2012-04-15, 10:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
Och GW får ännu mer vatten på sin kvarn angående oduglig svensk polis... Med all rätt!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680266.ab
Med all rätt om paketet fanns där när polisen letade.
Citera
2012-04-15, 10:14
Medlem
Citat:
Och GW får ännu mer vatten på sin kvarn angående oduglig svensk polis... Med all rätt!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680266.ab

Är inte ett problem underbemanning? Missing People hade väl ändå 60 personer som genomsökte terrängen och den resursen har knappast polisen..?
Citera
2012-04-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Med all rätt om paketet fanns där när polisen letade.

Jo, men det måste du väl ändå hålla med om att de har gjort rätt så grova tabbar i detta fall? Blod i madrass t ex.
Citera
2012-04-15, 10:18
Medlem
Citat:
Jag har också missat att paketet låg under fällda granar. Var läste du det?

Jag hittade det, det står i Aftonbladets artikel nu.
Citera
2012-04-15, 10:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag hittade det, det står i Aftonbladets artikel nu.
Aftonbladet:
Citat:
– Vi hittade ett ”paket” i skogen. Det är en bädd*madrass eller något sådant, inslaget i plast invirat i rep. Paketet är stort nog att rymma en människa, säger Missing Peoples operative ledare, Peder Schillerström.
Han tillägger:
– Det låg dolt under nedhuggna granar.
Nedhuggna granar är tunga. Låter som om det bör ha varit mer än en man bakom utplaceringen av paketet.

Men granar hindrar inte råttor från att göra strimlor av omslaget och kalasa på innehållet.
Citera
2012-04-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och, det har funnits 200 personer involverade i sökningarna. Rent potentiellt finns möjligheten att någon av dessa placerat ut förfalskat material. Men visst, vi får se. Jag höjer lite på ögonbrynen åt att just MPS hittar just dessa spår.

Det skulle ju vara för jävligt om MPS placerat ut dessa spår för att dra uppmärksamhet år sin organisation. Verkligen vedervärdigt hemskt. Risken att någon frivillig i söket placerat spår är väl dock minimal då sökplatsen inte aviserats i förväg, och någon borde reagerat om någon hade en jätterygga på sig som plötsligt verkade tom?
Citera
2012-04-15, 10:25
Medlem
Den tekniska utredningen kommer att ge svar på ungefär hur länge paketet har legat där.

Verkar otroligt långsökt att någon skulle ha placerat dit paketet för att sätta dit FS. Varför skulle någon annan ta den risken? Jag menar det har bara funnits en misstänkt och det är FS. En ev. annan gärningsman tog bara en enorm risk om han flyttade paketet för att sätta dit honom... i sådant fall måste det vara ett personligt hat mot FS som ligger i grunden för att hon flyttades till en plats som kan kopplas till FS. Helt osannolikt faktiskt.
Citera
2012-04-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Är inte ett problem underbemanning? Missing People hade väl ändå 60 personer som genomsökte terrängen och den resursen har knappast polisen..?

När polisen gick skallgång var det ett hundratal personer:

http://www.expressen.se/gt/skallgang-efter-marina-johanssons-kropp/
Citera
2012-04-15, 10:27
Medlem
Citat:
Aftonbladet:

Nedhuggna granar är tunga. Låter som om det bör ha varit mer än en man bakom utplaceringen av paketet.

Men granar hindrar inte råttor från att göra strimlor av omslaget och kalasa på innehållet.

Inte vet jag hur stora granar det är tal om, det kan ju ha varit veka granar han släpat över paketet. Att gärningsmän gömmer kroppar på dylika sätt är väldigt vanligt, även om det oftast vore smartare av dem att låta en kropp ligga helt fritt ute i naturen och fort bli uppäten. Paket under träd odyl väcker ju nyfikenhet hos folk.

Sedan vet jag inte om råttor verkligen är asätare. Jag tror inte att alla djur tycker att en rutten kropp är kalasmat?!
Citera
2012-04-15, 10:31
Medlem
Citat:
Aftonbladet:

Varför måste det ha varit mer än en? Granarna kan ha legat redan, att släpa dem är inte särskilt svårt ensam. Man får, på sin höjd, lite ont i ryggen...
Citera
2012-04-15, 10:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför måste det ha varit mer än en? Granarna kan ha legat redan, att släpa dem är inte särskilt svårt ensam. Man får, på sin höjd, lite ont i ryggen...
Jag skrev inte måste.
Citera
2012-04-15, 10:34
Medlem
I Aftonbladet står det att paketet hittades nära Nedre Långevatten. Det verkar vara åt samma håll som platsen där fyrhjulingen hittades, utifrån Marinas bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in