Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
I FS bakgrund finns alltså småkriminalitet och smärre handgripligheter med folk/närstående som också har haft problem. Hur kan man dra paralleller mellan detta och ett mord?
Som jag sagt tidigare - jag kan inte för mitt liv förstå vad FS skulle ha för motiv att ha ihjäl Marina. Ok, det förekommer svepande förklaringar om olika diagnoser mm, men att hämta en pistol och skjuta sin bästa vän? Nix. Jag tror inte på det. Folk med ADHD är folk, de med. FS och Marina var inte dödsfiender, de tyckte om varandra.
Ehh...han rullade in sin dotter i silvertejp (det står inget om detta i FUPen så jag har inga detaljer, ngn som kan länka mer info?) vilket han är dömd för, han tog enl uppgift strypgrepp så hårt på sitt ex att hon förlorade medvetandet. Exets syster bekräftade blåmärken på halsen. Han våldtog enligt ett annat ex henne, och betedde sig helt kallt och oengagerat innan och efteråt. (detta ex är fö livrädd för FS, så rädd att hon ring polisen när hon trott att FS sov i hennes port). Husdjuren kan vi kanske lämna därhän. Där finns ju liksom inga vittnesmål från djuren i fråga. Hur som helst. Det här är INTE småkriminalitet. Det är grov kriminalitet.
Om FS hade ihjäl MJ så var det inte för att han hade planerat det. Han blev förbannad och ett vapen fanns i närheten. Väldigt många av de som har ihjäl ngn har ihjäl människor de gillar, och som de har en relation till. Och nej, det stora flertalet av personer med ADHD har inte ihjäl sina partners. Den diagnos som jag tidigare diskuterat är antisocial personlighetsstörning, och där hittar du dem som utför just den här typen av brott. Det går säkerligen att få fram ungefärliga siffror på hur många av de mord/dråp som begås som utförs av personer med denna personlighetsstörning. Jag gissar på en kraftig överrepresentation.