2011-10-17, 11:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Hon var hon redan innan bankomatuttagen mördad, jag tror inte fredrik dyker upp till hovrättsförhandlingarna.

Utveckla gärna hur du kan vara säker på ditt påstående att hon var död innan bankuttagen.

Varför tror du inte F dyker upp till hovrättsförhandlingarna? Är du en synsk?
Citera
2011-10-17, 12:26
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Senare sänds det ett SMS från MJ telefon till FS, telefonerna befinner sig då på samma plats som man kan se av tidsamplingen trots att de befinner sig under olika master som är överlappande. Detta SMS nekar FS att han tagt emot då han förstår sitt misstag.

Då vet man att FS hade båda telefonerna och sådeles hade FS MJs telefon även när han sände det SMS du syftar på.
Om du har tillgång till tidssamplingen som visar det du påstår så är det ju smått sensationellt och man kan bortse från ett stort antal trådsidor med motsatta påståenden.
Att så här närliggande macrobaser överlappar varandra (mellan sej) och kopplar upp där signalstyrka och trafikintensitet så medger, är ingen rocket science. Precis som som du i ett flertal inlägg, tyvärr utan större framgång, har försökt förklara...
Citera
2011-10-17, 14:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Om du har tillgång till tidssamplingen som visar det du påstår så är det ju smått sensationellt och man kan bortse från ett stort antal trådsidor med motsatta påståenden.
Att så här närliggande macrobaser överlappar varandra (mellan sej) och kopplar upp där signalstyrka och trafikintensitet så medger, är ingen rocket science. Precis som som du i ett flertal inlägg, tyvärr utan större framgång, har försökt förklara...

Om man skickar ett sms från Stora Höga N till Kode O borde det inte vara ett avstånd mobilerna emellan eftersom Kode N borde väl finnas där i mellan?

Tacksam om du kan svara.
Citera
2011-10-17, 15:59
Medlem
Citat:
Jag är övertygad att åklagaren kommer att nyttja teknikerna mer till detta i HD. Telefonering och telefonlistorna kom in i TR förhandlingarna fem i tolv som jag ser det. De telefonlistor som kom till TR var nån samanställning som polisen satt ihop och är mycket enkla.
Citera
2011-10-17, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har polisen släppt några listor över in- och utgående samtal gällande hemtelefonen?

Du får fråga Quarrel. Det är han som påstår att C bara ringde en gång.
Citera
2011-10-17, 16:11
Medlem
Citat:
Om man skickar ett sms från Stora Höga N till Kode O borde det inte vara ett avstånd mobilerna emellan eftersom Kode N borde väl finnas där i mellan?

Tacksam om du kan svara.
Nja så går det inte att säga. Det sänds ett SMS till systemet och systemet sänder ut det till mottagande mobilen. SMSet sänds ut från den mast den är uppkopplad till

I telefon listorna som är utlagda här i tråden ser man masternas geografiska placering, den antennmässiga placering ser man inte, den kan vara lång i vissa riktningar och kort i andra. Kontentan blir att det är inte det geografiska avståndet som bestämmer vilken mast man är upploppet till utan den antennmässiga singnalstyrkan.
Citera
2011-10-17, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Zebop undrar om det är uteslutet att nån annan har hittat MJs mobil.

Nej, de är såklart inte uteslutet.

Systern smeknamn visste fler än FS om. Det kanske fanns i sms i inkorgen, där hela tråden, både skickade och mottagna sms, brukar sparas.
Så för mig är det lika troligt som att FS befann sig på två platser samtidigt, vilket är ett måste, för att hålla ihop åklagarens hypotes.

Det gör ju FS om man lyssnar på honom. Ena stunden sover han i skogen och kommer inte hem förrän vid 11.00, i nästa ligger han hemma och sover klockan 10.00, (garanterat). Vilken version är den rätta? Är någon rätt?
Citera
2011-10-17, 16:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nja så går det inte att säga. Det sänds ett SMS till systemet och systemet sänder ut det till mottagande mobilen. SMSet sänds ut från den mast den är uppkopplad till

I telefon listorna som är utlagda här i tråden ser man masternas geografiska placering, den antennmässiga placering ser man inte, den kan vara lång i vissa riktningar och kort i andra. Kontentan blir att det är inte det geografiska avståndet som bestämmer vilken mast man är upploppet till utan den antennmässiga singnalstyrkan.

