2012-04-30, 13:14
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Sluta upp att kalla pistolen "automatpistol"
Du behöver inte vara orolig.....
Det finns bara en, "1 st trolig gm"
FS är skyldig till 100%....

Kul att du tycker samma som åklagaren påstod. Har du någon teori om varför domstolarna inte delade uppfattningen? Jag läste domarna och där stod att det kunde vara någon annan än FS.

Och nej, jag slutar inte kalla automatpistol för automatpistol.
Citera
2012-04-30, 13:20
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Vad de säger (och hintar till åklagaren) är att alternativa teorier inte förklarats eller uteslutits tillräckligt. Underförstått kan deras resonemang lika gärna tolkas som att "vi ser också att han är skyldig" men du har för dåligt påvisat dina teorier. Tingsrätten säger i princip, visa detta och detta, så går det bättre i Hovrätten. Det gjorde inte åklagaren

Det underförstådda får stå för dig, GuardianAngel. Domstolen skrev att det kunde vara ett helt annat händelseförlopp och för det fall det var brott begånget så kunde det vara en annan gärningsman.

Åklagaren förbättrade inte sin framställan i HR eftersom han inte kunde. Det är korrekt, det som står i domarna. Det kan vara en annan gärningsman.
Citera
2012-04-30, 13:34
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
I all välmening, det skulle underlätta massor för oss som läser tråden om du väljer att citera den som du svarar. Nu behöver man söka igenom flertalet inlägg för att hitta vilken skribent du svarar.

Klicka på länken "Citera" nere till höger på det inlägg som du vill besvara.

Jaja, men jag skrev i inlägget vem det var. För att avsluta diskussionen om benämningen på pistoler så vet jag att med dagens språkbruk så säger man pistol. Men jag valde att skriva "gammal automatpistol" eftersom åldern var av betydelse. För "gammal pistol", nja, det för tankarna till flintlåspistoler eller liknande.

Jag har gjort antagandet att det var en FN 1922, korrekt eller? Har inte kunnat hitta något exakt om det...
Citera
2012-04-30, 14:22
Medlem
PeterNosters avatar
Kan familjen tagit del av tidigt obduktionsresultat eftersom de anlitat MPS för att leta upp en pistol? I media står t.ex "pistolen som Marina blev skjuten med". Har det läckt nåt?
Mordvapnet kan ju vara en kniv eller ett halsbett eftersom Marina var Vampyr. FB kanske bet för hårt.

Jag håller hårt i hatten för det blir nog storm.
Senast redigerad av PeterNoster 2012-04-30 kl. 14:32.
Citera
2012-04-30, 14:44
Moderator
Eerieyes avatar
Vad säger ni om den här historien:

Marina uträttar ärenden på trakten eftersom hon senare ska till Li*köping. (Vilket inte FS vet, då de inte pratar så mycket). Medan hon uträttar ärenden stöter hon på en flirt som kör i sin arbetsmaskin. De stannar och pratar. Eftersom Marina vet att FS ska hålla sig borta över natten så hoppar hon Li*köping och bjuder istället hem sin flirt. Hon smsar dock sin syster och påstår att hon ska vara i Li*köping. (Hon vill undvika tjafs och oönskade besök).

Så kommer flirten hem, han har promenerat, de pratar och Marina vill visa sina knivar och vapen. När de fingrar på den gamla automatpistolen så smäller ett skott. (De är farliga med det). Marina är träffad och sjunker ihop på sängen. Flirten försöker hjälpa henne men klarar inte av det, Marina tappar medvetandet och dör.

Flirten får panik. Han paketerar kroppen, drar ut den till en mellanlagringsplats nära vägen. Därefter städar han och tar Marinas bil till pendelparkeringen. Han går hem, det är inte så långt, hämtar en arbetsmaskin och kör till mellanlagringsplatsen. In med paketet i skopan och körning till dumpningsplatsen.

Ok - ovan är spekulation. Men vad är orimligt i detta? Hur ska åklagaren kunna vederlägga denna teori?
Citera
2012-04-30, 15:07
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan familjen tagit del av tidigt obduktionsresultat eftersom de anlitat MPS för att leta upp en pistol? I media står t.ex "pistolen som Marina blev skjuten med". Har det läckt nåt?
Mordvapnet kan ju vara en kniv eller ett halsbett eftersom Marina var Vampyr. FB kanske bet för hårt.

