2012-04-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev inte måste.

Okej, du skrev "det bör..." Varför?
Citera
2012-04-15, 10:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Sedan vet jag inte om råttor verkligen är asätare. Jag tror inte att alla djur tycker att en rutten kropp är kalasmat?!
Wikipedia, Asätare:
Citat:
Asätare, nekrofager, är djur som äter lik och kadaver, alltså människor och djur som de inte dödat själva.
Exempel på asätare:

Råtta
Citera
2012-04-15, 10:36
Medlem
Zabina66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
I Aftonbladet står det att paketet hittades nära Nedre Långevatten. Det verkar vara åt samma håll som platsen där fyrhjulingen hittades, utifrån Marinas bostad.

.... och nära en vändplan.

Madrassen som hittades var 5 cm tjock. Någon som minns hur tjock Marinas madrass var?
Citera
2012-04-15, 10:37
Medlem
Citat:
Varför har inte djur öppnat paketet tidigare?
Kvinnor luktar mycket, parfym, tvål, krämer detta sitter i länge, finns inga vilda djur som går i närheten av detta, möjligt vis kråkor och skator i tätbebygglsen. Har frugan tvättat mina jaktkläder med sköljmedel kan jag slänga dem direkt.
Citera
2012-04-15, 10:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabina66

Madrassen som hittades var 5 cm tjock. Någon som minns hur tjock Marinas madrass var?
Jag minns inte, men slog upp i FUP, sid 262. 4 cm.
Citera
2012-04-15, 10:40
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabina66

Dessa madrasser brukar vara runt det måttet i tjocklek, vad exakt hennes var vet jag ej.
Citera
2012-04-15, 10:42
Medlem
Vad händer nu? Om man konstaterar att det är Marina, plockar man in FS direkt då? Borde vara så eller?
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Tror du verkligen på att djur inte hade fått vittring? En bäddmadrass och virad presenning är knappast lukttät.

Om paketet har flyttats sedan försvinnandet, borde det rimligtvis ha flyttats tiotals mil därifrån. Såvida inte GM hade för avsikt att paketet skulle hittas nära en plats som FS pekat ut.

Du fortsätter med dina teoerier ser jag:P
Citera
Medlem
Callass avatar
Citat:
(...)
Sedan vet jag inte om råttor verkligen är asätare. Jag tror inte att alla djur tycker att en rutten kropp är kalasmat?!

Det finns väl ingenting som råttor inte äter?

Exempel på asätare enligt Wikipedia:

Flodkräfta
Fluga
Gam
Hyena
Järv
Komodovaran
Korp
Kråka
Pirål
Råtta
Schakal
Vildsvin
Människa

http://sv.wikipedia.org/wiki/As%C3%A4tare

Har fetmarkerat sånt som jag misstänker kan förekomma i området där paketet återfanns.
Citera
2012-04-15, 10:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det skulle ju vara för jävligt om MPS placerat ut dessa spår för att dra uppmärksamhet år sin organisation. Verkligen vedervärdigt hemskt. Risken att någon frivillig i söket placerat spår är väl dock minimal då sökplatsen inte aviserats i förväg, och någon borde reagerat om någon hade en jätterygga på sig som plötsligt verkade tom?

Höjden av konspirationsidioti att tänka att MPS planterat madrasser under granar för att få uppmärksamhet.. Är det så jävla svårt att fatta att det finns människor som jobbar ideellt för en sak som de tror på och sympatiserar med? Nej, jag var inte med på söket.
Citera
2012-04-15, 10:43
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Du får kalla det att jag spekulerar om du vill. Jag tror att om en människa ligger i två år inlindad i en madrass och plast så vek att den går sönder när någon petar på den med en pinne, så hade t.ex. en räv öppnat paketet för länge sedan.

En ihoprullad madrass är väl redan öppen i båda ändar, varför skall då en räv eller annat djur öppna hela paketet?
Citera
2012-04-15, 10:50
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Börjar det hetta till på Kronoparken nu??
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680276.ab

Lustigt att han bara lägger på luren då han hör vad samtalet gäller... Har hans mediakåthet svalnat nu? Innan har han ju gärna bedyrat sin oskuld lite här och var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in