2011-12-31, 01:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
50 cm..Är det ett precis mått eller lite på en höft ?
Och hur högt upp var repan ?
FUP, sid 715:
Citat:
På den nordvästra väggen, i den mörkbruna träpanelen, finns det ett ovalt islagsmärke/ hål.
Det hålet är beläget ca 76,5 cm från golvet och ca 50 cm från sängens sida närmast väggen.
Om du vill ha fler måttuppgifter får du gärna slå i FUP själv.
Citera
2011-12-31, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Dåså. Vi är överens. Inget motsäger att M försvann frivilligt.

Skilj mellan "motsäger" och "utesluter". Det finns förstås omständigheter som motsäger att hon försvann frivilligt, tex blodet i sängen, dessutom logiken. Däremot finns det väl inget i det här fallet som utesluter något helt och hållet.
Citera
2011-12-31, 01:39
Medlem
Citat:
Dåså. Vi är överens. Inget motsäger att M försvann frivilligt.

Det finns inget som kan uteslutas.
Inte förrän Marina funnits i någon form.

Ingen tycks heller ha sett Marina.
Inte ens den dag då FS skulle promenerat där borta på vägen.
Och då hennes telefon skulle befunnits därborta vid..Var det nu var.
Citera
2011-12-31, 07:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om vi istället för att älta hur en frikänd i två instanser ändå mördat M, diskuterar alternativen. Vi kan koppla bort blodfläck och skotthål för det leder ingenstans. Om vi även tar bort om släkten är inblandad också så vad har vi då kvar?
Ponera att Marina avvikit frivilligt hur stämmer då t.ex mobiltrafiken, biltrafik, vittnesuppgifter o.s.v. Passet, plånboken och en kamera saknas eller hur?
Någon påstod tidigare att man inte kollat alla utresevägar t.ex via Norge.

PS. Angående blodfläcken. Glöm inte att DNAt kan komma från "nära släkting". Men som sagt, glöm blodfläcken för tillfället.
Vad jag förstår så har polis inte heller kollat av om M åkt tåg.
Finns det inga stationskameror på den station där bilen hittades?

Killen M.N säger sig ha åkt taxi från Stenungsund till Uddevalla. Har det kollats upp av polis?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2011-12-31 kl. 08:04.
Citera
2011-12-31, 11:08
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad jag förstår så har polis inte heller kollat av om M åkt tåg.
Finns det inga stationskameror på den station där bilen hittades?

Killen M.N säger sig ha åkt taxi från Stenungsund till Uddevalla. Har det kollats upp av polis?

Vad jag förstår har de inte heller frågat Jens som hyr ut cyklar i Spekeröd om M varit i butiken

Ironi åt sido Det finns mycket ogjort av utredarna/polisen i detta fall. Inget cold case direkt snarare a Lost Case som går till historien som ett KlantCase av stora mått som polisen snarast vill gräva ned:
( a Dug Case)
Citera
2011-12-31, 23:00
Medlem
Callass avatar
Citat:
Nej Callas.
Det är inte ungefär lika mycket spekulation.
Och det finns egentligen ingen anledning alls att ligga utan bäddmadrass.
Att det saknades bäddmadrasser måste inte per automatik betyda att det inga fanns.

Hur ofta sover du själv utan bäddmadrass ?
Och hur vanligt är det i din egen umgängeskrets att man sover utan dessa madrasser ?

Såg det här tidigare idag men hade inte möjlighet att svara pga dålig uppkoppling, nu har jag smitit ifrån firandet på själva nyårsafton för att göra det. Förstår att intresset för mina sängkammarvanor är stort.

Jo zebop. ;-)
Det är spekulation huruvida det fanns bäddmadrass eller ej när blodet fläckade sängbotten, för det vet man inte säkert. Man kan inte heller veta om MJ hade någon anledning att göra si eller så med sina madrasser... exempelvis inför att BDSM-kontakter skulle komma på besök.

Själv sover jag utan bäddmadrass lite titt som tätt faktiskt. I sleep around, as they say. På ett ställe där jag brukar kvarta finns något som egentligen är en sk continentalsäng. Den består bl a av en ca 20 cm tjock madrass med pocketspring plus en ca 10 cm tjock bäddmadrass med naturlatexfyllning, och den känns underbart komfortabel när man lägger sig. Men när man sedan kliver upp efter en hel natt känns det som att ryggen ska gå av. Sängen är för mjuk och ger inte tillräckligt stöd åt kroppen, så där har jag helt enkelt slutat att använda bäddmadrassen. Call me crazy, men ryggen mår bra iaf. Jag sov på det viset senast igår faktiskt. Men i natt blir det nog bäddmadrass med hästtagel i. Variatio delectat.

Bonusinformation: Jag somnade så oerhört skönt igår.
Citera
2012-01-01, 01:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
FUP817

Hjälpte "Fidde" till här också?
Det finns ju ett motiv om uppgiften är korrekt återgiven av MD

Okey då kanske någon får sina 75000 tillbaka då han inkasserar skadestånd för det sk lidandet.
En sån "typ" är alltid skyldig någon, sen är det väl en tidsfråga innan han åker in för något annat kriminellt.

Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
Njae...

Va f-n, när jag är ren kommer jag inte ihåg var jag gör eller tänker när jag är hög, men jag lovar dig... så fort jag är hög kommer jag ihåg "allting". Timmarna går med FS och kompisen, månen lyser upp landskapet, situationen ballar ur bara, finns ingen bra förklaring. Kompisen skall hem, vad gör man? Pengar, Marinas kropp? Va-f-n... huset ligger ju öde... städa undan allt bara... det lyckades ju?

