2010-08-13, 19:29
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FS missade vad jag tror är MJ:s farbrors födelsedag. Därför grälade MJ och FS.
Du menar att FS, 37 år, fick skäll av MJ, 31 år, för att han missade att gratta MJs farbror (tror vi det är) på hans födelsedag? Och detta skäll fick han inför delar av MJs släkt, eller?

Då talar vi ordentlig familjesammanhållning...och förnedring av FS inför släkten, kanske?
Citera
2010-08-13, 19:34
Medlem
BoAnns avatar
Hej!
Har följt den här tråden ett bra tag nu och har ett par gånger varit på vippen med att flika in lite tankar. Men det har oftast slutat med att någon annan av er tänkt i ungefär samma tankebanor som jag själv gjort. Silver- eller bronsmedalj i det läget kanske?

Diskussionen om bilen och eventuella fingeravtryck är ju på tapeten. Men hur är det med sätet? Vad jag har förstått så var MJ kortare än FS. Dvs borde det inte vara så att beroende på vem som kört, skulle förarsätet skvallra om?

Dessutom, med tanke på att FS släppts, kanske det finns risk att han återgår till platsen där MJ befinner sig...om det nu är han. Så gjorde ju MA.
Citera
2010-08-13, 19:41
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoAnn
Hej!
Diskussionen om bilen och eventuella fingeravtryck är ju på tapeten. Men hur är det med sätet? Vad jag har förstått så var MJ kortare än FS. Dvs borde det inte vara så att beroende på vem som kört, skulle förarsätet skvallra om?
Välkommen till Flashback! Bra iakttagelse med förarstolen. Hoppas polisen tänkte på att kolla.
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-13 kl. 20:11. Anledning: Glömde en sak
Citera
2010-08-13, 19:43
Medlem
Citat:
Vi är överens om att han kan ha haft bilen i flera dagar efter försvinnandet. Här i Storstockholm är en övergiven bil på allmän parkering en före detta bil efter två dygn. Hur är det i Stora Höga?

Jag tror nog att en vecka eller tom. mer kan gå bra för en bil i Stora Höga.
Citera
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordliszt
Ursäkta en kritisk granskare, men är det så säkert att NillanB inte är en mytoman och inte modern? Medlemsregistrerad tidigt 2009, kommer nu här sent i tråden och utgjuter sig om FS med täta tidsintervall. Tillåt mig tvivla...

Efter att ha läst ett tag: exakt min misstanke. Detta kanske kan verka elakt, men Nillan säger exakt de "rätta" sakerna. Detta skriver jag långt innan jag läst igenom hela tråden, så det kanske bara blir fel. Men kunde inte låta bli att kommentera redan nu (ligger långt efter i läsandet efter flera dagars besök i det verkliga livet)
Citera
Medlem
BoAnns avatar
Risken finns att FS gör det, med tanke på att MJ var reggad här.
Citera
2010-08-13, 19:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Risken finns att FS gör det, med tanke på att MJ var reggad här.

Vet du hennes nick?
Skriv inte ut det i tråden då man inte får outa folk.

Men om du vet, kan du kanske kolla hennes inlägg och se om de avslöjar något.
Citera
2010-08-13, 19:48
Medlem
rubbergirls avatar
En av alla teorier:

Tjejer som lever med pundare är ytterst sällan helt cleana själva.

MJ:s hus ligger väldigt bra till om man vill odla pojkvännens huvuddrog cannabis. Avskilt läge, många bodar och med mkt skog runt omkring.
FS fick bo där över sommaren och skulle sedan flytta. Han behöver cash till att fixa boende eftersom han inte kan få ett vanligt hyreskontrakt. Kanske odlade de och skulle skörda nu i höst för att fixa stålar.

Om de har odlat i huset är det inte konstigt om polisen söker med knarkhundar runt omkring. Men om det skulle finnas ngt kvar borde kanske FS sitta fortsatt häktad? Alternativet är att han skyller på att det är MJ:s grejor.
Kanske har de varit försiktiga (iom att FS har/haft med polisen att göra) och satt plantor utomhus. De går ut i skogen för att kolla till sina älsklingar, ser att det inte tagit sig som det bör eller blivit förstört av skadeinsekter. En desperat situation uppstår: FS kommer inte få ihop cash till eget boende och MJ kommer behöva dras med honom längre än hon tänkt.
Han tar henne av daga där och då. Och för att döva sig och få lite tröst tar han ut pengar från hennes konto och köper droger.
Eller så har de odlat och när de sålt av det uppstår bråk om pengar och det blir som det blir...

"Känsliga uppgifter" om MJ, knarkhundar, stugans läge, hans bakgrund samt kopplingar till motorklubbar och hans förkärlek till denna drog etc.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-08-13 kl. 20:36.
Citera
2010-08-13, 19:51
Medlem
BoAnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet du hennes nick?
Skriv inte ut det i tråden då man inte får outa folk.

Men om du vet, kan du kanske kolla hennes inlägg och se om de avslöjar något.

Nej, men Skridskotjejen visste om att hon var reggad här. Så jag drog helt enkelt en slutsats att om hon hade ett konto, så lär den misstänkta GM troligtvis också ha ett.
Citera
2010-08-13, 19:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej, men Skridskotjejen visste om att hon var reggad här. Så jag drog helt enkelt en slutsats att om hon hade ett konto, så lär den misstänkta GM troligtvis också ha ett.

Ok, FB är nämligen en plats där man helt anonymt brukar diskutera sina problem. Här kan finnas saker hon tänkt och funderat över som hon inte berättar i verkliga livet för någon.

Oavesett om FS har eller inte har konto så kommer han få veta att det diskuteras på FB och han kommer att läsa allt, det är solklart.

Frågan är bara om han vågar ge sig in i diskussionen öppet eller om han kanske kommer att försöka sprida desinformation anonymt.
Citera
2010-08-13, 20:17
Medlem
BoAnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ok, FB är nämligen en plats där man helt anonymt brukar diskutera sina problem. Här kan finnas saker hon tänkt och funderat över som hon inte berättar i verkliga livet för någon.

Oavesett om FS har eller inte har konto så kommer han få veta att det diskuteras på FB och han kommer att läsa allt, det är solklart.

Frågan är bara om han vågar ge sig in i diskussionen öppet eller om han kanske kommer att försöka sprida desinformation anonymt.

Sant, men jag tror att ni/vi märker det ganska snart om det dyker upp en sådan person.
Citera
2010-08-13, 20:29
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Har jag gått och blivit tidtabell? På onsdag går en buss från Stora Höga kl 11.14, framme i Göteborg 11.54. Från Göteborg går ett tåg 12.17 och är framme i Kungsbacka 12.42. www.resplus.se

Så bra! Mvh Camdrea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in