2010-08-13, 20:51
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
En av alla teorier:

Tjejer som lever med pundare är ytterst sällan helt cleana själva.

MJ:s hus ligger väldigt bra till om man vill odla pojkvännens huvuddrog cannabis. Avskilt läge, många bodar och med mkt skog runt omkring.
FS fick bo där över sommaren och skulle sedan flytta. Han behöver cash till att fixa boende eftersom han inte kan få ett vanligt hyreskontrakt. Kanske odlade de och skulle skörda nu i höst för att fixa stålar.

Om de har odlat i huset är det inte konstigt om polisen söker med knarkhundar runt omkring. Men om det skulle finnas ngt kvar borde kanske FS sitta fortsatt häktad? Alternativet är att han skyller på att det är MJ:s grejor.
Kanske har de varit försiktiga (iom att FS har/haft med polisen att göra) och satt plantor utomhus. De går ut i skogen för att kolla till sina älsklingar, ser att det inte tagit sig som det bör eller blivit förstört av skadeinsekter. En desperat situation uppstår: FS kommer inte få ihop cash till eget boende och MJ kommer behöva dras med honom längre än hon tänkt.
Han tar henne av daga där och då. Och för att döva sig och få lite tröst tar han ut pengar från hennes konto och köper droger.
Eller så har de odlat och när de sålt av det uppstår bråk om pengar och det blir som det blir...

"Känsliga uppgifter" om MJ, knarkhundar, stugans läge, hans bakgrund samt kopplingar till motorklubbar och hans förkärlek till denna drog etc.
Låter inte riktigt trovärdigt..med det jobbet och familjens stöd, så tror ju jag att om MJ ville bli av med FS och om det då handlade om pengar, så behövde hon nog inte odla cannabis för att fixa det. En sak undrar jag över, och det är den andra bilen. den gröna. Varför forslade dom bort den så sent i utredningen? Såg ju i tidningen och det var ju häromdan, eller hur?
Citera
2010-08-13, 20:53
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoAnn
Hej!
Har följt den här tråden ett bra tag nu och har ett par gånger varit på vippen med att flika in lite tankar. Men det har oftast slutat med att någon annan av er tänkt i ungefär samma tankebanor som jag själv gjort. Silver- eller bronsmedalj i det läget kanske?

Diskussionen om bilen och eventuella fingeravtryck är ju på tapeten. Men hur är det med sätet? Vad jag har förstått så var MJ kortare än FS. Dvs borde det inte vara så att beroende på vem som kört, skulle förarsätet skvallra om?

Dessutom, med tanke på att FS släppts, kanske det finns risk att han återgår till platsen där MJ befinner sig...om det nu är han. Så gjorde ju MA.
Bra tankar, men en person som har mördat och som vill få det till att det är MJ som kört, kollar nog det och skjuter fram sätet igen. Tror att personen inte behövde stressa med att parkera bilen där..helt öde på kvällen där
Citera
2010-08-13, 20:55
Medlem
saffys avatar
Citat:
Hej!
Har följt den här tråden ett bra tag nu och har ett par gånger varit på vippen med att flika in lite tankar. Men det har oftast slutat med att någon annan av er tänkt i ungefär samma tankebanor som jag själv gjort. Silver- eller bronsmedalj i det läget kanske?

Diskussionen om bilen och eventuella fingeravtryck är ju på tapeten. Men hur är det med sätet? Vad jag har förstått så var MJ kortare än FS. Dvs borde det inte vara så att beroende på vem som kört, skulle förarsätet skvallra om?

Dessutom, med tanke på att FS släppts, kanske det finns risk att han återgår till platsen där MJ befinner sig...om det nu är han. Så gjorde ju MA.
Tror att han vet att han har span på sej..det skulle jag vetat.
Citera
2010-08-13, 21:02
Medlem
saffys avatar
Citat:
Sant, men jag tror att ni/vi märker det ganska snart om det dyker upp en sådan person.
Hur märker vi det då?
Citera
2010-08-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Hur märker vi det då?

