2012-04-19, 17:13
Medlem
Alla vet väl att Marina blev mördad och att det är mycket troligt att det är FS som ligger bakom. Antagligen så sköt han henne i huvudet i sängen, fick det att verka som att hon hade åkt till Linköping och tagit ut 10000 fastän det är han själv som parkerade bilen och tog ut pengarna. Med hjälp av madrassen kunde han flytta kroppen till skogen, där han trodde att den aldrig skulle hittas. Med hjälp av yxan han hade i bilen så högg han ner grenar från granarna så att kroppen täcktes. Han skickade själv sms:en från Marinas mobil på onsdagen. Uppgifter som att han ombads vara borta från huset precis då Marina försvann kan han kiss my ass till. Som att han skulle spenderat natten på en kyrkogård i Mölndal. Visst. Däremot är jag osäker på om han kommer fällas. Antagligen inte. Kunde Mats Ahlm frias så kan väl denna patetiska parasit också göra det.
Citera
2012-04-19, 17:14
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem har konstaterat det?

Ja man letar inte spår efter en eller flera gärningsmän om en person inte är mördad.
Du verkar missa lite vad herr polis säger där...
Och man pratar inte om att det bara är polis och gärningsman som vet vad som hittats OM man inte vet där är en gärningsman.

Men du tror väl Marina rulla in sig i sin egen madrass efter hon förlorat 2 liter blod och sedan med bläckfiskarmar knutit om paketet med vad som sägs vara rep...
Citera
2012-04-19, 17:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Låt oss se.

* Förmodat tidsintervall för BO:s dödsfall 01:00-05:00
* Restid Spekeröd-Göteborg, drygt 1h
* Restid Göteborg-Malmö, ca 3h
* Total restid Spekeröd - Öresundsbron ca 4 1/2 h

En alternativ GM skulle således ha lämnat landet innan ens FS kom hem på sin, enligt egen utsago, tillåtna tid för hemkomst 10:00 (vilken de facto gällde en dag senare än vad vi tror är dödstillfället).

Försök komma fram med ett enda giltigt skäl för en alternativ GM att gömma undan kropp och försöka röja upp på brottsplatsen. Det finns inget skäl att dröja sig kvar om man nu vill lägga så många mil bakom sig som möjligt, vilket tycks vara din förklaring till att trassla med lik och bäddmadrasser. Den tid man lägger ner på ett sådant förfarande utgör hela tiden en risk att någon skall komma på oväntat besök alternativt att man ska bli sedd/påkommen vid transport av kroppen.
Varför skulle någon utsätta sig för detta om huvudsyftet enbart är att komma undan så långt som möjligt innan upptäckt av kroppen?

Nu blev det ju två års försprång på grund av det. Förstår du inte det?
Citera
2012-04-19, 17:18
Medlem
Skulle behöva komma i kontakt med Polis eller/och åklagare, någon som vet e-post adresser till de berörda?

Tack på förhand.
Citera
2012-04-19, 17:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Ja man letar inte spår efter en eller flera gärningsmän om en person inte är mördad.
Du verkar missa lite vad herr polis säger där...
Och man pratar inte om att det bara är polis och gärningsman som vet vad som hittats OM man inte vet där är en gärningsman.

Men du tror väl Marina rulla in sig i sin egen madrass efter hon förlorat 2 liter blod och sedan med bläckfiskarmar knutit om paketet med vad som sägs vara rep...
Polisen brukar starta en förundersökning om mord när en person hittas död och dödsorsaken inte är uppenbar.

Och jag tror inte det du föreslår. Varför skriver du det?
Citera
2012-04-19, 17:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Skulle behöva komma i kontakt med Polis eller/och åklagare, någon som vet e-post adresser till de berörda?

Tack på förhand.

Bäst att ringa 11414, detta med e-post är väldigt osäkert.

Du kan vara anonym.
Citera
2012-04-19, 17:23
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:

Tack på förhand.
Ring 11414 så kan de visa dig till rätt instans.
Citera
2012-04-19, 17:23
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Polisen brukar starta en förundersökning om mord när en person hittas död och dödsorsaken inte är uppenbar.

Du har inte allt hemma märker jag, eller märkt för ett bra tag sedan.

Så du (den enda) tvivlar på mord? Ge mig komiken nu
Citera
2012-04-19, 17:24
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:

Dödsorsaken är ju uppenbar "mord" så det skriker om det. Hon blev ju uppenbarligen mördad man lägger ju inte någon i en madrass.
Citera
2012-04-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bäst att ringa 11414, detta med e-post är väldigt osäkert.

Du kan vara anonym.

Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Ring 11414 så kan de visa dig till rätt instans.

Kan tyvärr inte göra detta, pga. min egen "säkerhet".

Tack endå, löser det själv på något sätt.
Citera
2012-04-19, 17:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Kan tyvärr inte göra detta, pga. min egen "säkerhet".

Tack endå, löser det själv på något sätt.

Är det åklagare Kvarnström i detta fall du söker mailadress till?
Citera
2012-04-19, 17:27
Medlem
Om man kollar statistiskt och ska dra en slutsats med fakta från andra mål i samma kategori så ser det ut som att han går ostraffad. Om ingen döms kommer han i framtiden att få stämpeln och kommer inte bli av med den så länge han stannar kvar i Sverige.

Om man betraktar allt som redan finns idag genom FUP och andra dokument som finns här på tråden så bör majoriteten av de som läst allting dra en och samma slutsats, grovt misstänkt. Inte för att han är den ända som är misstänkt utan för hans beteende, förklaringar,historia, livsstil och lögner.

De som läst samtliga dokument har all fakta som behövs för att inse att någonting inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in