2010-08-13, 21:57
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är inte helt på det klara med detta bråk så lika bra och reda ut detta innan de går för långt.

Hur vet man att de bråkade?
Var var de när det bråkade, Tjörn är uttalat, men vad gjorde de där och vilka var med?

Om detta stämmer, så har vi ytterligare ett skäl till varför polisen misstänkte FS. Han och Marina hade bråkat, samma dag alternativt dagen innan hon försvann.
Hon kan ha även ha försvunnit en eller ett par dagar senare. Allt vi vet är att polisen drog igång sitt arbete i månadsskiftet juli/augusti.
Citera
2010-08-13, 21:57
Medlem
BoAnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Kanske, som vi spekulerat här, så fick han reda på att MJ skulle åka någonstans själv..och han hade kanske tänkt att dom skulle åka iväg och fira födelsedagen? Om han nu "levde"på hennes pengar och var dominerande i förhållandet, som någon antydde, så blev han ju besviken och arg..och sen vart MJ skulle åka isåfall, är ju oxå väsentligt. Kanske hon visste att han skulle reagera med ilska, och berättar det när andra var närvarande?
Ja, det kanske kändes tryggare för henne att göra så om han är sån som det har skrivits om tidigare... Tänkte på exet.
Citera
2010-08-13, 22:02
Medlem
cochrans avatar
Jag har funderat litet betr. hennes (ev.) köp av sexiga korsetter. En del har tagit detta som ett ev. bevis för att hon var på väg in i en ny relation. Jag tror att det även kan finnas en annan förklaring.

Jag tog mig tid att titta på hennes fotogalleri i går kväll. Hon verkar vara en ypperlig fotograf och bildbehandlare. Jag noterade också att det fanns en hel del foton av tjejer i korsetter m.m.

Hennes inhandlade korsetter var kanske inte avsedda för eget bruk, utan som rekvisita vid framtida fotosessioner.
Citera
2010-08-13, 22:09
Medlem
För att psykologisera lite: Män som lever i beroendeställning till kvinnor, så som FS gjorde, har nog en återhållen aggression inom sig. Det är en konstig och obekväm sits redan som den är. Hon hade även gjort klart för honom att han inte var välkommen att stanna under hennes "beskydd" längre. Han var dessutom för gammal (enligt hennes presentationer) och han kanske inte delade hennes bdsm-intresse. Hon ville gå vidare utan honom. Ändå lät hon honom bo kvar på nåder (ytterligare nesa). Och tillbringade t.o.m. hans födelsedag ihop med honom, fast inte på det vis han hade önskat sig.

Allt det KAN ha fått bägaren att rinna över. Jag har inte så svårt att se ett motiv i det. Särskilt inte om han som BoAnn säger "är sån som det har skrivits om tidigare".
Citera
2010-08-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag har funderat litet betr. hennes (ev.) köp av sexiga korsetter. En del har tagit detta som ett ev. bevis för att hon var på väg in i en ny relation. Jag tror att det även kan finnas en annan förklaring.

Jag tog mig tid att titta på hennes fotogalleri i går kväll. Hon verkar vara en ypperlig fotograf och bildbehandlare. Jag noterade också att det fanns en hel del foton av tjejer i korsetter m.m.

Hennes inhandlade korsetter var kanske inte avsedda för eget bruk, utan som rekvisita vid framtida fotosessioner.

Modeller har nog oftast inte storlek XXL. Fast är är ju inte omöjligt.
Citera
2010-08-13, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cochran

Låter inte alls orimligt. Många fotografer och konstnärer gör ju så, skaffar sig rekvisita.
Citera
2010-08-13, 22:17
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1

OK, jag kollade inte vilka/vilken storlek hon beställt. Å andra sidan har hon faktiskt en hel del normalstora och mulliga modeller i sitt fotogalleri. Alla var inte "pinnsmala" plankor.
Citera
2010-08-13, 22:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Skridskotjej skriver iofs inte vilka andra som var där samtidigt, och i Quarrels senaste pm framgår ju att åtminstone några familjemedlemmar träffade dem (eller enbart M) i den vevan.

Ok, så Marinas familj var även med på Tjörn, då blir i såfall uppgifterna mer klara.
Vad gjorde man där, hälsade man på någon eller var man vid havet?

Då kan det även betyda att de bråkade på vägen hem, ingen har väl med 100% säkerhet sett henne hemma eller på annan plats efter detta.
Citera
2010-08-13, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
MJ och FS bör väl rimligen ha åkt hem tillsammans från Tjörn. Enlig Google Maps verkar det finnas en broförbindelse från ön till Stenungsund. Antagligen åkte de därför bil tillsammans.
Det är riktigt, det finns en broförbindelse. OT: Så här såg den ut 1980: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:TjornKatastrof.jpeg

På min fråga om bråket
Citat:
Var var de? Vilken tidpunkt? Vad bråkade de om? Vad hade de för fordon? Kom och lämnade de tillsammans?
svarade Skridskotjej:
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskotjej
De åkte hem därifrån på dagen... har ingen tidpunkt och sen vet jag inte mer tyvärr...
Citera
2010-08-13, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1

Är XXL så stort då? Har ingen aning. Har ingen att mäta heller, kan inte gärna gå över till grannen nu så sent och få be att mäta´na heller.

http://kläder-på-nätet.com/storlekar.php
Citera
2010-08-13, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Är XXL så stort då? Har ingen aning. Har ingen att mäta heller, kan inte gärna gå över till grannen nu så sent och få be att mäta´na heller.

http://kläder-på-nätet.com/storlekar.php
Det finns XXL i herrkläder också.
Citera
2010-08-13, 22:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Repeterar ett PM:

Jag har fått uppfattningen att PM:aren är anhörig till MJ. Dessutom nämns bråket fler gånger i tråden. Tyvärr är Skridskotjej offline, hoppas hon kan besvara Din fråga.

Ok, det handlar inte om att jag har svårt att fatta utan att jag tycker det är en mycket viktig uppgift att få bekräftad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in