2012-03-31, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag har lämnat här tidigare angående de lagparagrafer om vad som gäller för inneboende det har du tydligen inte läst.
Har du sett avtalet?
Ja, jag har sett en avtalskopia.Du har hänvisat till detta som varken är en lagtext eller handlar om inneboende.
Du har hänvisat till detta som handlar om upplåtelse i andra hand, inte inneboende. Skillnaden är att vid andrahandsboende hyr man hela bostaden, vid inneboende hyr man del av bostad. Visste du inte det?
Du har hänvisat till detta som varken är en lagtext eller handlar om inneboende.
Läser du aldrig det du länkar till?

Vad är det för "lagparagrafer om vad som gäller för inneboende" du menar?
Citat:
Vägra ladda upp det betyder att du är inne på samma spår som innan, och då lögner,.
Spelar ingen roll om jag laddar upp eller inte, du kommer att beskylla mig för lögn iaf.
Citat:
Det du räknar på i blod är inte vad kriminalteknikerna räknar på, så ditt räknande är inte intressant.
Menar du att kriminalteknikerna, liksom du, inte klarar grundskolematten?
Citat:
Inte dina skottvinklar heller eller att du påstod att ett vittne inte såg rampen för det va en bred bil i vägen. Men du förklarade aldrig hur vittnen kom eller vad vittnet åkte i eller vilken vinkel vittnen såg rampen i. Lögner kommer du ingen vart med.
Det behöver jag inte förklara, det står i FUP. Jag redogjorde exakt för hur vittnet inte kunde se rampen för bilen stod ivägen.
Citat:
Jag bryr mig väldigt lite om avtalet dådet inte finns några anmälningar eller utredningar om att fel begåtts. Fredrik hade inga rättigheter det är min ståndpunkt här och det står jag för.
Varför försöker du att argumentera då?
Citat:
Argument är en sak bevis en annan, och det vore bra om du sorterade dessa , så man slipper dina jävla deckarromaner och dina lögner. Jo, det är bevisat att du både ljuger och har egna tolkningar av polisens utredningar. Och det är riktigt irriterande att se dina konspirationer långt ifrån aktuellt fall.
Är falukorven redan slut?

Jag uppepar frågor som jag har ställt till dig tidigare.
Citat:
Lägger man sedan på Fredriks erbjudande till att slakta på den gården han praktiserade på så har man en klar bild över osmakligheten då det handlar om djur och Fredrik
Källa?
Citat:
EN yxa i bilen för att avliva påkört vilt är ännu ett tecken på att det finns något som felar hos personen. Amatörer avlivar inte vilt med yxa det vet dom flesta.
Hur avlivar amatörer?
Citat:
En kamrat i FUP berättar också för en fd flickvän hur mycket Fredrik hatar katter.
Sida?
Citat:
Att katter skulle dö av växtförgiftning är bara rena rama påhitten och det sker i princip aldrig.
Skulle då resten av djuren vara förgiftade av växter som Fredrik passat och bott med?
Inte en chans utan det är som vanligt bara konspirationer utan värde.,
Källa på att katter i princip aldrig dör av växtförgiftning?
Citat:
Här gäller väl Hercule Poirot vad jag förstår så det berör enbart fiktion realitet vet man inte vad det är.
Hercule Poirot? Är det den här medlemmen du menar?
Citat:
Vad andra gissar om blodets mängd kan man bortse ifrån då det inte har förankring i polisens utredning.
Och vad har polisens utredning förankring i? TR-domen:
Citat:
Däremot säger utredningen på denna punkt alltså inget mera exakt om när blodfläcken uppkommit och inte heller om hur mycket blod som orsakat den.
Du har påstått att jag har påstått att Marina sköt sig själv och spädde ut blodet. Vad kallar du ditt påstående, ett misstag eller en lögn?
Citera
2012-03-31, 22:00
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hyresrätter är inget som går i arv till anhöriga. Om inte dottern var folkbokförd på adressen så ska hon heller inte lägga beslag på en hyresvärds egendom.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta handlar om överlåtelse av bostad. Dottern var inte inneboende. Låste polisen dörren utan varsel och utan Kronkalles medverkan?

Bra, det ni iallafall förstår i mitt exemplet är att: A) även om man bott länge på adressen och B) haft ett muntligt/skriftligt avtal med lägenhetsinnehavaren så spelar det ingen roll då den juridiska rätten till bostaden ej existerar.
Man behövde inte ens blanda in Kronkalle i detta ärende. Det var inte tal om en vräkning.

Fram med det där avtalet istället, vad är det du är rädd för?
Citera
2012-03-31, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Bra, det ni iallafall förstår i mitt exemplet är att: A) även om man bott länge på adressen och B) haft ett muntligt/skriftligt avtal med lägenhetsinnehavaren så spelar det ingen roll då den juridiska rätten till bostaden ej existerar.
Man behövde inte ens blanda in Kronkalle i detta ärende. Det var inte tal om en vräkning.

