2012-04-19, 16:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Skulle vara super om du hitta den eller hasse ville posta den igen.

Jag laddade upp den på nytt.

Teletrafik för Marina och FS:
http://www.2shared.com/document/6eVRfIpH/MarinaFS_Telefontrafik.html
Citera
2012-04-19, 16:45
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Absolut det här är säkert ett klockrent huvudskott.
Snabba rygg med dödsorsaken kan nog inte vara annat.
Nu är det en som darrar rejält och råttor brukar va lite rädda av sig då det kryper fram vad som hänt.

Jag förmodar att du är lika säker på detta som på att han hade grävt ner henne. Vi har ju nu alla sett hur fel du hade där. Här kommer ett litet axplock:

Citat:
Hon är nedgrävd och hans hand den va skadad, så han har grävt på bra.

Citat:
Men skallgången kan visst göra nytta han kanske glömde något litet vid platsen han grävt ner henne på, och han har ju haft en hel del pyssel med sängkläder och annat.

Citat:
Hon ligger nog ganska djupt, och med tanke på hans svullna hand så vet alla som har grävt någongång att den handen kan verkligen bli utsatt.

Citat:
Men inte fan ligger hon i vatten hon är nedgrävd och hans hand som han påstod att han hade bankat i en vägg är lögn. Han har grävt och inget annat.

Citat:
Och han va väl inne och surfade han va ju inte direkt orolig någon gång han hade grävt ner henne så han kunde softa i lugn och ro.

Citat:
Min bild har varit samma hela vägen, och jag har inte rubbat mig en enda tum.

Det sista citatet måste innebära att du håller fast vid att han grävt ner henne, eller? Kanske du skulle ta och tagga ner lite och inte uttrycka dig så självsäkert innan du vet något med säkerhet.
Citera
2012-04-19, 16:47
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Det ska vara den parkeringen bilen stod på enligt postaren i den här tråden.
Vad du återger här är liksom inte det som jag anser är någon sanning här det kan du göra klart för dig med en gång.
Håll nu käften om försvinnande du gör bort dig hon är död och mördad av misstänkte i fallet här alltså Fredrik Svensson fd pojkvännen ingen annan. Domstolen i alla ära men du har glömt folkets åsikt här ellre inbillar du dig att man tror Fredrik Svensson är oskyldig. Fy fan så obehaglig typ.

Jag behöver inte plats i HR för att se vem som mördade Marina det vet både jag åklagaren och Leif GW säkert även domstolarna. men bevisen räcker inte.
Så hur många gånger ringde Fredrik och sökte Marina efter hon försvann?

Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Endast svammel och lögner som vanligt ifrån dig.
Så vad SKL säger är inte sanning längre enligt dig nu då. Roligt att få veta det.
Ha du missat helt vad du är i för tråd?!?!.. "Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd [27/7-10]"
Det är ett försvinnande och inget annat så håll du käft med dina lögner och svammel istället.

Man behöver vara på plats för att veta vad dom sakkunninga från SKL vittnade under ed om.
Vilket va skottvinkeln så som Q visat den i skissen.
Och att Wiene Drotts backade på att det måste varit en bäddmadrass i sängen, vilket i sin tur gör att SP:s gissningstest faller helt angående blod mängd. Så det som är hittat är 2-3 dl blod i sängbotten och inget annat. All annan blodmängd är bara gissningar.

Källa på det fetade!

Bättre sent än aldrig...

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.919644-aklagaren-hoppas-pa-resning

Citera
2012-04-19, 16:49
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag laddade upp den på nytt.

Teletrafik för Marina och FS:
http://www.2shared.com/document/6eVRfIpH/MarinaFS_Telefontrafik.html

Tack tack! ska kikas igenom.

Edit: Verkar inte funka : /
Citera
2012-04-19, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bättre sent än aldrig...

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.919644-aklagaren-hoppas-pa-resning

Jag kan inte se i artikeln att hon är mördad.
Citera
2012-04-19, 16:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Tack tack! ska kikas igenom.

Edit: Verkar inte funka : /

Jag kollade precis och den fungerar men svarstiden verkar vara väldigt lång.
Citera
2012-04-19, 16:55
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan inte se i artikeln att hon är mördad.

Nej det står dom betecknar det som ett "spaningsmord" och det information räcker gott och väl.
Spela inte Allan hon är mördad vilket är konstaterat.
Citera
2012-04-19, 16:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det står dom betecknar det som ett "spaningsmord" och det information räcker gott och väl.
Spela inte Allan hon är mördad vilket är konstaterat.
Vem har konstaterat det?
Citera
2012-04-19, 17:01
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexsec
Snyggt jobbat, vart fan låg denna texten. Personen som skrivit följande har en del att fundera över. Dock så finns det redan många på denna tråden som haft samma misstanke sedan dag ett och vi håller den kvar.

Personligen går jag på fakta och erfarenhet, vet inte hur ni jobbar men än så länge håller min teori. Keep up The Good Work!
Citat:
Bland annat ja. Sedan så vänder jag mig också till användare som har argumenterat mot våra åsikter här på tråden. Väljer att inte hänga ut någon men alla har vi rätt till våran synpunkt.

What???
Håller fast vid de teorier du haft sedan dag ett?
Du debuterade ju i tråden igår!
Citera
2012-04-19, 17:02
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag kollade precis och den fungerar men svarstiden verkar vara väldigt lång.

Ja väldigt segt, väntar än :P
Citera
2012-04-19, 17:06
Medlem
Ända sedan första dagen då FS hördes om försvinnandet av den enhet som anlände till MJ:s adress så har det funnits misstankar.

Det finns i de flesta fallen alltid en misstanke mot partnern/sambon/föredettingar i sådana fall när någon är försvunnen. Olyckligtvis i detta fallet så har bevis dröjt och missats vilket gjort att den då åtalade till slut blev frisläppt.

Att det skall finnas en till person som är inblandad i själva "dådet" med MJ så är det unikt då inga som helst bevis finns för just detta. Om man kollar på bevisen utifrån ett så kallat neutralt perspektiv så väcks misstankar mot FS utan någon som helst insikt i vem han är som person. Om man läser och lyssnar på förhören så väcks också misstankar då många och tydliga tecken finns mot FS.

Det finns inga konkreta bevis på att FS har begått dådet men om man som sagt läser igenom alla filer som finns om målet och lyssnar på alla inspelningar så finns fortfarande misstankar kvar, i alla fall för mig.

Sedan finns det ett stort nytt intresse:
Varför hittades inte kroppen tidigare?
- Om kroppen legat på den nu funna platsen går det med stor sannolikhet att ta reda på.
Kroppen kan också ha blivit transporterad dit efter att en sökande gjorts för att rikta blickar
mot polisen och alla de som sökt i området innan.

Det finns för många frågetecken i och runt målet och nu måste man låta teknikerna leta noga för att hitta kvarliggande bevis och ge det några veckor.

Hoppas min syn inte missuppfattas av några parter i och utanför tråden.
Citera
2012-04-19, 17:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ända sedan första dagen då FS hördes om försvinnandet av den enhet som anlände till MJ:s adress så har det funnits misstankar.

Det finns i de flesta fallen alltid en misstanke mot partnern/sambon/föredettingar i sådana fall när någon är försvunnen. Olyckligtvis i detta fallet så har bevis dröjt och missats vilket gjort att den då åtalade till slut blev frisläppt.

Att det skall finnas en till person som är inblandad i själva "dådet" med MJ så är det unikt då inga som helst bevis finns för just detta. Om man kollar på bevisen utifrån ett så kallat neutralt perspektiv så väcks misstankar mot FS utan någon som helst insikt i vem han är som person. Om man läser och lyssnar på förhören så väcks också misstankar då många och tydliga tecken finns mot FS.

Det finns inga konkreta bevis på att FS har begått dådet men om man som sagt läser igenom alla filer som finns om målet och lyssnar på alla inspelningar så finns fortfarande misstankar kvar, i alla fall för mig.

Sedan finns det ett stort nytt intresse:
Varför hittades inte kroppen tidigare?
- Om kroppen legat på den nu funna platsen går det med stor sannolikhet att ta reda på.
Kroppen kan också ha blivit transporterad dit efter att en sökande gjorts för att rikta blickar
mot polisen och alla de som sökt i området innan.

Det finns för många frågetecken i och runt målet och nu måste man låta teknikerna leta noga för att hitta kvarliggande bevis och ge det några veckor.

Hoppas min syn inte missuppfattas av några parter i och utanför tråden.
Jag tror alla i tråden har samma misstankar. Men alla är inte övertygade. Är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in