2012-04-19, 15:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte, men håller för troligt. Är det något konstigt med det?

Troligt heter det nu och innan vad det stenhårt va han sa.
Till och med skottvinkeln har du förvrängt med leksaksteckningarna du kommit dragandes med.
Så vilken vinkel sköt han skotten ifrån ?
Är det huvudskott som är dödsorsaken för enligt dig och Fredrik stämmer ju inte det.

Marinas blod va ju tappat över tid hette det från dig. Så du står väl kvar vid din uppfattning nu hoppas jag.
Citera
2012-04-19, 15:19
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte, men håller för troligt. Är det något konstigt med det?
Lite eftersom du verkar ha så konkreta svar annars... Nå ja....

Finns de någon annan som vet när SF fick problem med ryggen å då fick mediciner för de??
Själv tror jag att de var innan eftersom han sagt att han missat tid för kolla v ryggen när han satt inne!
Citera
2012-04-19, 15:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Lite eftersom du verkar ha så konkreta svar annars... Nå ja....

Finns de någon annan som vet när SF fick problem med ryggen å då fick mediciner för de??
Själv tror jag att de var innan eftersom han sagt att han missat tid för kolla v ryggen när han satt inne!

Det brukar heta så då missbrukare vill ha värktabletter. Säkert ingen dokumenterad skada utan rent sug i missbruk såna tar i princip allt dom får. Hans x vittna om tjack. rökheroin , så varför inte lite Tramadol.

Rättsmedicinalverket 4
Rättspsykiatriska avdelningen i Göteborg
Personnummer Rättsmedicinalverkets dnr
19730727-4998 G11-4278

Missbruk
Svensson förnekar alkoholmissbruk, han kan dricka öl i måttliga mängder, exempelvis max åtta stycken mellanöl åt gången. Han förnekar återställarbehov eller merbegär.
Svensson ser inte sin alkoholkonsumtion som något problem. Beträffande narkotika uppger han att han regelbundet har använt cannabis med början från 13-årsåldern. Han slutade röka cannabis 2004/2005 då han ville få tillbaka körkortet. 2008 hade han därefter återfall, men har på senare tid rökt mindre än en gång per månad enligt egen uppgift. Han har också testat andra narkotika såsom amfetamin och kokain somhan inte tyckte om och heller inte hallucinogener av typen ecstasy och LSD. Det som tilltalar honom annars mest är opiater. Han har inte använt narkotika intravenöst och uppger spruträdsla.
Han förnekar missbruk av GHB eller av anabola steroider. Han har heller inte testat i yngre ålder
sniffning av lättflyktiga ämnen.

Aktuell medicinering på häktet Göteborg utgörs av Tramadol, två kapslar 50 mg x 3 samt Pamol
500 mg, två tabletter x 3 och Omeprazol 20 mg, en kapsel på morgonen. Han får också tillfälligt
tidsbegränsad Diklofenak 50 mg, en tablett x 3.

Men han ljuger redan här och han rökte på stadigt det va just det Marina inte gillade att han lovade att sluta, men ändå sket i det och fortsatte röka hasch.

Har han rökt hasch sen 13 års åldern har han inte utvecklat sig normalt utan står kvar på 13 år i princip.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-19 kl. 15:35.
Citera
2012-04-19, 15:22
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det brukar heta så då missbrukare vill ha värktabletter. Säkert inget dokumenterad skada utan rent sug i missbruka såna tar i princip allt dom får.

Ja min tanke med å super super ju att han får knapra friskt fast man sitter inne

Hallelulija!!
Citera
2012-04-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det brukar heta så då missbrukare vill ha värktabletter. Säkert ingen dokumenterad skada utan rent sug i missbruk såna tar i princip allt dom får. Hans x vittna om tjack. rökheroin , så varför inte lite Tramadol.

Rättsmedicinalverket 4
Rättspsykiatriska avdelningen i Göteborg
Personnummer Rättsmedicinalverkets dnr
19730727-4998 G11-4278

Missbruk
Svensson förnekar alkoholmissbruk, han kan dricka öl i måttliga mängder, exempelvis max åtta stycken mellanöl åt gången. Han förnekar återställarbehov eller merbegär.
Svensson ser inte sin alkoholkonsumtion som något problem. Beträffande narkotika uppger han att han regelbundet har använt cannabis med början från 13-årsåldern. Han slutade röka cannabis 2004/2005 då han ville få tillbaka körkortet. 2008 hade han därefter återfall, men har på senare tid rökt mindre än en gång per månad enligt egen uppgift. Han har också testat andra narkotika såsom amfetamin och kokain somhan inte tyckte om och heller inte hallucinogener av typen ecstasy och LSD. Det som tilltalar honom annars mest är opiater. Han har inte använt narkotika intravenöst och uppger spruträdsla.
Han förnekar missbruk av GHB eller av anabola steroider. Han har heller inte testat i yngre ålder
sniffning av lättflyktiga ämnen.

