2012-05-01, 07:59
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Möjligt motiv faktiskt.
Apropå detta, om man nu bara antar att fs är gm så undrade jag vad han skulle med kameran. Han borde ju ha insett att den inte kunde stanna i hans händer? En tanke vore ju att han var så girig att han ville betala av en del av en eventuell skuld med just kameran. Skulle ju vara ett intressant sammanträffande om ngn lokal langartyp setts med en liknande kamera, eller sålt en liknande kamera vidare...
Citera
2012-05-01, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nu pratar du växel/handkassa.
FS sa att det bör ha funnits 50-100 000 i huset.

FS snackar enbart en jävla massa skit. Att han påstod att det skulle finnas uppåt en 100.000 kronor i huset var förmodligen för att polisen skulle tro att Marina under en tid hade planerat att dra.
Citera
2012-05-01, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Det var även en felslagning 3 februari 2010, FUP 307.

Frågan är om det är FS som gjort alla felslagningar? Han kan ha snott åt sig kortet då och då och tagit ut pengar och Marina kom på honom?
Citera
2012-05-01, 08:04
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nej, det är det den inte är. Som jag just förklarat. Det är liksom oväntat att patronen i kammaren finns där. När man gör en blindavfyrning så kan man ibland få sitt livs överraskning. Jfr de 42 vådaskotten som polisen lyckats med. Även den som polischefen gjorde inför alla storögda skolbarn - han trodde förstås att vapnet var tomt.

Men det spelar ingen roll, vådaskott är ett tänkbart scenario. Osannolikt, visst, men det kan inte uteslutas.

Ifall man är så vapenvan, eller utbildad, att man gör en blindavfyrning innan man säkrar och lägger undan vapnet har man också blivit drillad till att först göra patron ur.

De 42 vådaskott som polisen orsakat under den tidsperiod du nämnde är försvinnande få i jämförelse med alla tillfällen som användaren gör en korrekt patron ur. Vi pratar här om 42 enskilda fall i korrelation till åtskilliga hundra miljoner tillfällen.

Ska vi hålla på med kvalificerade gissningslekar om absurda ting kan vi lika gärna hävda att FS tvingade MJ att köra en omgång rysk roulette med vapnet ifråga. Om det klickar överlever du.

Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nu pratar du växel/handkassa.
FS sa att det bör ha funnits 50-100 000 i huset.

Vilket rimmar väldigt illa med det faktum att MJ inte tyckte om kontanter. Å andra sidan var det han som genom påtryckning fick MJ att börja ta betalt för sina fotograferingstjänster och till största del var det han själv som hanterade pengarna. Han gick alltså runt som en liten HA-gubbe utan MC och agerade insamlingsman. Undrar hur många sedlar som singlat ner i hans fickor.

Personligen tror jag att det är här pudelns kärna finns.
FS plockade ut pengar från MJ:s konto 3/7 efter att MJ sagt att efter sommaren skall han vara ute ur huset.
MJ upptäcker detta på kvällen den 27:e och bråk uppstår, vilket sedermera leder till hennes bortgång.
FS får sedan hjälp av MR att ta ut ytterligare pengar den 28:e och de tar även hand om alla dessa kontanter som uppges ligga hemma i huset.
Det blir totalt 80-130 000 kronor och därtill tillkommer pengar ifrån alla de saker som FS sålt via Tradera, Blocket och Ebay.
Citera
2012-05-01, 08:25
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag inte minns fel så står det i FUP att MJ hade slagit fel kod i början på månaden till ett av sina kort.
Med tanke på hur föraren till MJs bil körde när vittnet mötte bilen så är det inte så konstigt ifall att det kan ha varit MJ som slog fel när hon tog ut pengarna.

Ni som spekulerar i att det var en kvinnlig bekant som körde bilen, var befann sig FS då?
Enl. FS , vad den tomten säger är bara skitprat...…
Det var nog FS den gången också I samband med uttag för flipperspelet....
Citera
2012-05-01, 08:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Enl. FS , vad den tomten säger är bara skitprat...…
Det var nog FS den gången också I samband med uttag för flipperspelet....

Nej, enligt banken.

Det finns fortfarande ingenting som motsäger att det var Marina som tog ut pengarna och att hon därefter blev bragd om livet.

