2012-04-16, 14:41
Medlem
tryggvetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Inte relevant för fallet (troligen) men eftersom bilen dök upp på fyndplatsen i går så var det lite rolig läsning ändå: http://nyhetersto.se/telegram.asp?ID=2941
En törstig Cherokee, inte vanligaste märket för kabeltjyvar.
Citera
2012-04-16, 14:44
Medlem
Camdreas avatar
[quote=sleipner8]Oj ja trampade tydligen på någons tår eftersom bilderna tagits bort!

Den bild du beskriver på artmix såg jag inte - däremot en "stylad" bild på MJ med vad som såg ut som blod runt ögonen och på ena kinden "blod" rinnande ner. Trodde det var den du menade. Nu är hennes portifolio väck helt.
Citera
2012-04-16, 14:47
Medlem
4Elzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det fanns inget svar på inlägget så du kan bortse ifrån de lögnerna som postaren gjorde. Att snack är en sak att belägga en annan, så det fanns inget underlag till det ondsinta skvallret i ämnet. Skvaller är ju inget aktuellt eller relevant i ett krimfall.

Så sant! Det bästa är att ignorera idioter...
Hoppas bara inte att folk tror på dessa lögner & tar sådana inlägg seriöst!
MJ & hennes familj förtjänar inte sånt smutskast...
Citera
2012-04-16, 14:47
Medlem
Citat:
Okey, ja ett prydande smycke är aldrig fel.
Har sett en hel del bilder som Marina tagit på Artmix och som ligger över internet.
Han fick väl en väldigt bra kamera av Marina enligt FUP då hon uppdaterade sig med en senare modell.
Han åberopade en del i beslagtaget material i FUP. Riktigt närig parasit.

Funderar också över det belånade huset och de pengar som Marina har sett till så han har fått tagit del av i form av resor, bilar, kameror, wakeboards, osv. Det är lite så man mår illa.

Följdfrågan kommer här.
Va det hela granar eller granris?
Tror du väder och vind kan ha fixat så paketet syntes lite mer nu, och att det från början va väl dolt?

Vad jag tolkade det som så var det hela grannar som användes för att täcka över.
Det var klart lättare att se något vitt längre in bland granarna nu än vad det var de första två-tre månaderna.
Citera
2012-04-16, 14:50
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jag / Jenslapidus samt ett fåtal andra här inne må ha haft oförmåga att inte hitta det msp nu hittat. MEN vi har då banne mig haft förmåga att vara ute på egen hand och sökt själva. Bla så har jag och Jenslapidus draggat på en del ställen (i sjöar). Så kom inte å snacka skit (vi var ca 400m från fyndplatsen och hittade en sak vi lämnade in till polisen i oktober. Vad som hände med den om den var av värde vetefaen. Men om den har med detta att göra så skall de söka efter ev andra bevis på ett annat ställe oxå.

glömde en 1:a ca 1400 meter skall det vara
Citera
2012-04-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biashara
Förlåt! Polisen har fåt så mycket kritik för sin oförmåga att hitta Marina. Men tänk efter! Med allt ert intresse för detta i närheten av er måste ni väl erkänna att det var också er oförmåga som orsakat att hon inte hittats. Logiken från Örebro och GWs teorier och statistik om mord och fyndplats borde väl gett er några idéer var ni skulle leta???? Jag kritiserar inte men är mycket undrande. __Fallet marina liknar oerhört fallet Eva Magnusson. Och Evas mördare var jag ansedd som smart vilket FS inte anses vara...GWs statistik har hela tiden haft rätt!

För det första bor väl inte alla här på Forumet ens i närheten av MJs bostad, så jag tycker du kan lugna ner dig lite angående att vi är lika kassa som polisen är. Jag tycker ändå det är prekärt för polisen om en frivilligorganisation är bättre än utbildat folk på att räkna ur var en kropp är gömd. Polisen har misskött sitt avlönade arbete på många punkter i detta fall, schabblat med blodpöl, kulhål och ev. kroppen. Vidrigt.

Sedan finns väl vissa likheter med Örebrofallet, även om jag nog tror att den där universitetsläraren faktiskt var intelligentare än vad F är och den teoprin baserar jag inte bara på hur själva mordet försökte döljas utan på gärningsmannaprofilen. Fs ageranden handlar väldigt lite om intelligens, precis som annat agerande i hans liv. Han är en pundare som gripits av panik och dumpat en kropp vid en ganska stor väg vad det verkar som.
Citera
2012-04-16, 14:54
Medlem
sleipner8s avatar
[quote=Camdrea]
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Oj ja trampade tydligen på någons tår eftersom bilderna tagits bort!