Polisen har granskat telefonuppgifter sedan augusti 2010, att de lämnades in sent till TR berodde på att de inte ville att de skulle komma ut till försvaret förrän man hade bearbetat listan.

Om telefonuppgifterna hade visat det du påstår då hade åklagaren haft den koppling mellan honom och Marinas telefon som han nu saknar och verkligen behövde. Man behöver inte heller vara raketforskare för att förstå att om sådana uppgifter hade funnits så hade de använts, om det hade styrkt det han påstår.

Detta är ytterligare ett exempel på hur man tar en GM och sedan formar händelseförloppet runt denna personen med gissningar som det inte finns något stöd för.

Jag antar du nu kommer säga, vänta till HR och se.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-10-17 kl. 16:32.
Citera
2011-10-17, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Magoo skriver att MJ inte kunde svara på återbudssms:en för att hon redan var död.
Titta på mitt inlägg om chattvännernas förhör i fupen, hon besvarade inte sms:en, vilket förvånade vännerna, MJ brukade alltid höra av sig. Det beskrivs av flera personer.
Vadan detta förändrade beteende
?

Kan man vara säker på att MJ såg dessa sms som aldrig besvarades? Om FS börjar misstänka att han skulle bli "utbytt" kan han mycket väl varit den som först sett smsen och raderat dem av svartsjuka. Han hade sommaren på sig att sticka, tiden rann iväg, samtidigt som han märkte att MJ sökte ett nytt förhållande.
Någon sorts taffligt försök att sabotera hennes eventuella dejter/kontakter?
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-17 kl. 17:28.
Citera
2011-10-17, 17:20
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:

Tacksam om du kan svara.
Jo så är det för det mesta i den ideala bikakeformen men i verkligheten är täckningen betydligt mera taggig.
Båda dessa baser är sektoriserade omnidirektionella med en optimal räckvidd på 35 km och här har vi väl under 10 km mellan baserna och därav större möjligheter till sektoröverskridande.
Allt beroende på lediga "timeslots".
Svårt att förklara,mina kunskaper i ämnet är inte på topp längre, men så har jag fattat det hela.

Men se gärna sid. 32>35 här

Fnero52 kan säkert förtydliga.
Citera
2011-10-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Polisen har granskat telefonuppgifter sedan augusti 2010, att de lämnades in sent till TR berodde på att de inte ville att de skulle komma ut till försvaret förrän man hade bearbetat listan.

Om telefonuppgifterna hade visat det du påstår då hade åklagaren haft den koppling mellan honom och Marinas telefon som han nu saknar och verkligen behövde. Man behöver inte heller vara raketforskare för att förstå att om sådana uppgifter hade funnits så hade de använts, om det hade styrkt det han påstår.

Detta är ytterligare ett exempel på hur man tar en GM och sedan formar händelseförloppet runt denna personen med gissningar som det inte finns något stöd för.

Jag antar du nu kommer säga, vänta till HR och se.
Jo du har rätt jag tänkte "vänta till HR" innan jag läst färdigt dit inlägg. Telefonuppgifterna som visades i TR visade inte det jag påstår, värdet av utförligare listor och tekniker analys förstod nog inte åklagaren förrän han såg att rätten inte förstod. Ingenting av denna trafik fick nåt avgörande i TR. Därför menar jag att åklagaren kommer säkerligen att ha mer på fötterna angående detta, uppgifterna finns ju.
Citera
2011-10-17, 18:11
Medlem
Citat:
Jo så är det för det mesta i den ideala bikakeformen men i verkligheten är täckningen betydligt mera taggig.
Båda dessa baser är sektoriserade omnidirektionella med en optimal räckvidd på 35 km och här har vi väl under 10 km mellan baserna och därav större möjligheter till sektoröverskridande.
Allt beroende på lediga "timeslots".
Svårt att förklara,mina kunskaper i ämnet är inte på topp längre, men så har jag fattat det hela.

Men se gärna sid. 32>35 här

Fnero52 kan säkert förtydliga.
Jag skummade igenom dokumentet som verkar bra men säger inte all man kan få ut av systemet. Dokumentet avhandlar inte vad jag kan se tredje generationen 3G som ger otroligt mer information i överföringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in