Du tar fram ett exempel med övertagande av bostaden som blir ett avtal mellan fastighetsägaren och förstahandshyresgästen. Det har inget med det här fallet att göra, som är ett avtal mellan hyresgästen och inneboende.

Hade dottern vägrat att flytta så hade Kronkalle fått agera. Det är bara han som kan avhysa en hyresgäst eller inneboende, och inte på eget initiativ. Det är den som vill få till en avhysning som måste initiera.
Citera
2012-03-31, 22:29
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Du tar fram ett exempel med övertagande av bostaden som blir ett avtal mellan fastighetsägaren och förstahandshyresgästen. Det har inget med det här fallet att göra, som är ett avtal mellan hyresgästen och inneboende.

Hade dottern vägrat att flytta så hade Kronkalle fått agera. Det är bara han som kan avhysa en hyresgäst eller inneboende, och inte på eget initiativ. Det är den som vill få till en avhysning som måste initiera.

Jag tog fram ett exempel där en person bott länge på adressen och haft den som "sin bostad" och även skött sig samt haft ett muntligt avtal med den riktiga hyrestagaren. Detta spelar ingen roll,
personen i exemplet hade ingen juridisk rätt att bo kvar. Nu har jag visat ett rättsfall, gör likadant
som visar till din fördel.

På Hyresnämden kan man läsa följande förresten:
Citat:
En inneboende får aldrig besittningsskydd. Med inneboende menas en person som hyr en bestämd del av uthyrarens egen bostad och som inte har gemensamt hushåll med den som hyr ut.

Det är vad jag har sagt hela tiden, FS hade inget besittningsskydd. Polisen / MJ:s anhöriga gjorde inget fel som ej gav ut en ny nyckel till FS.

Åter igen, fram med avtalet som du säger att du sitter på! Varför vägrar du detta?
En inneboende har inga rättigheter, en hyresgäst har större.
http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Vad-ar-besittningsskydd.aspx
Citera
2012-03-31, 22:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Nu hade denna kvinna som vårdade sin mamma ingen besittningsrätt på lägenheten eftersom det är en hyresvärd som är ägare till bostaden.
Några muntliga utlåtanden från en som hyr en bostad till en inneboende är icke giltigt eftersom det är en hyresrätt
I Marinas fall så stod hon som ägare av huset och FS var folkbokförd där och ingen avhysningslapp fanns att han skulle ut från huset.
Och därav har polis ingen befogenhet att låsa honom ute. Marina var heller inte omyndigförklarad till att ha sina föräldrar som förvaltare så det var upp till Marina själv att avgöra hur hon och FS gjorde upp boendet för hans del i hennes bostad.

Blanda inte ihop hyresrätter med bostadsrätter.
Citera
2012-03-31, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tog fram ett exempel där en person bott länge på adressen och haft den som "sin bostad" och även skött sig samt haft ett muntligt avtal med den riktiga hyrestagaren. Detta spelar ingen roll,
personen i exemplet hade ingen juridisk rätt att bo kvar. Nu har jag visat ett rättsfall, gör likadant
som visar till din fördel.

På Hyresnämden kan man läsa följande förresten:

Det är vad jag har sagt hela tiden, FS hade inget besittningsskydd. Polisen / MJ:s anhöriga gjorde inget fel som ej gav ut en ny nyckel till FS.

Åter igen, fram med avtalet som du säger att du sitter på! Varför vägrar du detta?
En inneboende har inga rättigheter, en hyresgäst har större.
http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/Vad-ar-besittningsskydd.aspx
Ditt rättsfall handlar fortfarande om överlåtelse om bostad, inte en inneboendes rätt att bo kvar när fastigheten byter ägare, eller polisens rätt att låsa honom ute.

FS hade inget besittningsskydd, det håller jag med om. Besittningsskydd ger begränsad möjlighet för hyresvärden att säga upp hyresgästen.

Men det fanns ett avtal som fortfarande gällde. Avtalet har samma uppsägningstid som det står i Hyreslagen, dvs minst tre månader. Och ska inneboende avhysas så är det Kronkalle som ska göra det, inte polisen.

En inneboende har rättigheter, enligt avtalet. Och jag har förklarat varför jag inte visar avtalet.
Citera
2012-03-31, 22:41
Bannlyst
Citat:

Det exempel du gäller gäller mer om någon flyttat in med F i bostaden och om denna skulle få ta över F´s kontrakt om F dog eller flyttade.
Citera
2012-03-31, 22:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ditt rättsfall handlar fortfarande om överlåtelse om bostad, inte en inneboendes rätt att bo kvar när fastigheten byter ägare, eller polisens rätt att låsa honom ute.

FS hade inget besittningsskydd, det håller jag med om. Besittningsskydd ger begränsad möjlighet för hyresvärden att säga upp hyresgästen.

Men det fanns ett avtal som fortfarande gällde. Avtalet har samma uppsägningstid som det står i Hyreslagen, dvs minst tre månader. Och ska inneboende avhysas så är det Kronkalle som ska göra det, inte polisen.

