2011-08-20, 22:32
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
kommer vara där på torsda...

Vilka dagar och hur många veckor pågår rättegången då?
Citera
2011-08-20, 22:34
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Vilka dagar och hur många veckor pågår rättegången då?

23,24,25,26,29,30,31
Citera
2011-08-20, 22:37
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
får bla reda på saker snabbare här än nån annanstans... å visst är mycket här inne skit, men man blir väl van. å, ja... jag har läst fup, och vad det än skulle stå i den så har fredrik aldrig visat sånt beteende mot mig, så jag har inte haft nån anledning till å vara orolig...

Jag hoppas du är införstådd med att en person visar inte sina sämsta sidor direkt och F är nog smartare än så att han förstår att han har ögonen på sig.... och då ligger lågt!

Går han fri, så kanske han försöker sig på nått nytt.... Det är ju inte första gången nått sånt händer tyvärr!

Menar bara väl!
Citera
2011-08-20, 22:37
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tingsrätten har sagt till mig att den börjar 25:e.

okej, så fattade ja de inte som... men då e de nog så... ja läste den 23 här inne tyckte ja, drf ja trodde de
Citera
2011-08-20, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
okej, så fattade ja de inte som... men då e de nog så... ja läste den 23 här inne tyckte ja, drf ja trodde de
Nej, jag mindes fel. Den börjar 23:e.
Citera
2011-08-20, 22:41
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Detta är väl enbart de vittnen som åklagaren kallat?
Ja, försvarets vittnen står förstås inte i åklagarens ansökan men måste likväl lämnas in till domstolen i förväg.
Bra påpekande Gummidamen, försvaret kan ju ha kallat t.ex. nya flickvännen Madelene Runk vist.
Jag har mailat Uddevalla TR om försvarets lista övar kallade vittnen. Jag får säkert den på måndag och lägger upp en länk.

Tills vidare kanske någon finner dagboksbladet intressant, det är från 12 augusti.
Citera
2011-08-20, 22:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Jag tänkte på "skotthålet" som hittades i Ms rum.
Om kulan tagits ut så borde väl det blivit någon skada efter något verktyg på panelen som borde synas.
Panelen är ju i mörkbrunt och om man försöker skarva ut kulan så borde det väl bli färgbortfall till grundfärg dvs trärent.
Citera
2011-08-20, 22:45
Medlem
Citat:
får bla reda på saker snabbare här än nån annanstans... å visst är mycket här inne skit, men man blir väl van. å, ja... jag har läst fup, och vad det än skulle stå i den så har fredrik aldrig visat sånt beteende mot mig, så jag har inte haft nån anledning till å vara orolig...

Näe, enligt uppgift har han inte varit fysiskt våldsam mot Marina heller, men i slutet av deras förhållande var han kränkande verbalt, det vet vi. Det enda man vet om fysiskt våld är att han slagit barn och djur tidigare. Djur har han dödat. Är en vanlig "mördarkarriär" att ge sig på försvarslösa djur först (och barn förmodar jag). Men det hjälpte inte Marina om han aldrig burit hand på henne tidigare. Det verkar inte bättre än att det slagit slint för honom och han "behandlat henne som ett djur", dvs tagit ihjäl henne. Någon gång är ju första gången för alla mördare. Om han klarar sig undan morddom nu...då antar jag att han om några år pustar ut och börjar tänja på sina aggressiva gränser igen och han kommer då tro att han kan ha ihjäl folk utan att straffas för han lyckades ju med Marina. Och vem vet, han och Marina satt ju och fnulade på det perfekta mordets utförande (b.la hur man gör sig av med en kropp), så han kanske är en fulländad mördarmaskin nu, så smidigt får folk att "försvinna".
Citera
2011-08-20, 22:53
Medlem
essohasses avatar
Jaha här sitter vi en lördagskväll och skriver i tråden!
Showme1 fyller jämnt och vi är inte bjudna på kalaset.

OnT: Helt klart är ju att om man har en udda sexualitet med obskyra sexkontakter skall man akta sig för att bli mördad. Femtiosju (57!) sidor av FUP ägnas åt detta under rubriken "Marinas sexkontakter", lagom kul för anhöriga.
Senast redigerad av essohasse 2011-08-20 kl. 23:00. Anledning: Hemligt
Citera
2011-08-20, 22:56
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Jaha här sitter vi en lördagskväll och skriver i tråden!
Showme1 fyller jämnt och vi är inte bjudna på kalaset.

OnT: Helt klart är ju att om man har en udda sexualitet med obskyra sexkontakter skall man akta sig för att bli mördad. Femtiosju (57!) sidor åt FUP ägnas åt detta under rubriken "Marinas sexkontakter", lagom kul för anhöriga.

Haha, men jag är ju här iaf

OnT: Vet man om F och M utövade BDSM? Enligt honom själv så verkade han inte alls intresserad av den biten.
Citera
2011-08-20, 22:59
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
OnT: Helt klart är ju att om man har en udda sexualitet med obskyra sexkontakter skall man akta sig för att bli mördad. Femtiosju (57!) sidor åt FUP ägnas åt detta under rubriken "Marinas sexkontakter", lagom kul för anhöriga.

Det är sant. Men då kanske det är "bra" om man blir mördad av ngn med ett tvivelaktigt förflutet som inte står högt i kurs ngnstans. Å andra sidan kan det förblinda polisen från att söka bredare - vilket är ganska uppenbart i detta fall.
Citera
2011-08-20, 23:01
Medlem
maskrooss avatar
vilken tid börjar/slutar rättegången, samma tid varje dag? nån som vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in