Hon kanske hade för avsikt att köpa ut något/någon för pengarna.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-01 kl. 08:38.
Citera
2012-05-01, 08:47
Medlem
YONIs avatar
[quote=NightHawks]Ifall man är så vapenvan, eller utbildad, att man gör en blindavfyrning innan man säkrar och lägger undan vapnet har man också blivit drillad till att först göra patron ur.

De 42 vådaskott som polisen orsakat under den tidsperiod du nämnde är försvinnande få i jämförelse med alla tillfällen som användaren gör en korrekt patron ur. Vi pratar här om 42 enskilda fall i korrelation till åtskilliga hundra miljoner tillfällen.

Ska vi hålla på med kvalificerade gissningslekar om absurda ting kan vi lika gärna hävda att FS tvingade MJ att köra en omgång rysk roulette med vapnet ifråga. Om det klickar överlever du.

Vilket rimmar väldigt illa med det faktum att MJ inte tyckte om kontanter. Å andra sidan var det han som genom påtryckning fick MJ att börja ta betalt för sina fotograferingstjänster och till största del var det han själv som hanterade pengarna. Han gick alltså runt som en liten HA-gubbe utan MC och agerade insamlingsman. Undrar hur många sedlar som singlat ner i hans fickor.

FS plockade ut pengar från MJ:s konto 3/7 efter att MJ sagt att efter sommaren skall han vara ute ur huset.
MJ upptäcker detta på kvällen den 27:e och bråk uppstår, vilket sedermera leder till hennes bortgång.
FS får sedan hjälp av MR att ta ut ytterligare pengar den 28:e och de tar även hand om alla dessa kontanter som uppges ligga hemma i huset.
Det blir totalt 80-130 000 kronor och därtill tillkommer pengar ifrån alla de saker som FS sålt via Tradera, Blocket och Ebay.[/
QUOTE]Minns att maskroos skrev någonting om möbler.. när hon och fs flyttade ihop. Var fick de pengar till dessa?
Citera
2012-05-01, 09:00
Medlem
Kams avatar
[quote=YONI]
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ifall man är så vapenvan, eller utbildad, att man gör en blindavfyrning innan man säkrar och lägger undan vapnet har man också blivit drillad till att först göra patron ur.

Det blir totalt 80-130 000 kronor och därtill tillkommer pengar ifrån alla de saker som FS sålt via Tradera, Blocket och Ebay.[/
QUOTE]Minns att maskroos skrev någonting om möbler.. när hon och fs flyttade ihop. Var fick de pengar till dessa?
Jag minns inte att maskroos skriver om möbler. Fast det kan hon ju ha gjort. Jag tror att FS fick all inclusive när han flyttade till Hagfors.
Citera
2012-05-01, 09:10
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, enligt banken.

Det finns fortfarande ingenting som motsäger att det var Marina som tog ut pengarna och att hon därefter blev bragd om livet.

Hon kanske hade för avsikt att köpa ut något/någon för pengarna.
Det är FS som säger att det var Marina som gjorde det uttaget.....
Har du bevis för att det var så ?
Citera
2012-05-01, 09:16
Bannlyst
Här är ett av många exempel på teknisk bevisning, han har sin och Marinas telefon med sig :

-Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..

-Den tiden ligger jag garanterat och sover.

-Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det
går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.

-Omöjligt. Jag är hemma och sover garanterat vid den tiden. Då är det nån annan som har med
sig min telefon om den rör sig.
Citera
2012-05-01, 09:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det är FS som säger att det var Marina som gjorde det uttaget.....
Har du bevis för att det var så ?
Tror du det, att Lalajlaj har bevis, men glömt att informera der polizei?
Nej, jag tänkte väl det.
Det finns inga bevis, inte heller finns bevis för att FS har gjort några uttag.
Gissningslekar, såsom hela utredningen.
Citera
2012-05-01, 09:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Här är ett av många exempel på teknisk bevisning, han har sin och Marinas telefon med sig :

-Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på
viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda
telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt.
Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här
sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering
som har visat 10.01 (ohörbart)..

-Den tiden ligger jag garanterat och sover.

-Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det
går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.

-Omöjligt. Jag är hemma och sover garanterat vid den tiden. Då är det nån annan som har med
sig min telefon om den rör sig.

Men det där har ju varit uppe i två rättegångar redan, och bedömningen blev ju att det inte höll, vad är meningen med att tjata om det igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in