Det gör man väl inte så där omedelbart kanske och man kan självklart inte göra nåt åt det heller. Och varför skulle man det? Finns väl många misstänkta som läser om sina egna fall här och även kommenterar. Lika lite de som nån annan kan styra fb. Får väl se om nån börjar försöka förklara FS roll i detta från en annan synvinkel än den förhärskande, vilket iofs vore intressant det med. Vi vet inte om han är skyldig. Vi vet inte om hon är död. Allt är hypoteser än så länge, så det är fritt att spekulera, för alla.
Citera
2010-08-13, 21:09
Medlem
Quarrels avatar
Fått ett PM, tack PM:are.
Citat:
De bråkade inte om farbrorns födelsedag utan över F:s födelsedag, han fyllde år 27:e, sista dagen familjen såg M. Han var missnöjd över sin dag....
(Namnen förkortade till initialer)
Min gissning om farbrodern var alltså fel.
Citera
2010-08-13, 21:10
Medlem
BoAnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Hur märker vi det då?
Ja du. Jag har inte en aning, men jag hoppas att man märker av det på ett eller annat sätt. På samma sätt som när ni oftast läser av när ngn trollar.
Citera
2010-08-13, 21:15
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ja du. Jag har inte en aning, men jag hoppas att man märker av det på ett eller annat sätt. På samma sätt som när ni oftast läser av när ngn trollar.
Hmm, ja, då förlitar jag mej på dom "gamla" visa medlemmarna
Citera
2010-08-13, 21:17
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomza
Uppdaterat på TT:
"37-åringen har nekat till alla anklagelser som riktats mot honom. Vad han sagt till utredarna vill dock inte hans advokat, Michael Hansson, säga. En orsak är att åklagaren förklarat att 37-åringen kan komma att häktas igen.
–*Men det är inte lätt för honom att gå omkring med den här anklagelsen hängande över sig, även om han är på fri fot. Det enda vi säger i nuläget är att han helt nekar till alla anklagelser, säger 37-åringens advokat Michael Hansson.
Har mördats
Utredarna är säkra på att 31-åringen mördats. Hela veckan har de sökt efter hennes kropp i närheten av hennes bostad i en ort söder om Stenungsund. Sannerholm vill inte kommentera om utredarna misstänker att 37-åringen gömt kvinnans kropp.
–*Att han är på fri fot är en försvårande omständighet för utredningen. Men vi fortsätter söka efter 31-åringen på bred front. Men vad vi hittat hittills vill jag inte gå in på, säger Niklas Sannerholm."

De tror sig alltså eventuellt kunna häkta honom igen. Förmodligen om de hittar kroppen kan man tänka sig.

Det jag framförallt har funderingar kring är citat: "Utredarna är säkra på att 31-åringen mördats".

Jag förstår faktiskt inte vilka bevis de kan tänkas ha, som resulterat i denna "visshet".

Givetvis är det mycket i utredningen, som de inte delgett media, men det är ett väldigt tvärsäkert uttalande de gör, trots att de inte hittat henne.
Citera
2010-08-13, 21:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fått ett PM, tack PM:are.

(Namnen förkortade till initialer)
Min gissning om farbrodern var alltså fel.

Är inte helt på det klara med detta bråk så lika bra och reda ut detta innan de går för långt.

Hur vet man att de bråkade?
Var var de när det bråkade, Tjörn är uttalat, men vad gjorde de där och vilka var med?

Om detta stämmer, så har vi ytterligare ett skäl till varför polisen misstänkte FS. Han och Marina hade bråkat, samma dag alternativt dagen innan hon försvann.
Citera
2010-08-13, 21:23
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Grälet var 27:e. Enligt uppgift handlade det om en missad födelsedag. En man som verkar nära släkt med MJ fyllde jämnt den 26:e.

MJ och FS bör väl rimligen ha åkt hem tillsammans från Tjörn. Enlig Google Maps verkar det finnas en broförbindelse från ön till Stenungsund. Antagligen åkte de därför bil tillsammans. Skridskotjej kanske vet?

Om detta stämmer faller (väl?) uppslaget, som någon/några var inne på, att MJ kom hem och "överraskade" FS.
Citera
2010-08-13, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
MJ och FS bör väl rimligen ha åkt hem tillsammans från Tjörn. Enlig Google Maps verkar det finnas en broförbindelse från ön till Stenungsund. Antagligen åkte de därför bil tillsammans. Skridskotjej kanske vet?

Om detta stämmer faller (väl?) uppslaget, som någon/några var inne på, att MJ kom hem och "överraskade" FS.
Nu är jag trögtänkt. Hur kan man åka hem tillsammans och överraska varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in