Aktuell medicinering på häktet Göteborg utgörs av Tramadol, två kapslar 50 mg x 3 samt Pamol
500 mg, två tabletter x 3 och Omeprazol 20 mg, en kapsel på morgonen. Han får också tillfälligt
tidsbegränsad Diklofenak 50 mg, en tablett x 3.

Haha! "Måttliga mängder"!?? Åtta??
Jaja, allting är relativt, som någon känd vetenskapsman förkunnade.
Citera
2012-04-19, 15:34
Medlem
Sailfishs avatar
Quarrel, det här var din teori innan man hittade kroppen:

Citat:
- Ingen kropp är hittad.
- Normalt överlever man med god marginal förlusten av det blod som hittades i sängen, men omständigheterna kring fyndet antyder fatal blodförlust. Det senare har inte gått att bevisa.
- Det är svårt att skjuta någon utan blodstänk och svårt att få ut kropp och en blodfylld madrass utan blodspill. Ändå har inte en bloddroppe utanför sängen hittats. Förutom en fläck på golvet under sängen är det bäst att jag tillägger innan jag får hela åklagarens fanclub på mig.
- Skotthålets form tyder på att skottet har kommit från en plats utanför sängen där blodet hittades.
- M har behandlats respektlöst av sina systrar för sitt val av partner och föräldrarna har visat tveksamhet till valet. Det kan ha varit en anledning till att sticka när förhållandet var slut.
- Hon har umgåtts med morbida idéer om hur man gömmer kroppar. En idé kan ha varit att iscensätta vad som skulle se ut som ett mord på sig själv och ge någon skulden för det.
- Hon var sur på FS av många skäl, den dåliga dagen 27/7 kan ha varit droppen som fick bägaren att rinna över, få henne att iscensätta sin plan att sticka och ge FS skulden.
- Hon har många bekanta utomlands, någon av dem kan ha givit henne chansen till ett nytt liv.
- Hon hade knappt några vänner i Sverige.
- Hon gillade inte jobbet.
- FS, som är den mest sannolike mördaren, har varit under polisens lupp under ett års tid utan att den har hittat bindande bevis. Det är inte sannolikt om det hade varit mord. Det tyder på att det var något annat.
- SMS till systern om att hon skulle resa bort istället för att ringa.
- När systern ringde efter försvinnandet svarade hon inte, hon messade istället. Det tyder på att hon var rädd att försäga sig.

Det är de indicier jag kommer på på rak arm. Jag vet att många av dessa går att förklara på annat sätt, det är ingen idé att argumentera om det.

Du har fått en del av vad som tyder på att M har givit sig av frivilligt. Bara indicier, inget bevis. Precis som åtalet mot FS.

Vad säger du nu, när vi är i ett helt annat läge?
Citera
2012-04-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish

Snyggt jobbat, vart fan låg denna texten. Personen som skrivit följande har en del att fundera över. Dock så finns det redan många på denna tråden som haft samma misstanke sedan dag ett och vi håller den kvar.

Personligen går jag på fakta och erfarenhet, vet inte hur ni jobbar men än så länge håller min teori. Keep up The Good Work!
Citera
2012-04-19, 15:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish

Detta är ingen teori.
Citera
2012-04-19, 15:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexsec
Snyggt jobbat, vart fan låg denna texten. Personen som skrivit följande har en del att fundera över. Dock så finns det redan många på denna tråden som haft samma misstanke sedan dag ett och vi håller den kvar.

Personligen går jag på fakta och erfarenhet, vet inte hur ni jobbar men än så länge håller min teori. Keep up The Good Work!

Har jag uppfattat det rätt att du menar att TR och HR har haft fel i sina domar?
Citera
2012-04-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har jag uppfattat det rätt att du menar att TR och HR har haft fel i sina domar?

Bland annat ja. Sedan så vänder jag mig också till användare som har argumenterat mot våra åsikter här på tråden. Väljer att inte hänga ut någon men alla har vi rätt till våran synpunkt.
Citera
2012-04-19, 15:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Bland annat ja. Sedan så vänder jag mig också till användare som har argumenterat mot våra åsikter här på tråden. Väljer att inte hänga ut någon men alla har vi rätt till våran synpunkt.

Kan du kortfattat utveckla det?
Alla har ju inte din erfarenhet men alla har ju rätt till en åsikt.
Citera
2012-04-19, 15:54
Medlem
Citat:

Sen har ju läget svängt lite fram och tillbaka under tidens gång också. Vi är nog många som har diskuterat både åt det ena och det andra hållet. När FS släpptes första gången tex, så fanns inte mycket bevis alls. Då spånades det kraftigt på huruvida det kunde gått till på nåt annat vis.

När så blodet hittades så trodde de flesta att det var klart. Men så släpptes han igen och då började folk fundera igen.

Är väl inte så konstigt om olika alternativ har diskuterats menar jag? Lätt att säga nu med facit i hand att det troligen är på det ena eller andra sättet.

Det är ingen tävling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in