2010-08-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Finns det några populära nöjesställen i Spekeröd?
Eller måste man ta sig till någon större ort för att kunna rulla hatt?

Finns typ stenungsbaden http://www.stenungsbaden.se/ sen har man Harrys och lite annat smått och gott.
Citera
2010-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates
Följer man hans historia, så klart att han visste att hon inte skulle komma tillbaka (då menar jag ett par dagar), han sa ju att hon hade åkt bort?

Nää, så som jag fattar det så hade han sagt.
Citat:
Hon har väll åkt bort.
Citera
2010-08-14, 17:13
Bannlyst
Citat:
Parken i Spekeröd räddas från MC-gäng - Nyheter P4
Citera
2010-08-14, 17:14
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Följer man hans historia, så klart att han visste att hon inte skulle komma tillbaka (då menar jag ett par dagar), han sa ju att hon hade åkt bort?

Han sa inte att hon hade åkt bort. Enligt GT (9 aug) "uppger [han] att han inte blev orolig över att Marina var borta - han trodde att hon rest bort".

Om han uttryckt sig på det viset, måste det väl tolkas som att han vill göra gällande att hon var borta när han kom till huset och att han då utgick från att hon hade rest iväg någonstans.
Citera
2010-08-14, 17:16
Avslutad
Citat:

Mitt i "downtown" Spekeröd finns ett stort nöjespalats - Spekeröds Folkpark. Folköl, raggare, dansband, hallabaloo, Ewert Batongs spöke, och rajtantajtan.

Närmaste alternativa metropol är Stenungsund där det finns tattartillhåll såsom Stenungsbaden, Sjökanten, och Hasselbacken. (Sistnämnda är ett bostadsområde som några år tillbaks i tiden var amfetamin- och metamfetamincentrum för Västsverige med sheriffens goda minne... ...vet ej om det fortfarande har den statusen eller om någon annan har tagit över stafettpinnen.)
Senast redigerad av KristoferA 2010-08-14 kl. 17:24.
Citera
2010-08-14, 17:23
Medlem
MrBatess avatar
Förstår att diskussionerna kretsar kring M hem, då polisen har blickpunkten där, men... om hon nu dratt, som han säger så kan man ju utgå från det också?

- Hon kan ha tagit pendeln mot Stenungsund istället för Göteborg och vidare någonstans
- Hon kan ha stuckit på fricamping i Norge
- Hon kanske drog till Stockholm Pride (poppis även bland bdsm-folk)

Något har isf hänt henne, att hon inte hört av sig.
Lägg till att det försvinner väldigt mycket folk årligen, där det inte är förmodat brott. Försökte googla en siffra för 2009, men hittade bara västerbotten och Skåne.

Om hon nu drog...

- Hennes bild borde ha skickats till norska tidningar. Någon kanske sett henne.
- Tåg åker man med namn numera, kolla om hon stuckit till Pride eller Köpenhamn för kontinenten, även om hennes namn är ett vanligt sådant, kan man ändå bemöda sig kolla med SJ.

Är hon utomlands kan hon faktiskt ha missat allt, som sker här hemma. Hon kanske bara ville ifrån honom och utan sitt mobilnummer, så han inte ringer.

Sedan att polisen vill ha vittnen vad gäller Stora Höga och om det verkligen var MJ som gjorde bankomatuttagen, kan bero på att de vid någon närliggande tidpunkt knytit honom till platsen. han kan som ett exempel, köpt cigg på Statoil och fastnat på övervakningskamera och intressant är då, om han var ensam eller inte, hon kan ha suttit i bilen och väntat på han eller inte.
Citera
2010-08-14, 17:23
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Nää, så som jag fattar det så hade han sagt.

o.k.
Citera
2010-08-14, 17:38
Medlem
MrBatess avatar
pirrigt känns det att "han" troligtvis nu när han är släppt, följer denna tråd på FB.
Med den information som skrivits här + de förhör han måste suttit på, kan han hitta en vattentät sluthistoria och göra polisens arbete svårare...
Citera
2010-08-14, 17:39
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
pirrigt känns det att "han" troligtvis nu när han är släppt, följer denna tråd på FB.
Med den information som skrivits här + de förhör han måste suttit på, kan han hitta en vattentät sluthistoria och göra polisens arbete svårare...

och glömde jag skriva, då några här "tyvärr" i stort sett outat sig, som närstående till MJ.
Citera
2010-08-14, 17:41
Medlem
bulows avatar
Citat:

OM han är skyldig.
Citera
2010-08-14, 17:47
Medlem
Jag tror att polisen letar på helt fel ställe. Varför söker dom sig inte till havet i närheten där Marinas pappa har marinan. Finns en pir där...
Citera
2010-08-14, 17:47
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulow
OM han är skyldig.

Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto