2010-08-13, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur vet man att de bråkade?
Var var de när det bråkade, Tjörn är uttalat, men vad gjorde de där och vilka var med?
Att de bråkade har Skridskotjej vittnat om:
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
De bråkade om något på dagen den 27:e när de var på Tjörn...
Så jag tror fortfarande på att han kan ha gjort det. Men kan ha fel och hoppas då att hon lever!!!
Citera
2010-08-13, 21:37
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu är jag trögtänkt. Hur kan man åka hem tillsammans och överraska varandra?

Det är just det man inte kan. Det är väl det Nail menar att hela idén med att F skulle ha överraskat M faller, om de åkte tillsammans. Det behöver ju dock inte alls utesluta, att de var mäkta irriterade på varandra och hon i provocerande syfte t.ex. loggade in på nå'n sida som gjorde honom mycket arg.

Långsökt - men en vinkel av att det mycket väl kunde ha uppstått någon situation utan "överaskningsmoment".
Citera
2010-08-13, 21:40
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det är just det man inte kan. Det är väl det Nail menar att hela idén med att F skulle ha överraskat M faller om de åkte tillsammans. Det behöver ju dock inte alls utesluta att de var mäkta irriterade på varandra och hon i provocerande syfte loggade in på nå'n sida som gjorde honom mycket arg.

Långsökt men en vinkel av att det mycket väl kunde ha uppstått någon situation utan "överaskningsmoment".
"Han var besviken över sin födelsedag, skrev Skridskotjejen..vad hade han förväntat sej som inte blev av?
Citera
2010-08-13, 21:41
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
"Han var besviken över sin födelsedag, skrev Skridskotjejen..vad hade han förväntat sej som inte blev av?

Förlängd vistelse i huset?
Citera
2010-08-13, 21:45
Bannlyst
Citat:

Han kanske fick flyttkartonger i födelsedagspresent? Han fyllde ju 37 ...skämt åsido, man kan väl vara missnöjd med sin födelsedag om man inte träffar sina barn, familj, vänner? Det behövs inte så mycket.
Citera
2010-08-13, 21:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att de bråkade har Skridskotjej vittnat om:

Jo, men om du läser hennes inlägg så säger hon att "de bråkade när de var på tjörn". Hon var alltså inte närvarande.

Så då undrar jag hur man säkert kan veta att de bråkade och vad de bråkade om?

Vill inte ifrågasätta så mycket, men denna uppgift är så vital så den kanske ligger som grund för hennes förvinnande.
Citera
2010-08-13, 21:47
Medlem
saffys avatar
Citat:
Jo, men om du läser hennes inlägg så säger hon att "de bråkade när de var på tjörn". Hon var alltså inte närvarande.

Kanske någon som känner Skridskotjejen var där?
Citera
2010-08-13, 21:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Kanske någon som känner Skridskotjejen var där?

Ja, vet vi det? Annars är det ytterligare spekulation.
Dessutom blir det andrahandsuppgift om en uppgift som om den stämmer kan vara grunden i hennes försvinnande.
Citera
2010-08-13, 21:51
Medlem
Callass avatar
Citat:

Vill inte ifrågasätta så mycket, men denna uppgift är så vital så den kanske ligger som grund för hennes förvinnande.

Skridskotjej skriver iofs inte vilka andra som var där samtidigt, och i Quarrels senaste pm framgår ju att åtminstone några familjemedlemmar träffade dem (eller enbart M) i den vevan.
Citat:
De bråkade inte om farbrorns födelsedag utan över F:s födelsedag, han fyllde år 27:e, sista dagen familjen såg M. Han var missnöjd över sin dag....
Citera
2010-08-13, 21:52
Medlem
saffys avatar
Citat:

Kanske, som vi spekulerat här, så fick han reda på att MJ skulle åka någonstans själv..och han hade kanske tänkt att dom skulle åka iväg och fira födelsedagen? Om han nu "levde"på hennes pengar och var dominerande i förhållandet, som någon antydde, så blev han ju besviken och arg..och sen vart MJ skulle åka isåfall, är ju oxå väsentligt. Kanske hon visste att han skulle reagera med ilska, och berättar det när andra var närvarande?
Citera
2010-08-13, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Repeterar ett PM:
Citat:
De bråkade inte om farbrorns födelsedag utan över F:s födelsedag, han fyllde år 27:e, sista dagen familjen såg M. Han var missnöjd över sin dag....
Jag har fått uppfattningen att PM:aren är anhörig till MJ. Dessutom nämns bråket fler gånger i tråden. Tyvärr är Skridskotjej offline, hoppas hon kan besvara Din fråga.
Citera
2010-08-13, 21:54
Medlem
DeLoreans avatar
På sina profiler har hon skrivit "pojkar under 23 och män över 37 göre sig ej besvär".

FS fyllde 37.

Kanske också blev ett irritationsmoment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in