Citat:
Ursprungligen postat av biashara
Förlåt! Polisen har fåt så mycket kritik för sin oförmåga att hitta Marina. Men tänk efter! Med allt ert intresse för detta i närheten av er måste ni väl erkänna att det var också er oförmåga som orsakat att hon inte hittats. Logiken från Örebro och GWs teorier och statistik om mord och fyndplats borde väl gett er några idéer var ni skulle leta???? Jag kritiserar inte men är mycket undrande. __Fallet marina liknar oerhört fallet Eva Magnusson. Och Evas mördare var jag ansedd som smart vilket FS inte anses vara...GWs statistik har hela tiden haft rätt!
För det första bor väl inte alla här på Forumet ens i närheten av MJs bostad, så jag tycker du kan lugna ner dig lite angående att vi är lika kassa som polisen är. Jag tycker ändå det är prekärt för polisen om en frivilligorganisation är bättre än utbildat folk på att räkna ur var en kropp är gömd. Polisen har misskött sitt avlönade arbete på många punkter i detta fall, schabblat med blodpöl, kulhål och ev. kroppen. Vidrigt.
Sedan finns väl vissa likheter med Örebrofallet, även om jag nog tror att den där universitetsläraren faktiskt var intelligentare än vad F är och den teoprin baserar jag inte bara på hur själva mordet försökte döljas utan på gärningsmannaprofilen. Fs ageranden handlar väldigt lite om intelligens, precis som annat agerande i hans liv. Han är en pundare som gripits av panik och dumpat en kropp vid en ganska stor väg vad det verkar som.