Jag håller hårt i hatten för det blir nog storm.

Ja, nog stormar det alltid men det är nog mer innanför hatten än utanför.

Nej, vampyrism ger inte upphov till dödliga skador.
Har du belägg för att FB skulle vara involverad i BO:s dödsfall?
Bra, ring då 11414 och lämna all din information.

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Vad säger ni om den här historien:

Marina uträttar ärenden på trakten eftersom hon senare ska till Li*köping. (Vilket inte FS vet, då de inte pratar så mycket). Medan hon uträttar ärenden stöter hon på en flirt som kör i sin arbetsmaskin. De stannar och pratar. Eftersom Marina vet att FS ska hålla sig borta över natten så hoppar hon Li*köping och bjuder istället hem sin flirt. Hon smsar dock sin syster och påstår att hon ska vara i Li*köping. (Hon vill undvika tjafs och oönskade besök).

Så kommer flirten hem, han har promenerat, de pratar och Marina vill visa sina knivar och vapen. När de fingrar på den gamla automatpistolen så smäller ett skott. (De är farliga med det). Marina är träffad och sjunker ihop på sängen. Flirten försöker hjälpa henne men klarar inte av det, Marina tappar medvetandet och dör.

Flirten får panik. Han paketerar kroppen, drar ut den till en mellanlagringsplats nära vägen. Därefter städar han och tar Marinas bil till pendelparkeringen. Han går hem, det är inte så långt, hämtar en arbetsmaskin och kör till mellanlagringsplatsen. In med paketet i skopan och körning till dumpningsplatsen.

Ok - ovan är spekulation. Men vad är orimligt i detta? Hur ska åklagaren kunna vederlägga denna teori?

Det absolut fullständigt orimliga här är dina påståenden om aktuell pistol, semi-automatisk om du fortfarande utgår ifrån FN 1922. Modellen ifråga har tre säkerhetsspärrar och man kan slänga pistolen rätt ner i ett betonggolv utan att något händer.
Varför skulle det då smälla av ett skott bara för att man visar upp den?
Spekulationer i all ära men försök vara lite faktabaserad när det gäller sådant som är allmänt känt.
Citera
2012-04-30, 15:17
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ja, nog stormar det alltid men det är nog mer innanför hatten än utanför.

Nej, vampyrism ger inte upphov till dödliga skador.
Har du belägg för att FB skulle vara involverad i BO:s dödsfall?
Bra, ring då 11414 och lämna all din information.

Det absolut fullständigt orimliga här är dina påståenden om aktuell pistol, semi-automatisk om du fortfarande utgår ifrån FN 1922. Modellen ifråga har tre säkerhetsspärrar och man kan slänga pistolen rätt ner i ett betonggolv utan att något händer.
Varför skulle det då smälla av ett skott bara för att man visar upp den?
Spekulationer i all ära men försök vara lite faktabaserad när det gäller sådant som är allmänt känt.

FS advokat har redan fört fram en liknande teori. Så det behövs inte.

Pillar man på säkringarna eftersom man inte vet hur de fungerar så kan det smälla ja. Det du kallar det absolut fullständigt orimliga är inte det. Vådaskott med halvautomater är inte ovanliga.
Citera
2012-04-30, 15:30
Medlem
Kams avatar
Detta kanske har dryftats tidigare isf ber jag om ursäkt. Men eftersom ni träter så väldigt hela tiden, så har jag inte orkat följa tråden...fast ganska ofta.
Är det bara jag som tycker att det är intressant att M berättade för Patryk att FS sagt att om han mördat henne skulle han gömma henne i ett djungelliknande område. När P berättar detta så säger han att det finns två sådana områden. Det ena är ganska nära huset, men det andra en bit ifrån och där brukar man plocka svamp.
Har vi inte läst här i tråden att just där M påträffades brukar man plocka svamp. Ar det kanske avhandlat här tidigare?
Citera
2012-04-30, 15:31
Moderator
Eerieyes avatar
Patron kvar i kammaren sedan förra gången. "Här är magasinet, det är tomt, sätt i det". Vad är detta för spak? Den är ju oladdad iofs. "Ja". PANG.
Citera
2012-04-30, 15:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Så du menar att om utredningen visar på att det troligen var ett vådaskott, så kommer FS att frias från misstanke?
Men Magoo då!

