2012-04-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Kan någon förklara varför expojkvännen skulle åka dit nu? Om det är Marina lär det inte finnas några spår från honom på kvarlevorna... Blir det indicier han kan åka på då? Och isf skulle inte det vara lite konstigt eftersom det finns tvivel (iom att han nekar menar jag).

Var inte så säker på att det inte finns spår kvar. Det sägs att plast fanns med i bilden.

För övrigt var en stor anledning till att han frikändes möjligheten att MJ håller sig undan frivilligt utomlands. Hittar de nu en inslagen kropp betyder det att hon med extremt stor sannolikhet mördats.
Citera
2012-04-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Kan någon förklara varför expojkvännen skulle åka dit nu? Om det är Marina lär det inte finnas några spår från honom på kvarlevorna... Blir det indicier han kan åka på då? Och isf skulle inte det vara lite konstigt eftersom det finns tvivel (iom att han nekar menar jag).

Förhoppningsvis lite fingeravtryck eller DNA från honom någonstans på paketet hon var inslagen i!
Om dödsorsaken kan fastställas på kroppen kanske det räcker då det fanns oerhört mycket indicier som tydde på Fredrik men att just kroppen saknades var stor del i frikännandet.
Citera
2012-04-15, 12:55
Medlem
[quote=The.other.side] Originalet:
http://i40.tinypic.com/8yyuiv.jpg

Och kopian:
http://www.nowhavefun.com/celebritypictures/d/105374-1/186+Marcus+Schenkenberg+foto.jpg

Vissa, jag upprepar vissa likheter mellan dessa herrar tycker jag, bortsett från kroppsbyggnaden. Och kanske den mentala statusen...

För övrigt så tror jag på ett erkännande från den tidigare frikände, inom cirka 30 dagar.
Citera
2012-04-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Förhoppningsvis lite fingeravtryck eller DNA från honom någonstans på paketet hon var inslagen i!
Om dödsorsaken kan fastställas på kroppen kanske det räcker då det fanns oerhört mycket indicier som tydde på Fredrik men att just kroppen saknades var stor del i frikännandet.
håller med dig där, tror till och med att det var den direkta orsaken till frikännandet, nu när dom hittat kroppen så finns det möjlighet att ta upp ärendet igen, tror mycket väl att det är kört för "pojkvännen" om det nu är hennes kropp dom hittat inslagen i bäddmadrassen, som för övrigt också fattades. Har för mig att dom resonerade som så vid frikännandet att bara blodfläckarna unde sängen inte skulle räcka för en fällande dom.
Citera
2012-04-15, 13:02
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Enligt GP så skall polisen åka till MJ:s föräldrar idag för att berätta mer om vad som hittats. Jag tolkar det som att det är mer eller mindre klart att det är MJ.

Jo, det är nog en riktig tolkning.
Å andra sidan hade polisen förmodligen tvingats meddela anhöriga även om alltihopa varit djurkadaver, med tanke på att MPS varit så ivriga att babbla i media om vad de själva anser om fynden.

Citat:
Först vid halvelvatiden under lördagskvällen fick Marina Johanssons föräldrar veta att skallgångskedjan gjort ett fynd.

- Vi var på Scandinavium och tittade på konståkning och visste ingenting. När jag slog på telefonen fanns de några dolda nummer och sedan ringde polisen, säger Laila Johansson.

Vad sa polisen?

- Inte så mycket. De ville komma och prata med oss som i dag och berätta mer.

Under söndagen ska polisen alltså tala med de anhöriga om de benrester och andra fynd som skallgångskedjan hittade i Svartedalsområdet på lördag eftermiddag.

I veckan begärde familjen att Marina skulle dödförklaras. Laila Johansson har länge varit övertygad om att dottern är död. Nu väcks hoppet om att det skallgångskedjan hittade ska vara Marinas kropp.

- Det vore helt underbart om det var sant. Då går allt mycket fortare, säger Laila Johansson.

Mamma L är så härlig, glädjer sig iom detta över att kanske kunna slippa Marinas reklam och deklarationer lite tidigare än annars.
Citera
2012-04-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust

Dessa kan det ju tyvärr finnas en naturlig förklaring till då han bodde ihop med henne och förmodligen hanterat både madrassen och presenningen tidigare.
Citera
2012-04-15, 13:05
Medlem
jonte-malmos avatar
Hoppas dom hittat henne och att dom låser in fittan och kastar bort nyckeln. fan borde va dödstraff på såna som han.
Citera
2012-04-15, 13:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Fast även djur kan ju inlindas i framför allt plast när ett kadaver fraktas bort.

Har vi riktigt jäkla otur är det ju typ en hund eller något som dött på en liten madrass av något slag och så har man slängt både hund och madrass i skogen för att bli av med det. Alla är inte så blödiga att man begraver sina husdjur. Jag ställer mig mycket tveksam till att en sjuksköterska genom att kasta ett öga ned i förpackningen kan avgöra att det rör sig om en människoryggrad. Just ryggraden ser väl rätt likartad ut hos alla större djur, eller...?

Exakt. Utsagorna från den eller de som hittade kroppen kan man inte förlita sig på. Trots de "kunskaper i rättsmedicin" en sjuksköterska nu må besitta...

Däremot har ju polisen idag gått ut och sagt att det rör sig om en människa:

Citat:
- Det handlar inte om någon självdöd människa vid fyndplatsen i skogen. Kroppen är gömd och övertäckt. Det är ingen tvekan om att person är bragd om livet.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916028--mycket-tyder-pa-att-det-ar-marina-

Sista meningen i citatet ovan antyder visserligen att han inte har full koll på läget, men förhoppningsvis stämmer åtminstone den del av uttalandet som säger att det är en människa. Kanske har man i paketet påträffat ett kranium. Jag tror inte MJ är styckad.
Citera
2012-04-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havregryyn
Jag kan för mitt liv inte förstå varför ni läcker uppgifter om fyndplatsen. Hur i helvete tänker ni!?

Det är inte det som är problemet, det finns nu avspärrning och bevakning osv. Problemet är nog att fyndet över huvud taget blir känt innan en viss person kan tas om hand eftersom risken ökar för att han ger sig av eller till och med tar livet av sig. Men, som jag sagt redan för evigheter sedan i den här tråden: telefonsamtalet från vändplatsen är fallets smoking gun och så snart som det är säkerställt att det verkligen är MJ som hittats (vilket vi verkligen får hoppas att det är) så är gärningsmannen rökt. Det förstår alla som känner till hur det såg ut i området kring sängen.
Citera
2012-04-15, 13:08
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Känns lovande det här
Stämningen är nog inte på topp i Karlstad kan jag tänka mig.
Karlstad har nämnts tidigare också. Har paret flyttat?
Citera
2012-04-15, 13:10
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Enligt GP så skall polisen åka till MJ:s föräldrar idag för att berätta mer om vad som hittats. Jag tolkar det som att det är mer eller mindre klart att det är MJ.

Hade inte Marina ett speciellt halsband på sig när hon försvann? Om de t.ex har hittat det invid kvarlevorna, så är det ju stor sannolikhet att det är hon.
Citera
2012-04-15, 13:10
Medlem
Just nu pratas det om Marina-fallet i SR P4 Extra helg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in