2012-04-16, 13:59
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biashara
Förlåt! Polisen har fåt så mycket kritik för sin oförmåga att hitta Marina. Men tänk efter! Med allt ert intresse för detta i närheten av er måste ni väl erkänna att det var också er oförmåga som orsakat att hon inte hittats. Logiken från Örebro och GWs teorier och statistik om mord och fyndplats borde väl gett er några idéer var ni skulle leta???? Jag kritiserar inte men är mycket undrande. __Fallet marina liknar oerhört fallet Eva Magnusson. Och Evas mördare var jag ansedd som smart vilket FS inte anses vara...GWs statistik har hela tiden haft rätt!

Men vad säger du? Vem är det du beskyller för dettta?
Alla som varit aktiva i tråden, eller?
Du citerar jjagare, och jag tycker mig minnas att h*n och några till personligen varit ute och kollat lite i området. Det är väl ett bra initiativ isåfall. Men vi är ju privatpersoner allihopa som inte har någon skyldighet att klara upp brott i samhället.
Jag har själv länge varit ganska så övertygad om att GM gjort ett enda stort paket av Marina plus bäddmadrass/er inslagna i presenning, och hastigt dumpat allt ute i bushen inte långt från hemmet. Men jag bor på tok för långt ifrån Svartedalen för att kunna delta i sök där, och detsamma gäller gissningsvis för många av de andra skribenterna i tråden.
Citera
2012-04-16, 14:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Elz
Hur kan du va så j*vla respektlös?! Du får mig att må illa...
Att MJ & hennes familj skulle va dom mest rubbade, vart har du fått det ifrån?
Att MJ hade nämt att hon kände sig ibland som det svarta fåret betyder inte
att hon hade en fördjävligt barndom...

Det fanns inget svar på inlägget så du kan bortse ifrån de lögnerna som postaren gjorde.
Att snack är en sak att belägga en annan, så det fanns inget underlag till det ondsinta skvallret i ämnet. Skvaller är ju inget aktuellt eller relevant i ett krimfall.

Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Kanske en liten passande bild såhär på morgon kviste! Hoppas verkligen att vår lille modell snart får bära detta smycke igen!
Gå in på portfolio så ser ni vad jag menar!

http://www.modellbilder.se/portfolio.php?do=moreinfo&id=29173

Bilden va borttagen kan någon informera om vad det rörde sig om?
Citera
2012-04-16, 14:20
Medlem
Inte relevant för fallet (troligen) men eftersom bilen dök upp på fyndplatsen i går så var det lite rolig läsning ändå: http://nyhetersto.se/telegram.asp?ID=2941
Citera
2012-04-16, 14:23
Medlem
MrsMagoos avatar
”Vi backade från platsen”

Han tog fram kniven, skar upp plastpaketet och såg en madrass, lite tyg och benrester. – Det räckte för mig. Vi backade och ringde polisen, säger Eilert Karlsson.

Polisen jobbar nu med fyndet. Tidigast på tisdag kan det komma besked om vems kvarlevor det är.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916760--vi-backade-fran-platsen-
Citera
2012-04-16, 14:25
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det fanns inget svar på inlägget så du kan bortse ifrån de lögnerna som postaren gjorde.
Att snack är en sak att belägga en annan, så det fanns inget underlag till det ondsinta skvallret i ämnet. Skvaller är ju inget aktuellt eller relevant i ett krimfall.

Bilden va borttagen kan någon informera om vad det rörde sig om?
Oj ja trampade tydligen på någons tår eftersom bilderna tagits bort!
Men de fanns där en bild som m hade tagit på F där han sitter i handfänsel under modellnamnet Artmix,
Citera
2012-04-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Är det nyhuggna granar talar det för att GM varit där. Spontant tänker man att det är GM som blivit orolig för MPS sökande och åkt dit för att täcka bättre.

Granarna som användes för att täcka för bättre har legat där en längre tid.
Min gissning är 21 månader.
Citera
2012-04-16, 14:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men de fanns där en bild som m hade tagit på F där han sitter i handfänsel under modellnamnet Artmix,

Okey, ja ett prydande smycke är aldrig fel.
Har sett en hel del bilder som Marina tagit på Artmix och som ligger över internet.
Han fick väl en väldigt bra kamera av Marina enligt FUP då hon uppdaterade sig med en senare modell.
Han åberopade en del i beslagtaget material i FUP. Riktigt närig parasit.

Funderar också över det belånade huset och de pengar som Marina har sett till så han har fått tagit del av i form av resor, bilar, kameror, wakeboards, osv. Det är lite så man mår illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Granarna som användes för att täcka för bättre har legat där en längre tid.
Min gissning är 21 månader.

Följdfrågan kommer här.
Va det hela granar eller granris?
Tror du väder och vind kan ha fixat så paketet syntes lite mer nu, och att det från början va väl dolt?
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-16 kl. 14:32.
Citera
2012-04-16, 14:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Hennes sida har legat ute på nätet sedan hon försvann, det var nog dags att ta bort den nu.
Citera
2012-04-16, 14:34
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Okey, ja ett prydande smycke är aldrig fel.
Har sett en hel del bilder som Marina tagit på Artmix och som ligger över internet.
Han fick väl en väldigt bra kamera av Marina enligt FUP då hon uppdaterade sig med en senare modell.
Han åberopade en del i beslagtaget material i FUP. Riktigt närig parasit.

Funderar också över det belånade huset och de pengar som Marina har sett till så han har fått tagit del av i form av resor, bilar, kameror, wakeboards, osv. Det är lite så man mår illa.
Ok ja frågorna är ju ganska så många!
Men tycker det är ganska intressant att någon tar bort Ms Modellbilder profil just när sidan bliv intressant här i dag igen!
Citera
2012-04-16, 14:36
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hennes sida har legat ute på nätet sedan hon försvann, det var nog dags att ta bort den nu.
Oja de vet jag! Lustigt sammanträffande att den togs bort bara för en liten stund sen bara!
Citera
2012-04-16, 14:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ok ja frågorna är ju ganska så många!
Men tycker det är ganska intressant att någon tar bort Ms Modellbilder profil just när sidan bliv intressant här i dag igen!

Mmm, men dom finns allt och används av Artmix på andra sidor, så det bör väl städas på fler ställen i så fall. Det är ju signerade bilder det står MJ på som Artmix har ute och flashar med. Osmakligt värre kan jag tycka. Det är någon sida där det ser ut som Samhall har fest typ.
Citera
2012-04-16, 14:40
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Följdfrågan kommer här.
Va det hela granar eller granris?
Tror du väder och vind kan ha fixat så paketet syntes lite mer nu, och att det från början va väl dolt?

Granris som ligger ute i fuktig miljö kan behålla barren ganska länge. Jämför med utegranar som kan vara gröna i ett halvår eller så. Det innebär att fyndplatsen kan ha varit väldigt välgömd när man letade första gången, men nu när barren börjar falla av och kanske brytas ned så blir det hela betydligt mer synligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in