En inneboende har rättigheter, enligt avtalet. Och jag har förklarat varför jag inte visar avtalet.

Men var är avtalet? Och var är anmälan om att Fredrik hade rättigheter för det har jag inte sett, så det du påstår existerar inte mer än att du påstår detta.
Och det har ingen relevans alls i fallet utan tvärtom, och polisen har fullständig rätt att avhysa rövhålet Fredrik.-
Nåväl den som vill klaga på polisen och deras agerande i ärendet bör ju göra det för att Quarell sitter på flashback och talar för Fredrik den misstänkte mördaren.

Quarell menar alltså att Fredrik skulle bo kvar i Marinas hus eftersom han hade hyresrätt.
Men att det va föräldrarna som ägde huset fram till 14 dagar innan Marina mördades det ser inte Quarell. Fredrik har således duperat personer som är lättast och alltså också mest korkade.

Polisen bör kontaktas då det verkar som att polisen skickade av Fredrik från huset, och man har totalt glömt att huset va en brottsplats, och i andra fall där brottsplatser existerar får vederbörande avlägsna sig i halvår eller år om så polisen önskar ha brottsplatsen för undersökning.

Sen kan man ju tänka sig att en inneboende utan avtal ska förpacka sig redan då han ombads flytta och då Marina sa till.Men han va ju black vilket han förmodligen varit i hela sitt liv, så Marina va snäll och avvaktade så att han kunde fixa en bostad.

Det som gäller enligt lagen har också skett här och det råder inga oegentligheter då det gäller Fredriks flytt från mordoffrets bostad.

Vem säger att hyresavtalet med 3 månader gäller här? Du eller? I så fall kan man bortse från det då du oftast ljuger och hittar på-.

Hyresgästföreningen? Är det samma åsikt och lögner som om rampen som inte vittnet sett för det har du sagt, men inte var vittnen befann sig eller hur vittnet tog sig dit. Hyresgästföreningen det är ju skrattretande.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-03-31 kl. 23:02.
Citera
2012-03-31, 23:02
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:

Säg inte att det finns ett avtal så länge du vägrar att visa upp det. Väljer du att inte visa upp det så är det nog precis så som polisen och MJ:s anhöriga har agerat. Inget avtal = ingen rätt till bostaden.
Det är inte svårare än så
Citera
2012-03-31, 23:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Detta handlar om överlåtelse av bostad. Dottern var inte inneboende. Låste polisen dörren utan varsel och utan Kronkalles medverkan?

Polisen låser vilka brottsplatser dom vill, och när dom vill samt hur dom vill.
Avhysning är kronofogden som hanterar. Sortera här så slipper du skämma ut både dig och Fredrik. Fast det har du i princip gjort redan.

Hyresvärden va från den dagen Fredrik bodde i huset Marinas föräldrar och ingen annan.
14 dagar innan Marina mördades ägde Marina huset och han va inneboende = inga rättigheter.

DU ljuger om du påstår att det finns ett skrivet avtal precis som vanligt.

Det hjälper inte dig att du citerar med frågor de är besvarade redan för den som läst eller är insatt. Du ljög om Fredriks mor och sa att hon ljög fast du tidigare hade sagt att hon hade ringt vilket du hade glömt påstår du. Lögnerna är uppenbara och du är totalt ute i periferin.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-03-31 kl. 23:10.
Citera
2012-03-31, 23:13
Medlem
Sailfishs avatar
Det verkar dessutom som att det här osynliga kontraket är ett "andrahandskontrakt". Frågan är om det ens är giltigt för man måste ha värdens tillstånd. Har verkligen MJ:s föräldrar skrivit på detta?
Du Quarrel som sitter på det, när är det daterat och vems namnteckningar finns på det?
Kom igen nu! SVARA
Citera
2012-03-31, 23:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Inneboende / hyra av rum

Den som bor inneboende i någon annans bostad har i princip samma rättigheter som den som hyr en lägenhet i andra hand.

Andrahandskontrakt
Hyresavtal
Hyresrätter, bostadsrätter och villor kan hyras ut i andra hand. Med ett andrahandskontrakt har man rätt att använda bostaden under den avtalade hyresperioden mot att man betalar hyra. Andrahandskontraktet ska innehålla uppgifter om:
Avtalsparterna (hyresgästen och hyresvärden)
Hyran
Hyrestiden (avtalstiden)
Eventuell rätt att använda andra utrymmen (vindsförråd, garage etc)
Övriga detaljer som t ex el, möbler, städning, sophämtning och försäkring

Om man ska hyra en hyresrätt i andra hand, krävs hyresvärdens samtycke. Om det gäller en bostadsrätt ska man först få bostadsrättsföreningens godkännande.

http://www.hyresavtal.org/

Så kom nu fram med ett avtal från Marinas föräldrar för enligt FUP har Marina bett Fredrik att flytta.
Det är nog så att du sitter på pottan igen med lögner som ditt främsta vapen.
Och jag utgår ifrån att Fredrik har betalat sin hyra med kontanter då till ett konto med kvittens att visa upp.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-03-31 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in