2012-04-25, 13:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Skulle den loggen innehålla något intressant skulle den vara med i FUP. Är du så konspirationsteoretiskt lagd?
Jag pratar inte om loggen, jag pratar om just den chatten i listan över chattar, FUP sid 541-542:
Citat:
2010-07-25
[nick] , kallas [namn]
Marina vill umgås med [namn], vill träffas nästa vecka (v.30) för att titta på "And there was light"
2010-07-26
[nick] , kallas [namn]
Marina och [namn] planerar en resa/vistelse på Varghotellet på Järvzoo Djurpark i Järvsjö
2010-07-27
[nick] , kallas [namn]
Marina har haft en jävlig dag med sin inneboende som fyller år idag. "Tänkte köpa nytt block imorgon (läs 28/7) när jag vaknar och kanske nya linor sen ska jag ut och snorkla tänkte jag
(skrivet 28/7 kl 00:21)
[nick] kallas [namn]
[Namn] kan inte åka till Varghotellet, han skall vara med 3 kompisar hela veckan.
Marina blir besviken på honom.
2010-07-28
kl. 00:08 mark_
Marina har haft en krappy dag och ursäktar sig om hon inte är helt med i konversationen
kl. 00:38 krustyclown
Marina irriterar sig över en usel dag, hon ville fixa en liten trevlig dag för sin inneboende men
det gick åt helvete
Krustyclown vill stanna över vid sitt besök hos Marina
Marina svarar: "funkar inte när inneboende är lite labil, då är det enklare att inte ses här och inte sova över"
Alla dessa chatkonversationer finns i sina fulla versioner hos underteckand
Detta tycks vara en lista över M:s sista kända chattar, med maskerade nick och kortfattad beskrivning av innehållet.

Klart jag är nyfiken vad det är, eftersom allra sista chatten saknas, och personen bakom tycks inte gå att spåra.

Det är polisen som har skrivit PM:et, inte åklagaren. Vill polisen dölja något? Står det något som går emot polisens slutsats, "han har haft ihjäl henne".

Kalla det konspirationsteoretiskt om du vill.
Citera
2012-04-25, 13:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Sidan 1045 i förhöret med FS.
Där tror jag FL friserar sanningen lite, eftersom detta inte finns med i teknikernas rapport.
Citera
2012-04-25, 14:15
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
....och sen bodde han kvar i alla sina dar?

Tro är "icke vetande" och det sysslar man med i t.ex kyrkan.
Ja, jag tror, för det vore j*vligt förmätet av mig att påstå att jag vet, eftersom jag inte var där och mordet är inte filmat. Men allt precis allt pekar mycket starkt på att Fredrik Svensson mördade Marina. Jag tror (jag tror igen) och hoppas att han till slut kommer att fällas för vad han har gjort.
Citera
2012-04-25, 14:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är åklagaren som väljer vad som ska vara med i fuppen, inte polisen. Polis har med all säkerhet läst och sparat chatten med Francoise, (plus flera andra) men åklagaren fann dessa ointressant för utredningen. Åklagaren tar med diverse chattar för att visa att de kollat upp dessa, men de tar sällan eller aldrig med allt. Polis kan alltså ha ett 50-tal chattar du inte sett. Så du tänker helt galet..

Polis behöver inte tyckt att Francoise var misstänkt eftersom de lade ner arbete på att spåra honom. Förmodligen kunde han spåras till Mexico och sen var han ointressant. Det är så polisarbete går till. Varför tänker du att han måste varit misstänkt eftersom de spårade honom?

Nej, det är nog inte på millimetern man sitter och lägger in precis allt i FUP.
Ja det är givet att han sitter i Mexiko och inte är misstänkt har inte varit misstänkt mer än av postare på flashback,. Bedrövligt och ointressant,.
När kan man förvänta sig ett svar från SKL? Statens kriminaltekniska laboratorium.
Skulle vara intressant att veta hur man funderar just nu och vad man har kommit fram till inom kriminalpolisen.

Samma kaliber i väggen som på den försvunna pistolen det bådar inte gott. En gömd pistol i lännfacket som inte många kände till. Eller i lådan i sängen. Chattarna lär inte ha vetat det i alla fall det är säkert.
Madrassen som saknas. Skotthål i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men i det här fallet såg TR och HR lika på målet.
Inte riktigt sant nej, så det kan man bortse i från.
Sen är dom domarna ett rättshaveri med tingsrättsfyllot egna fantasier.
Sparka den här lagmannen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-25 kl. 14:53.
Citera
2012-04-25, 15:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Om nu X hade bil så kunde han ha kört undan den en bit bara. Eller den kunde rentav ha parkerats en bit bort, redan från början. Som en militär FAP (fordonsavställningsplats) för att X oupptäckt skulle kunna komma fram till sitt hjärtas utvalda. (Som han långt tidigare, kanske flera år, hade blivit betuttad i men blivit nobbad).

