2012-05-04, 19:30
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Faktiskt var det FB som födde fram den i polisförhör. "Hon skulle bara dra". FS har aldrig sagt något sådant.

Jag tror faktiskt inte att FS har gjort detta. Det finns inget motiv - ok man grälade men man var ändå nära vänner och Marina hjälpte FS. Senast den 27/7 var de och firade FS födelsedag med att åka båt. Och FS var med.

Jag kollade mot Glasls konflikstege och de tu hade inte en så infekterad relation att det hade kunnat bli mord av det. De hade en ambivalent relation, men de stod varandra nära ändå. Jag kan inte se vilket motiv FS skulle ha för att döda Marina. Skulle vara ett psykosgenombrott då, men nej. Det är något annat som hänt.

Visst, Bremetz är iögonfallande med alla sina samtal in till polisen, jag håller med om detta, men jag avfärdar honom som en uppmärksamhets-kåt person som gör allt för att få vara med i "leken".

Vad hände efter båtturen? vad gick sönder? VARFÖR blev fs arg och slog näven i en vägg?
Citera
2012-05-04, 19:31
Medlem
Citat:
I en notering hemma i Marinas bokföring fanns en notering om köp av flipperspel vid detta datum. Enligt FUP kan man köpa ett flipperspel för mellan 3500 och 35000 kronor. Marina hade ett flipperspel hemma.

Och jag förväxlade mina Visa och Mastercard idag.

Det här mordmotivet, pengauttag 2010-07-03, är lika dödfött och korkat som att FS skulle ha smugit in och skjutit Marina på grund av att han var arg för att han hade tappat sina solglasögon.

Det uttag jag skrev om handlades inget flipperspel för. Det uttaget gjordes då hon förmodligen redan vara död, alternativt timmarna före hon dog. Flipperspelsuttaget var tidigare.
Citera
2012-05-04, 19:34
Medlem
Jag tycker det är märkligt att många av er skriver att polisen inte gjort några efterforskningar på Fred och Marinas övriga kontakter, för de är ju inte med i FUP... FUPen ligger som grund för åtalet mot FS, den ska bevisa hans skuld och inte fria någon annan.

Jag kan garantera er att Fred fått frågan vad han gjorde under de dagar/nätter när Marina försvann/dog. Det kommer dock inte med i FUP eftersom att det inte säger någonting om FS skuld i frågan.
Citera
2012-05-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har förklarat att om lagningen hade gjorts slarvigt hade ingen misstänkt det för ett skotthål, bara ett hål med slarvig lagning.

Hmm...Undrade mördaren överhuvudtaget var kulan tog vägen?
Det borde han ha gjort, eller så glömde han bort det under uppröjandet.

Jag menar...om han själv upptäckt att "va fan, det är ju ett kulhål i väggen, bäst att slå in
en spik eller skruva i en skruv här"...eller?

OK...det är nog inte så lätt att tänka rationellt i stunden. Eller...?
Citera
2012-05-04, 19:35
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Ja om ja, men nu är inte konstigare än att om inte finns med här, han är ju som du själv vet skyldig.

Sedan kan man ju som i ett tv-spel eller något liknade gissa vem det skulle kunna vara om det inte var han, vem var det då? Förstår du problematiken?
Att blanda in det i den här tråden?
Ett tu tre har du dillat in någon annan nått skit när vi i själva verket har följt en intressant och spännande kriminalhistoria i snart två år där vi på ett tidigt stadium visste vem som var mördaren, som friades i tingsrätten, otroligt men sant, ändå värre i hovrätten, för mycket!
Då blev det lite lugnare med inlägg. Sedan hittas Marina, javisst har det varit spännande mellan varven. Jag får passa på och och tacka speciellt dig Quvarrel och alla andra fb- vänner här som bidragit med inlägg. Samtidigt ett ypperligt bra tillfälle och be om ursäkt, det har hänt någon gång att jag ibland skrivit utan fakta, sorry.
Men de flesta av mina inlägg har varit korrekta.
Som det här tex: Har av säker källa fått reda på att nu sitter fredrik i hissen.:yes:

