2012-04-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundens fantastiska sinnen

Jep men då finns ju inte massa liknande störande dofter, som massa annat ruttnande i skogen? Vem är det annars om det nu visar sig vara människorester dolda i en påse gömda nära hennes troliga mordplats?
Citera
2012-04-15, 11:15
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Callas listade ett antal asätare. Jag kan tänka mig flera av dem som kommer åt en middag under fällda granar.
Haha.. du får leva på hoppet Q ! Otroligt att du fortfarande orkar komma med den ena förklaringen efter den andre. Lever du i fullständig förnekelse?

Läs min signatur..

Stort Tack till de som var ute och sökte.. Är det Marina som ni har hittat.. och på detta sätt kan få en mördare fälld.. är ni hjältar! Fru justitieminster med hela rättsapparaten bakom sig.. är skyldiga er ett offentligt erkännande.

Funderar på hur fs reagerar nu när han är trängd.. Risken för Maskroos ökar för varje dag.
Citera
2012-04-15, 11:15
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Vem är det annars om det nu visar sig vara människorester dolda i en påse gömda nära hennes troliga mordplats?

https://www.flashback.org/t1646723
Citera
2012-04-15, 11:17
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Polisen tekniker fortsätter i dag undersökningen av fyndplatsen nära Övre Långevatten.
- Den tekniska undersökningen görs i två spår, dels undersöks området kring fyndplatsen, dels undersöks den påträffade kroppen. Den har förts till sjukhus, uppger Blixter.
Han kan inte bekräfta att det är Marina Johanssons kropp som hittats.
- Men mycket tyder på att det är kvarlevorna efter Marina Johansson. Det finns dock fler försvunna personer som kan komma ifråga, säger Björ Blixter.
Enligt Blixter är det klart att ett mord har begåtts.
- Det handlar inte om någon självdöd människa vid fyndplatsen i skogen. Kroppen är gömd och övertäckt. Det är ingen tvekan om att person är bragd om livet.
Identifieringen av kroppen kommer att ta minst några dagar.
- Det går snabbare om det finns tänder bland kvarlevorna. En DNA-identifiering tar längre tid, säger Blixter.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916028--mycket-tyder-pa-att-det-ar-marina-
Citera
2012-04-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendroppe
En vändplats???

Vore väl den sista platsen jag skulle välja.
Jag och många med mig åker gärna till just
en vändplats och tar en promenad med hunden.
Eller bara åker och när man väl vänder så går
jag ut och kollar lite, skulle det där paketet
legat där i två år??
I ett område som varit föremål för kroppsökning
i två år. ALLA som bor i området har väl ett extra
öga för sådana platser.
men men, visst kan paketet legat där i två år, men
jag är skeptisk.

Fast då borde han väl ha gömt den bättre? Långt bra längre in i skogen eller grävt ned den djupt så inihelvete. Riskabelt att gå ut och kånka på ett lik för att tillslut ändå bara göra ett dåligt jobb
Citera
2012-04-15, 11:24
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Fast då borde han väl ha gömt den bättre? Långt bra längre in i skogen eller grävt ned den djupt så inihelvete. Riskabelt att gå ut och kånka på ett lik för att tillslut ändå bara göra ett dåligt jobb
Hm.. missbrukare tänker inte som "vanliga" människor. Skador på hjärnan gör sitt till..
Citera
2012-04-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendroppe
En vändplats???

Vore väl den sista platsen jag skulle välja.
Jag och många med mig åker gärna till just
en vändplats och tar en promenad med hunden.

Ja det kan tyckas idiotiskt. Om jag inte minns fel gömdes väl den blivande Falunbruden nära just en vändplats. Den förmodade GM i det fallet tycks dock inte ha varit något nobelprismaterial... och så låg väl kroppen inte mer än ett par månader. Förmodade GM hjälpte dock polisen att hitta den. Leif GW-P trodde att hon förblivit ohittad om det inte var för detta.
Citera
2012-04-15, 11:25
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Är inte ett problem underbemanning? Missing People hade väl ändå 60 personer som genomsökte terrängen och den resursen har knappast polisen..?

Var är "rambo-wannabe"-klubben, som kallar sig hemvärnet, när dom för en gångs skull kunde göra nytta?!
Citera
2012-04-15, 11:26
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916028--mycket-tyder-pa-att-det-ar-marina-

Är det nu Övre Långevatten som är fyndplatsen och inte som tidigare Nedre Långevatten?
Citera
2012-04-15, 11:32
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Hm.. missbrukare tänker inte som "vanliga" människor. Skador på hjärnan gör sitt till..

Ett irrationellt beteende kan ju vara till deras fördel. Med lite tur.

Nästa gång det ska letas efter försvunna, misstänkt mördade, ställer GM upp som frivillig. GM ser till att hitta liket och besudlar det med sitt dna och fingeravtryck. Iskallt men säkert?

Tänkte bara om det inte är Marina, vem är det då och vem var det som hittade säcken?
Citera
2012-04-15, 11:34
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
På vilket sätt skulle det störa utredningen?
Jag har ett bra svar på detta men vill inte skriva det här eftersom jag inte vill ge FS några som helst ideer, sorry.
Citera
2012-04-15, 11:35
Medlem
Zabina66s avatar
Citat:
Allt tyder på att ett fynd som gjordes under skallgången efter Marina Johansson är kvarlevor från en människa. Det misstänkta liket finns nu på sjukhus.

GP:s galghumor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in