2012-05-04, 19:12
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jaså? Hur vet du det?

Kan det inte vara så då att Marina hade en vän, boendes i närheten, som hon skulle hjälpa? Som inte hade det så fett - särskilt inte i slutet av månaden. Vad gör man inte när man efter åratal av fruktlöst raggande på nätet plötsligt hittar den perfekte undergivne mannen boendes nästgårds?

Jag säger inte att jag VET, jag tror, det är mest sannolikt enligt min spekulation, jag gillar inte hokuspokus, många här inne verkar ha trott att MJ skulle ha dratt iväg till Holland, dessa tankar tog slut när MPS hittade MJ i ett paket, likviderad.

Om du åsyftar Bremetz så visst, han kan mycket väl vara GM till detta, men jag väljer att läsa det som åklagaren skriver ang FS, ang vem som har haft tid, intresse och möjlighet att mörda och dölja på detta sätt som nu har skett..
Citera
2012-05-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt så har många beskrivit hennes körsätt, det är därför som hon gärna lät andra köra hennes bil på de smala vägarna.

Det talar än mer för att det var Marina.

Ok. Det har jag missat. Då kan det vara möjligt.

Dock har FS mönstret med att ta ut pengar på andras kort emot sig när det gäller den biten. Jag vet inte hur det är med er andra, men jag har aldrig haft (och inte heller velat ha) koden till någon annans kort. Varken flickvänner eller sambos.
Citera
2012-05-04, 19:14
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag säger inte att jag VET, jag tror, det är mest sannolikt enligt min spekulation, jag gillar inte hokuspokus, många här inne verkar ha trott att MJ skulle ha dratt iväg till Holland, dessa tankar tog slut när MPS hittade MJ i ett paket, likviderad.

Om du åsyftar Bremetz så visst, han kan mycket väl vara GM till detta, men jag väljer att läsa det som åklagaren skriver ang FS, ang vem som har haft tid, intresse och möjlighet att mörda och dölja på detta sätt som nu har skett..

Och vem förde fram den hypotesen? Inte var det Fredrik inte - han trodde hon skulle till Tjörn.
Citera
2012-05-04, 19:15
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Tja.. har man kvinnor i hushållet så vet man. Rätt äckligt, men det är så det är. Ibland händer det, som de säger på ATG.

GM vill ju gärna inte bli upptäckt eller hur? Han har ju allt att vinna på att upptäckten dröjer, oavsett om det gäller blodfläck el kropp...

Eftersom FS hävdade att MJ var bortrest/försvunnen så skulle väl det väl rimma ganska illa med att tyget var bortrivet på hennes madrass om någon klarsynt person kikade efter i sängen eller hur?
Citera
2012-05-04, 19:16
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Och vem förde fram den hypotesen? Inte var det Fredrik inte - han trodde hon skulle till Tjörn.
Skribenter i denna kära tråd
Citera
2012-05-04, 19:18
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim

Dock har FS mönstret med att ta ut pengar på andras kort emot sig när det gäller den biten. Jag vet inte hur det är med er andra, men jag har aldrig haft (och inte heller velat ha) koden till någon annans kort. Varken flickvänner eller sambos.

Det är där min verklighet går tvärtemot och det är det jag har reagerat kraftigt på när han förnekar vetskap om hennes kod, 90% i min bekantskapskrets litar på sina partners och har deras koder, inget konstigt med detta...Säger inte att du är opålitlig eller att dina flickvänner har varit detta...Men skulle vilja säga att det är ganska normalt att man har varandras koder, ibland har man t ex samma kod till bankkort som till tankkortet...

Han hade iaf ingen vetskap om hennes kod MEN maskroos kod kan han, VARFÖR?
Citera
2012-05-04, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1. Men... kunnat skylla på mensblod.
2. En oskyldig...............skylla på mensblod, och det gjorde inte FS.
3. Menar du .................
4. En alternativ GM, .....
5. Ja, om han är oskyldig hade han inte alls tänkt sig att bli misstänkt.