Så händer något, han städar och lägger kroppen i någon av bilarna. Troligen Marinas eftersom den är närmast. Kör runt och letar efter gömställe så att Marinas mobil råkar röra sig samma som FS. Gömställe hittas och kroppen dumpas, bilen körs till pendelparkeringen.

Han traskar till sin FAP och sticker.
Hen kanske hade returbiljett.
Citera
2012-04-25, 15:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
1. Genom att gång efter annan hänvisa till domarna ifrån TR och HR som stöd för att just din syn skall vara rätt. Det påvisar klart och tydligt att du inte begriper något om bevisvärdering.

2. Nedanstående är bara ett av många tillfällen där du har försökt göra gällande, alternativt framställa, att BO skulle ha haft många sexkontakter.
https://www.flashback.org/sp37013907
1. Jag hävdar att det finns rimligt tvivel på FS skuld. Tycker HR och TR annorlunda? På vilket sätt visar detta att jag inte begriper något om bevisvärdering?

2. Sexkontakter är polisens beteckning på dessa herrar, inte min. Så, på vilket sätt har jag försökt göra gällande att M har haft sex med någon av dessa?
Senast redigerad av Quarrel 2012-04-25 kl. 15:20.
Citera
2012-04-25, 15:50
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
1. Jag hävdar att det finns rimligt tvivel på FS skuld. Tycker HR och TR annorlunda? På vilket sätt visar detta att jag inte begriper något om bevisvärdering?

2. Sexkontakter är polisens beteckning på dessa herrar, inte min. Så, på vilket sätt har jag försökt göra gällande att M har haft sex med någon av dessa?

Rimligt tvivel? Skojar du?
Annars får du gärna ge punkter på vad som får dig att tvivla.
Citera
2012-04-25, 15:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Rimligt tvivel? Skojar du?
Annars får du gärna ge punkter på vad som får dig att tvivla.
Jag är rätt överens med domarna, så enklast är att du läser dem.
Citera
2012-04-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Och

Och

Och

Och

Om man inte vet hur saker och ting fungerar bör man hålla tyst, det gäller dig likväl som det gäller Quarrel.
Utav den information som framkommit i FUP gällande detta IP-nummer kan vi inte säga något om vad/vem/vilka som har nyttjat numret ifråga. Är det möjligt att aktuellt IP-nummer vid aktuell tidsperiod nyttjades som proxy - ja.
Finns det möjlighet för personer inom Svea Rikes gränser att nyttja dylika tjänster och således se ut som att de befinner sig i Mexico - ja.
Bevisexempel: http://aliveproxy.com/proxy-list/proxies.aspx/Mexico-mx

Krims resurser när det gäller internet är inte särdeles mycket att hänga upp i julgranen.
Varför plockar de annars inte ner de anonyma pedofilringarna utan enbart de som är korkade nog att betala med kreditkort eller som nyttjar p2p-nätverk för att byta filer?
Bara lägg ner, du sitter på FB och uppvisar totalt okunskap i ett ämne som redan från början har legat användare här väldigt varmt om hjärtat.

Aj aj då, då lär jag väl snart också vara misstänkt för detta brottet då jag väldigt ofta ser ut som om jag använde internet ifrån både Japan och USA.

Vidare är det inte alltför svårt att återskapa logghistorik från server vid en husrannsakan, så det där med anonymitet via proxies är inte direkt sant. Vill man vara anonym på nätet krävs det mer än att gå via en proxy eller två.

Ps. ber om ursäkt för dubbelpost men jag ville separera ämnena.

Om det stämmer skulle någon tex Fs kunna ha skapat en fakeprofil som chattar med MJ för att sedan kunna leda misstankar mot denne.
Citera
2012-04-25, 16:34
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Jag är rätt överens med domarna, så enklast är att du läser dem.

Och var ser du att det är ett rimligt tvivel FS inte är mördaren?

Att han inte kan dömas innebär inte att man har med mördaren att göra.
Dom är nog exakt alla överens att FS är mördaren MEN med det underlaget som fanns kunde man inte få en fällande dom.
Citera
2012-04-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Inlägg #12852

Fs verkar ju ha lite koll på "icke spårbar kommunikation"....
Citera
2012-04-25, 16:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Och var ser du att det är ett rimligt tvivel FS inte är mördaren?

Att han inte kan dömas innebär inte att man har med mördaren att göra.
Dom är nog exakt alla överens att FS är mördaren MEN med det underlaget som fanns kunde man inte få en fällande dom.

Jag skulle gissa på att nästan alla 100% säkra på att f.d MT är GM men sen är det några stycken (bl.a. jag) som anser att av vad som hittills presenterats så finns det rimligt tvivel. Vid domarna i TR och HR så fanns det ingen kropp så det var ju ett rimligt tvivel redan där om jag tolkar det rätt.
Om det leder till omtag i HR så får vi se vad som presenteras där för än så länge vet ingen här på FB vad som obduktion och utredning kommer att leda till.

Det är tydligen svårare att få resningsansökan beviljad då detta leder till men för den dömde än om det varit tvärtom, är det rätt uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in