade personal som har hörts i frågan om den illgröna bilen har varit synlig, men det har ingen av dessa sett. Vänd på det ingen har sett en spygrön bil i Mölndal vid den tiden.
Inte någonstans alltså, så folk noterar uppseendeväckande saker som den här bilen är mer rimligt, men inte om det är tomt för det är inget att minnas.

Ja varför inte?
exempel: Jaha, herr och fru Karlsson, när ni då var ute med hunden på er kvälls/morgonpromenad såg ni möjligtvis om någon bil stod parkerad där då?
Svar1: ja det gjorde det.
Svar2: Nej det gjorde det inte.
Ny fråga:Och vad var klockan uppskattningsvis när ni passerade där?

Är det en konstig tanke jag har nu tycker du?
Citera
2012-05-09, 21:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja varför inte?
exempel: Jaha, herr och fru Karlsson, när ni då var ute med hunden på er kvälls/morgonpromenad såg ni möjligtvis om någon bil stod parkerad där då?
Svar1: ja det gjorde det.
Svar2: Nej det gjorde det inte.
Ny fråga:Och vad var klockan uppskattningsvis när ni passerade där?

Är det en konstig tanke jag har nu tycker du?

Nej, men det är ingen som noterar saker som inte finns det är så jag ser det.
Och personalen har hörts, så han va inte synlig.
Det handlar om vittnen och deras minne att komma ihåg då ska det till något som ska noteras.
Citera
2012-05-09, 21:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:

TR/HR s.48:

Exakt, och det är där utredningen brister, han eller någon annan det är problemet för den stackars åklagaren, han kunde inte visa att det bara fanns en trolig gärningsman och det problemet kvarstår.

Resning kommer om det finns något unikt i fyndet som pekar ut FS som gärningsman, att MJ är skjuten kommer troligen inte vara det som ger Kvarnström en tredje chans och det är han väl medveten om.
Citera
2012-05-09, 21:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Igen då för att begripa vad postaren menar så är det i dagsläget så att kroppen finns med ett kulhål i huvudet som inte rätten hade då de skrivit dessa raderna. Är du med?

I det domslutet utgår man ifrån läget som va då. Nu är läget så att det finns ett kulhål i huvudet och ett gömmande av kropp, så man kan i dagsläget bortse ifrån dom raderna för det har inte prövats med det som finns i dag.

En riktig källa på det tack!
Ingen murvels hopkok eller mediumsyn.
Citera
2012-05-09, 21:19
Bannlyst
Citat:
Igen då för att begripa vad postaren menar så är det i dagsläget kroppen finns med ett kulhål i huvudet som inte rätten hade skrivit dessa raderna. Är du med?

Du menar att skjuta sig själv eller någon annan i foten är en olycka, men i huvudet så är det ett mord ?
Att forsla bort kroppar är ett helt annat brott som polisen tidigare bittert fått erfara.
Låt inte detta hända igen, byt ut Bängström och FL så ökar chanserna för att fälla en GM avsevärt.
Citera
2012-05-09, 21:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En riktig källa på det tack!
Ingen murvels hopkok eller mediumsyn.

Nej, det är logik att en kropp har hittats som inte fanns och gömd med ett skott i pannan/huvudet och det ses som ett mord. Det är vad postaren ville säga och inte en olycka för då låg hon inte där gömd och mördad.

Då dessa domstolsrader skrevs hade man varken kropp eller orsak till varför hon dog.
Och det hade aldrig hänt att dom resonerat så här i dagsläget. Källa media och åklagarens uttalande.

Citat:
Du menar att skjuta sig själv eller någon annan i foten är en olycka, men i huvudet så är det ett mord ?
Att forsla bort kroppar är ett helt annat brott som polisen tidigare bittert fått erfara.
Låt inte detta hända igen, byt ut Bängström och FL så ökar chanserna för att fälla en GM avsevärt.

Du påstår en sak som du inte har täckning för. Tar till gamla domslut som inte hade varken kropp eller dödsorsak det som är det viktigaste av allt. Ja, suck bara.
Citera
2012-05-09, 21:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det handlar om vittnen och deras minne att komma ihåg då ska det till något som ska noteras.

Då förstår jag hur du resonerar.
Men hur är det med personal på kyrkogårdar? Under den tid som personalen arbetar, då tänker jag på dom som pysslar om området, i övrigt är det ju rätt öde på kyrkoområden utom på dagar för begravningar, bröllop och dop. Begravningar brukar vara på fredagar, de andra har jag mindre koll på.

Men dom arbetar ju inte sent på kvällar där.

Det är inte ovanligt med bilar på parkering vid en kyrkogård dagtid annars. Och det kan ju även vara så att dom inte tänkt på en speciell bil bland andra.

Jag har följt tråden en del, men har inte kommenterat så flitigt. Jag måste läsa lite om tidpunkterna igen för det är mycket som känns rörigt i den här tråden med alla tider. (kan vara jag som har svårt att komma ihåg alla)
Citera
2012-05-09, 21:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Personalen på kyrkogården börjar väl antagligen 07.00 så då kan han ha åkt iväg innan de kom. Precis som säger, de kan inte se något som inte är där när de anländer men det kan ha varit något där innan de kom och då kan det inte heller ha sett det eller hur?
Citera
2012-05-09, 21:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nej, det är logik att en kropp har hittats som inte fanns och gömd med ett skott i pannan/huvudet och det ses som ett mord. Det är vad postaren ville säga och inte en olycka för då låg hon inte där gömd och mördad.

Då dessa domstolsrader skrevs hade man varken kropp eller orsak till varför hon dog.
Och det hade aldrig hänt att dom resonerat så här i dagsläget. Källa media och åklagarens uttalande.

Det är ingen som bekräftat att det är på det viset mer än möjligen ett och annat medium i vårt avlånga land.

AB är för journalistiken vad Kvarnström är för juridiken. En kvarnsten om halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in