Ska man tolka det som att när Fredrik är påtänd kommer han i håg allt och sen då han är ren sitter han: "hmmm vet inte"
"Kommer inte ihåg" "Jag mår dåligt osv"

Tja sy in slödder som pundare, och som inte vet vad dom gör eller sätt in dom på RPK det går inte att ha personer ute som inte minns ett mord.

Nej då han va allt ensam att utföra detta då han va svartsjuk och ratad. Kan man döda en massa harmlösa, försvarslösa djur kan man avrätta en människa. Påtänd eller inte så är det inga som helst förmildrande omständigheter. Läkaren ville gå vidare med P7an,och man misstänker en störning. Tänk så rätt dom har om det.

Citat:
Callas Själv sover jag utan bäddmadrass lite titt som tätt faktiskt.

Sängbotten utan bäddmadrasser i fallet Marina är nog mer en stor fantasi, och enligt uttalanden så var dom borta och andra bäddmadrasser pålagda, Fredriks sunkiga, fläckiga, snuskiga, osmakliga bäddmadrasser va på istället för de som tillhörde sängen.
Just den här modellen säng sover ingen utan bäddmadrasser det är nog dom flesta klara med.

Citat:
Nej Callas.
Det är inte ungefär lika mycket spekulation.
Och det finns egentligen ingen anledning alls att ligga utan bäddmadrass.
Att det saknades bäddmadrasser måste inte per automatik betyda att det inga fanns.

Klart man inte gör det är självklart helt enkelt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-01-01 kl. 02:03.
Citera
2012-01-01, 17:15
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Okej, den som vet hur man tappar en död kropp på flera dl blod kan nog göra det. Men kan man flytta kroppen omgående utan att spilla blod?

På industriella slakterier bedövas djuren innan de töms på blod därför att det är lättare att tömma dem medan de lever.

Men det är helt obegripligt varför någon skulle plantera brottsspår och sedan dölja dem.

Nej, det är inte konstaterat att kroppen och madrasserna fördes genom bostaden, endast att de har förts ut ur bostaden om hon mördades i sängen. Men dörrarnas placering gör det omöjligt att använda dem utan att föra kroppen och madrasserna genom bostaden. Alternativet till dörr är fönster, och där hittades inga spår av blod eller städning heller.

Beror ju helt på vad det var för kula, samt var träffen satt.
Citera
2012-01-01, 17:40
Medlem
jjagares avatar
@ Artmix: Du sa i något förhör att du inte hoppades att Marina var död. Men i såfall så måste du ju vara oehört intresserad av att Marina hittas levande eller död. Det var ju ditt ex och du måste ju ha funderat varje dag sedan hon försvann på vad som har hänt. Du måste ju ha tänkt ut en massa olika scenarior och kanske även har teorier om vem som har gjort detta. Varför inte delge dina teorier / tankar om vad som kan ha hänt. Vad jag förstår så vill du ju föra tråden framåt. Varför delgav du inte Polisen dina teorier/tankar när du var häktad, du måste ju ha legat vaken varje natt av oro om vad som hade hänt Marina. ......

Om du nu vill att fallet skall lösas?
Citera
2012-01-01, 17:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
@ Artmix: Du sa i något förhör att du inte hoppades att Marina var död. Men i såfall så måste du ju vara oehört intresserad av att Marina hittas levande eller död. Det var ju ditt ex och du måste ju ha funderat varje dag sedan hon försvann på vad som har hänt. Du måste ju ha tänkt ut en massa olika scenarior och kanske även har teorier om vem som har gjort detta. Varför inte delge dina teorier / tankar om vad som kan ha hänt. Vad jag förstår så vill du ju föra tråden framåt. Varför delgav du inte Polisen dina teorier/tankar när du var häktad, du måste ju ha legat vaken varje natt av oro om vad som hade hänt Marina. ......

Om du nu vill att fallet skall lösas?

Han minns väl bara då han är påtänd och då han är nykter kommer det, minns inte, vet inte kommer inte ihåg, jag mår dåligt så bryt förhöret osv.
Mer knark så minns han nog ska du se, men inte har den lidit speciellt det är han för kall till. Hans mors ord är något att ta till sig.

Orolig? Nej han ringde väl en gång va på hela tiden så han va inte orolig då han visste var han hade dumpat henne, så han behövde ju inte ringa i onödan menar jag,.
Oro finns inte hos en sån här typ av människa utan han har fullt upp med att punda.
Citera
2012-01-01, 17:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han minns väl bara då han är påtänd och då han är nykter kommer det, minns inte, vet inte kommer inte ihåg, jag mår dåligt så bryt förhöret osv.
Mer knark så minns han nog ska du se, men inte har den lidit speciellt det är han för kall till. Hans mors ord är något att ta till sig.

Orolig? Nej han ringde väl en gång va på hela tiden så han va inte orolig då han visste var han hade dumpat henne, så han behövde ju inte ringa i onödan menar jag,.
Oro finns inte hos en sån här typ av människa utan han har fullt upp med att punda.

Hur vet du hur "en sån här typ av människa" reagerar?
Vet du något om hur hans mor och Fs relation såg/ser ut?
Är hans mors ord den allena rådande sanningen?
Har hans mor sagt dessa ord till dig personligen, för annars kan det väl kallas rykte och sådant befattar ju du dig inte med?

Du som har spritt en massa dynga om honom, varför tror du inte att han lidit?
Citera
2012-01-01, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Beror ju helt på vad det var för kula, samt var träffen satt.
Vad är det som beror på vad det var för kula, samt var träffen satt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in