Samma källa som sist? Alltså åklagare Kvarnhjul? Han gjorde FS rik genom skadestånd från svenska staten samtidigt som han själv gjorde sig till driftkucku. Kvarnhjul har dessutom uttalat sig vitt och brett i pressen. Jag finner det tveksamt om detta senare är förenligt med rättegångsbalkens krav på åklagares objektivitet.
Citera
2012-05-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det är där min verklighet går tvärtemot och det är det jag har reagerat kraftigt på när han förnekar vetskap om hennes kod, 90% i min bekantskapskrets litar på sina partners och har deras koder, inget konstigt med detta...Säger inte att du är opålitlig eller att dina flickvänner har varit detta...Men skulle vilja säga att det är ganska normalt att man har varandras koder, ibland har man t ex samma kod till bankkort som till tankkortet...

För min del handlar det väl mest om att man bryter mot sitt avtal med banken om man lämnar ut koden till någon annan. Men det kanske bara är jag då.

Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han hade iaf ingen vetskap om hennes kod MEN maskroos kod kan han, VARFÖR?

Ja, och en hel del andra flickvänners koder hade han.
Citera
2012-05-04, 19:37
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Det uttag jag skrev om handlades inget flipperspel för. Det uttaget gjordes då hon förmodligen redan vara död, alternativt timmarna före hon dog. Flipperspelsuttaget var tidigare.

Förväxlades verkligen pin-koderna den 28e då? Hinner inte kolla FUP, men minnesbilden är att detta inte skedde. Men visst, Marina kan ha varit disträ den 28e likaväl som den 3e.
Citera
2012-05-04, 19:39
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
För min del handlar det väl mest om att man bryter mot sitt avtal med banken om man lämnar ut koden till någon annan. Men det kanske bara är jag då.

Ja, och en hel del andra flickvänners koder hade han.
Yes men han förknippade väl personen som gjorde uttaget med samma person var mördare i detta fall, givetvis visste han då INGENTING om någon kod...
Citera
2012-05-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Men som sagt, jag tror FS håller sig så nära sanningen han kan så långt det är möjligt och när han sa att hon försvann vid lunch är det inte omöjligt att hon också gjorde det.

Där har du en mycket bra poäng som man kan fundera över.
Citera
2012-05-04, 19:40
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Samma källa som sist? Alltså åklagare Kvarnhjul? Han gjorde FS rik genom skadestånd från svenska staten samtidigt som han själv gjorde sig till driftkucku. Kvarnhjul har dessutom uttalat sig vitt och brett i pressen. Jag finner det tveksamt om detta senare är förenligt med rättegångsbalkens krav på åklagares objektivitet.

Nåja, något skadestånd har väl inte utgått än?
Citera
2012-05-04, 19:42
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Förväxlades verkligen pin-koderna den 28e då? Hinner inte kolla FUP, men minnesbilden är att detta inte skedde. Men visst, Marina kan ha varit disträ den 28e likaväl som den 3e.
Man borde verkligen kolla upp vilken kod som slogs in FELAKTLIGEN, detta har jag poängerat tidigare, jag har flera gånger råkat slå in min egna kod då jag ska betala med min sambos tankkort... Jämför den felaktiga slagna koden med t ex FSs kod...
Citera
2012-05-04, 19:44
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag tycker det är märkligt att många av er skriver att polisen inte gjort några efterforskningar på Fred och Marinas övriga kontakter, för de är ju inte med i FUP... FUPen ligger som grund för åtalet mot FS, den ska bevisa hans skuld och inte fria någon annan.

Jag kan garantera er att Fred fått frågan vad han gjorde under de dagar/nätter när Marina försvann/dog. Det kommer dock inte med i FUP eftersom att det inte säger någonting om FS skuld i frågan.

Jag kan garantera att förhören, sin helhet, med FB finns i slasken alt i FUP. Om inte, så har polisen gjort ett mycket allvarligt fel. FS advokat (som har tillgång till slasken) menade dessutom att utredningen pekade åt ett annat håll än mot FS. Det hade alltså varit av synnerlig vikt för åklagaren att kunna visa att alternativa gärningsmän har uteslutits. Men se det gjorde han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in