2012-04-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Så han tog en pinne och petade på plasten, som gick sönder". Men plasten har hållit för djurangrepp i två år. Besynnerligt.

OM det är en kropp som är inlindad i en ca 5 cm tjock bäddmadrass (ja, det stod i en artikel) och OM detta sedan är invirat i plast, så är det inte säkert att några djur fått vittring... Sedan vet vi ju inte om paketet har legat där i 2 år...
Citera
2012-04-15, 09:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Källa på det?
Expressens bild. Om djur hade klarat av att komma in i paketet hade det inte sett ut som ett paket, snarare som en julklapp som ett barn har haft i två minuter.
Citera
2012-04-15, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
OM det är en kropp som är inlindad i en ca 5 cm tjock bäddmadrass (ja, det stod i en artikel) och OM detta sedan är invirat i plast, så är det inte säkert att några djur fått vittring... Sedan vet vi ju inte om paketet har legat där i 2 år...
Tror du verkligen på att djur inte hade fått vittring? En bäddmadrass och virad presenning är knappast lukttät.

Om paketet har flyttats sedan försvinnandet, borde det rimligtvis ha flyttats tiotals mil därifrån. Såvida inte GM hade för avsikt att paketet skulle hittas nära en plats som FS pekat ut.
Citera
2012-04-15, 09:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Expressens bild. Om djur hade klarat av att komma in i paketet hade det inte sett ut som ett paket, snarare som en julklapp som ett barn har haft i två minuter.

Irrationella spekulationer angående djur och natur,,, ett paket med misstänkta kvarlevor av människa är funnet i skogen runt Spekeröd, det är väl bara att vänta och höra vad rättsmedicin säger.

Oavsett om det är Marina eller någon annan stackare som legat under granen är det ett ganska fantastiskt fynd, eller hur!?
Citera
2012-04-15, 09:45
Medlem
Mycket intressant fynd.
Plats (under gran), närheten till mordplatsen, madrass talar ju mycket för att det är hon.
Om inte jag misstar mig helt är det ju en bara bäddmadrassen (som är lite tunnare) som saknas, den bör vara beige med blommönster. FUP sida 1051. På bilden i Expressen ser paketet ganska tunt ut tycker jag. Inte en stor tjock madrass helt enkelt.

Någon vänlig själ får gärna PM fyndplatsen, om den inte finns någon annanstans.
Citera
2012-04-15, 09:47
Medlem
Citat:

Ja, men det är inte ens säkert att det förekommit djurangrepp. Du skriver som om paketet har hållit för djurangrepp i två år, vilket jag inte håller för sannolikt, då hade det sett annorlunda ut.
Citera
2012-04-15, 09:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Irrationella spekulationer angående djur och natur,,, ett paket med misstänkta kvarlevor av människa är funnet i skogen runt Spekeröd, det är väl bara att vänta och höra vad rättsmedicin säger.

Oavsett om det är Marina eller någon annan stackare som legat under granen är det ett ganska fantastiskt fynd, eller hur!?
Javisst, om det är en människa så är det ett fantastiskt fynd. Vi får vänta på rättsmedicin. Förhoppningsvis får vi veta redan idag om det är en människa.
Citera
2012-04-15, 09:50
Medlem
undrar om det finns någon bild på FS? Har inte föjlt hela tråden, kan någon länka till ev. bild
Citera
2012-04-15, 09:53
Medlem
Fs kommentar i media-jag vet inte vad jag ska säga,vill bara gå vidare i livet.
Killen borde stå för det han har ställt till med..DET ÄR VÄL ganska otroligt att en okänd människa skulle gå in i marinas hus och skjuta henne och sen forsla bort henne därifrån och vira in henne i en madrass.men jag hoppas för marinas familj att detta klaras upp nu,
Citera
2012-04-15, 09:56
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Aftonbladet var i går i kontakt med Marinas 38-årige expojkvän, som åtalats och friats för mord på Marina. När han får höra vad samtalet gäller lägger han på luren.
Börjar det hetta till på Kronoparken nu??
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680276.ab
Citera
2012-04-15, 09:57
Medlem
Citat:
Tror du verkligen på att djur inte hade fått vittring? En bäddmadrass och virad presenning är knappast lukttät.

Om paketet har flyttats sedan försvinnandet, borde det rimligtvis ha flyttats tiotals mil därifrån. Såvida inte GM hade för avsikt att paketet skulle hittas nära en plats som FS pekat ut.

Tror och tror... Jag spekulerar bara, precis som du... Angående din lilla tes om flytt av paketet så tänker jag inte ens säga något!
Citera
2012-04-15, 09:59
Medlem
Citat:

Paketet låg väl under fällda granar, det kan ju varit en starkt bidragande orsak till att djuren inte kunnat ta sig in i paketet? Djur är inte så fingerfärdiga att de orkar lyfta granar och kan öppna paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in