Den bild du beskriver på artmix såg jag inte - däremot en "stylad" bild på MJ med vad som såg ut som blod runt ögonen och på ena kinden "blod" rinnande ner. Trodde det var den du menade. Nu är hennes portifolio väck helt.
Ok ja den bilden såg jag med men va inte den jag menade! Hon hade 4 bilder där en på art.. Och någon bild på men kille som poserade toppless!
Men åter igen synd att bilden togs bort han satt typ på huk med händerna bak ryggen å hade massa silver trams på fingrarna! Attans att jag inte sparade bilden.
Citera
2012-04-16, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
glömde en 1:a ca 1400 meter skall det vara

Ok det var ingen kritik!!!! Ni är helt visst engagerade! Säger inte GW något om att lik kastas max 50 meter från vägen? By the way: hittade man allt i faller Eva?
Citera
2012-04-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Han är en pundare som gripits av panik och dumpat en kropp vid en ganska stor väg vad det verkar som.

Helt klart!

Men kroppar brukar dumpas i närheten av vägar, och gärningsmännen brukar vara i lätt panik, oavsett intelligensnivå.

Det är ganska stressande att ha att göra med ett lik och allt runtomkring. Därför vill gärningsmannen gärna bli av med kroppen så fort det bara går. Därför brukar de inte lägga ned alltför mkt tid på att gräva och maskera ordentligt.. Och när allt uppdagas tycker man gärna att den skyldige kunde ha ansträngt sig mer och hittat en bättre plats och maskerat efter sig bättre.
Citera
2012-04-16, 15:14
Medlem
MrsMagoos avatar
http://sverigesradio.se/sida/lokal.aspx?programid=3644

Mamman på radion nu.

Strax polisen som ska uttala sig.

citat radion
Citat:
Mamman har tappat allt förtroende för rättsväsendet och anser att det är uselt.
Det räcker dom säger nej, så går dom fria är hennes syn på den resan som är gjord med den misstänkte mördaren Fredrik.
Hon har hoppet nu att detta är något, men rättsligt vill hon inte vara med, men skulle även bli glad om det blev något,. Mamman är glad att man har letat.

Fy fan vad jag lider med föräldrarna som hela tiden vetat om vem och som inte vetat var deras dotter ligger. Bedrövligt är bara förnamnet.

Citat Polisen på radion
Citat:
Polisen slog ifrån sig och anser dom har lagt ner ett stort arbete, men säger att man troligtvis har en kropp nu.

Göteborg (TT)

Den tekniska undersökningen i Svartedalen utanför Stenungsund där likdelar hittades i lördags fortsatte på måndagen.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.917362-fortsatt-undersokning-av-fyndplats

Den här är bra och ger eloge till organisationen

Hur det är möjligt att en ideell organisation, på några timmar, kunde lyckas med det polisen misslyckats med sedan Marina försvann för ett och ett halvt år sedan har Per-Åke Kvarnström inget svar på.

– Det är märkligt, och jag har inte svar på det. Jag vet inte om polisen sökt i det område där hon hittades, eller varför den här organisationen sökte där.

– Jag vet inte. De kanske är smartare än polisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14685257.ab
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-16 kl. 15:36.
Citera
2012-04-16, 15:36
Medlem
Citat:
http://sverigesradio.se/sida/lokal.aspx?programid=3644

Mamman på radion nu.

Strax polisen som ska uttala sig.

citat radion

Fy fan vad jag lider med föräldrarna som hela tiden vetat om vem och som inte vetat var deras dotter ligger. Bedrövligt är bara förnamnet.

Citat Polisen på radion

Göteborg (TT)

Den tekniska undersökningen i Svartedalen utanför Stenungsund där likdelar hittades i lördags fortsatte på måndagen.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.917362-fortsatt-undersokning-av-fyndplats

Ja, man hoppas verkligen för de anhörigas skull att det är Marina som de har hittat... Det här måste vara något av det absolut värsta man som anhörig kan vara med.

Vet någon när identifieringen skulle vara klar?
Citera
2012-04-16, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberfriend
Ja, man hoppas verkligen för de anhörigas skull att det är Marina som de har hittat... Det här måste vara något av det absolut värsta man som anhörig kan vara med.

Vet någon när identifieringen skulle vara klar?

I morgon skulle beskedet komma. Jag antar att de kan jämföra med tandkort eftersom det går så snabbt. Det bara är Marina..allting stämmer, fyndplats, madrass, sängkläder? Det har knappast försvunnit någon annan kvinna där även madrassen saknas. Det är henne de hittat, jag är övertygad. Nu kan äntligen Marina och hennes fina familj få en någorlunda frid, och de anhöriga får en grav att besöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in