Ja om ja, men nu är inte konstigare än att om inte finns med här, han är ju som du själv vet skyldig.

Sedan kan man ju som i ett tv-spel eller något liknade gissa vem det skulle kunna vara om det inte var han, vem var det då? Förstår du problematiken?
Att blanda in det i den här tråden?
Ett tu tre har du dillat in någon annan nått skit när vi i själva verket har följt en intressant och spännande kriminalhistoria i snart två år där vi på ett tidigt stadium visste vem som var mördaren, som friades i tingsrätten, otroligt men sant, ändå värre i hovrätten, för mycket!
Då blev det lite lugnare med inlägg. Sedan hittas Marina, javisst har det varit spännande mellan varven. Jag får passa på och och tacka speciellt dig Quvarrel och alla andra fb- vänner här som bidragit med inlägg. Samtidigt ett ypperligt bra tillfälle och be om ursäkt, det har hänt någon gång att jag ibland skrivit utan fakta, sorry.
Men de flesta av mina inlägg har varit korrekta.
Som det här tex: Har av säker källa fått reda på att nu sitter fredrik i hissen.
Citera
2012-05-04, 19:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt? Bara för att FS handlar som en sadig gentemot sin egna avkomma så betyder inte detta att han ska ha mördat MJ?
Alla som gör illa sina barn mördar inte, såvitt jag vet.
Citera
2012-05-04, 19:21
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Alla som gör illa sina barn mördar inte, såvitt jag vet.
Det har jag ingen vetskap om, men FS vet ju uppenbarligen inte vad som är rätt och fel här i livet, läs gärna hans brottregister som källa, men det kan du väl redan på dina fingrar..
Citera
2012-05-04, 19:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim

Bara för att Marina tog ut pengarna så förändrar inte det någonting om vem som kan ha haft ihjäl henne. Men då kanske man kan se på det lite annorlunda om man tänker sig att hon var i livet fram till lunch den 28:e.

Vem som helst hade kunnat få ur Marina koden till hennes kort genom att hålla en pistol mot hennes huvud.

Men som sagt, jag tror FS håller sig så nära sanningen han kan så långt det är möjligt och när han sa att hon försvann vid lunch är det inte omöjligt att hon också gjorde det.
Citera
2012-05-04, 19:26
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bara för att Marina tog ut pengarna så förändrar inte det någonting om vem som kan ha haft ihjäl henne. Men då kanske man kan se på det lite annorlunda om man tänker sig att hon var i livet fram till lunch den 28:e.

Vem som helst hade kunnat få ur Marina koden till hennes kort genom att hålla en pistol mot hennes huvud.

Men som sagt, jag tror FS håller sig så nära sanningen han kan så långt det är möjligt och när han sa att hon försvann vid lunch är det inte omöjligt att hon också gjorde det.

Jag har själv haft vänner som hållt på med missbruk utav droger, dessa har inte dragit sig för att stjäla utav sin egna moder, jag tror helt klart att mj hade tröttnat på situationen, konfronterat FS som så vanligt tidigare fick en raseriattack, denna gång så slutade den allvarligare än vad den någonsin gjort tidigare. Du har säkerligen också läst hur han försökt strypa sitt ex, hon svimmade och vaknade upp efteråt, detta finns att läsa i FUP.
Citera
2012-05-04, 19:28
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Skribenter i denna kära tråd

Faktiskt var det FB som födde fram den i polisförhör. "Hon skulle bara dra". FS har aldrig sagt något sådant.

Jag tror faktiskt inte att FS har gjort detta. Det finns inget motiv - ok man grälade men man var ändå nära vänner och Marina hjälpte FS. Senast den 27/7 var de och firade FS födelsedag med att åka båt. Och FS var med.

Jag kollade mot Glasls konflikstege och de tu hade inte en så infekterad relation att det hade kunnat bli mord av det. De hade en ambivalent relation, men de stod varandra nära ändå. Jag kan inte se vilket motiv FS skulle ha för att döda Marina. Skulle vara ett psykosgenombrott då, men nej. Det är något annat som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in