Du det gäller mord inte teorier från tråden det kan du ta som ruta 1, och nej det menar jag verkligen inte. Utan rubriceringen är mord precis som innan. Och om du nu inte visste detta så kanske det har hjälpt att du får reda på att det handlar om ett eller flera dödliga skott och mord.

Jackan tänker jag på, och jag undrar är det Fredriks jacka som lämnats i paketet?
Han har en blåorange i bilen vänder man på den är den orange.

EN jacka har bevittnas av den 18 årige killen som va ute den dagen i söket efter Marina.
Han kunde alltså se att det va en jacka och inte något förmultnat tyg.
Vad är det för jacka som håller i 2 år? Arbetsjacka? Regnjacka?
I så fall kommer det här fallet att resas och nu arbetar man metodiskt och lugnt för inget får gå fel den här gången. Det kommer bli resning det är jag övertygad om.

Så har Fredrik varit så korkad så han kanske lämnat en blodig jacka i paketet.'
Det va alltså den 28 juli och ganska varmt och Marina befann sig i sängen så hon har förmodligen ingen jacka haft. Ja, bara mördaren och polisen ska veta vad som fanns i paketet och omständigheter kring fyndplatsen svarade polisen i media.

Det är bra att MPS söker med metalldetektor efter mordvapnet det är en lite bit till på väg i det här hemska fallet med Marina. Att man trodde hon va försvunnen va ju lika sannolikt som att himlen är brun. Som MPS sa vill dom fälla den här mördaren. Bra där !
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-30 kl. 15:45.
Citera
2012-04-30, 15:40
Medlem
88nemesis88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
FS advokat har redan fört fram en liknande teori. Så det behövs inte.

Pillar man på säkringarna eftersom man inte vet hur de fungerar så kan det smälla ja. Det du kallar det absolut fullständigt orimliga är inte det. Vådaskott med halvautomater är inte ovanliga.

Just den här modellen kan inte avfyras med mindre än att du aktivt trycker in avtryckaren. Detta på grund av vad som tidigare sagts:
Den har tre, oberoende av varandra, säkringar (bland annat en avfyringssäkring)
Citera
2012-04-30, 15:43
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du det gäller mord inte teorier från tråden det kan du ta som ruta 1, och nej det menar jag verkligen inte. Utan rubriceringen är mord precis som innan. Och om du nu inte visste detta så kanske det har hjälpt att du får reda på att det handlar om ett eller flera dödliga skott och mord.

Jackan tänker jag på, och jag undrar är det Fredriks jacka som lämnats i paketet?
Han har en blåorange i bilen vänder man på den är den orange.

EN jacka har bevittnas av den 18 årige killen som va ute den dagen i söket efter Marina.
Han kunde alltså se att det va en jacka och inte något förmultnat tyg.
Vad är det för jacka som håller i 2 år? Arbetsjacka? Regnjacka?
I så fall kommer det här fallet att resas och nu arbetar man metodiskt och lugnt för inget får gå fel den här gången. Det kommer bli resning det är jag övertygad om.

Så har Fredrik varit så korkad så han kanske lämnat en blodig jacka i paketet.'
Det va alltså den 28 juli och ganska varmt och Marina befann sig i sängen så hon har förmodligen ingen jacka haft. Ja, bara mördaren och polisen ska veta vad som fanns i paketet och omständigheter kring fyndplatsen svarade polisen i media.

Det är bra att MPS söker med metalldetektor efter mordvapnet det är en lite bit till på väg i det här hemska fallet med Marina. Att man trodde hon va försvunnen va ju lika sannolikt som att himlen är brun.
Jag sätter också stort hopp till den där jackan. En orange jacka borde gå att härleda. Kanske någon har glömt sin rökholk i fickan där
Senast redigerad av Kam 2012-04-30 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in