2012-03-23, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Teoring ang katterna håller bra tycker jag, en del kattmänniskor verkar lägga mer pengar och tid på dessa än sina egna barn (om de har några).

Självklart är det bra att det finns folk med olika åsikter här inne men det blir tjatigt när en person helt blint försvarar FS HELA TIDEN, oavsett vad det gäller...

Diskussioner är bra och visst ska man ha ett öppet sinne. Men de som söker en alternativ gärningsman i det här fallet famlar i blindo och har inte kommit längre än till "någon annan kan ha gjort det". Det måste vara unikt med så få spår, eller snarare inga spår alls om det över huvud taget fanns något alternativ. Att Q kastar ur sig beskyllningar till höger och vänster utan någon som helst substans i, är tröttsamt, onödigt och fegt.

Förundersökningen gällande FS är omfattande. Alternativets får plats på ett frimärke.."någon annan kan ha gjort det". Tror du det blir något mer än så? Det tror inte jag.

Jag har några teorier om varför Q förvarar FS in absurdum..den jag tror på mest är att Q funderar på att adoptera FS, alternativt ta honom till svärson och övar nu på att få in rätt moderskänsla. Och vi har ju fått lära av Q hur en riktig mamma inte ska vara.
Senast redigerad av Mariooo 2012-03-23 kl. 21:24.
Citera
2012-03-23, 21:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Diskussioner är bra och visst ska man ha ett öppet sinne. Men de som söker en alternativ gärningsman i det här fallet famlar i blindo och har inte kommit längre än till "någon annan kan ha gjort det". Det måste vara unikt med så få spår, eller snarare inga spår alls om det över huvud taget fanns något alternativ. Att Q kastar ur sig beskyllningar till höger och vänster utan någon som helst substans i, är tröttsamt, onödigt och fegt.

Förundersökningen gällande FS är omfattande. Alternativets får plats på ett frimärke.."någon annan kan ha gjort det". Tror du det blir något mer än så? Det tror inte jag.

"Så mormodern va en kassako åt den uträknade parasiten och tjuven, bedragaren Fredrik".
Detta citat är väl ett skolexempel på en beskyllning utan substans och är tröttsamt, onödigt och fegt.
Om du undrar vem som skrivit det så kolla spoilern.

Citera
2012-03-23, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
"Så mormodern va en kassako åt den uträknade parasiten och tjuven, bedragaren Fredrik".
Detta citat är väl ett skolexempel på en beskyllning utan substans och är tröttsamt, onödigt och fegt.
Om du undrar vem som skrivit det så kolla spoilern.

Det var inte alls utan substans. Det kom ifrån FS mammas vittnesmål. Jag tror inte att mamman ljuger. Tror du? fUP sid 801

Annika säger att det låter väldigt bra att säga att man bryr sig om sin mormor när det
egentligen handlar om att få pengar. Annika säger att enda gångerna han åkte till sin mormor
var när han fick nej utav Annika angående pengar, då åkte han till mormor i Mölndal och fick
pengar. Annika känner inte till att han någonsin betalade tillbaka lånade pengar till
mormodern. Annika blev ovän ofta med sin mamma pga. det, då mormodern inte ville förstå
att Fredrik åkte direkt till stan och köpte knark för pengarna som han fått av henne.
När mormodern dog 2000 så åkte han aldrig mer till Mölndal för att hälsa på sin morfar, för
det var av mormodern som han fick pengarna
Senast redigerad av Mariooo 2012-03-23 kl. 21:35.
Citera
2012-03-23, 21:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det var inte alls utan substans. Det kom ifrån FS mammas vittnesmål. Jag tror inte att mamman ljuger. Tror du?

Kanske inte ljuger direkt men modererar sanningen en aning. Hennes sambo(?) delade visst inte hennes uppfattning vid HR utan tyckte faktiskt att FS var rätt okej.

Källa? Tyvärr så tänkte jag inte på att spela in det. Måste tillstå att jag blev en aning förvånad.
Citera
2012-03-23, 21:38
Bannlyst
Citat:
Kanske inte ljuger direkt men modererar sanningen en aning. Hennes sambo(?) delade visst inte hennes uppfattning vid HR utan tyckte faktiskt att FS var rätt okej.

Källa? Tyvärr så tänkte jag inte på att spela in det. Måste tillstå att jag blev en aning förvånad.

Men det var onödigt och fel av dig att säga att det inte fanns någon substans i det Mrs Magoo skrev.
Citera
2012-03-23, 21:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nej och eftersom du inte har det på band så har du inte en källa att hänvisa till, så med andra ord så ljuger du eller hittar på.
Källan är tydlig att mamman säger rent ut att Fredrik bara brydde sig om pengar då det gällde hans mormor. Vad har du att säga till Fredriks mor om hennes uttalande i FUP?
Skulle du på något sätt kunna bestrida hennes uppgifter? Nej, babbla går bra, men sen då`?

Jag tycker du ska slå upp modifiera sanning, och eftersom du totalt har missat vad Fredriks mor har sagt, så utgår jag ifrån att du är totalt oinsatt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-03-23 kl. 21:48.
Citera
2012-03-23, 21:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej och eftersom du inte har det på band så har du inte en källa att hänvisa till, så med andra ord så ljuger du eller hittar på.
Källan är tydlig att mamman säger rent ut att Fredrik bara brydde sig om pengar då det gällde hans mormor. Vad har du att säga till Fredriks mor om hennes uttalande i FUP?
Skulle du på något sätt kunna bestrida hennes uppgifter? Nej, babbla går bra, men sen då`?

Jag tycker du ska slå upp modifiera sanning, och eftersom du totalt har missat vad Fredriks mor har sagt, så utgår jag ifrån att du är totalt oinsatt.
Brist på källa har aldrig hindrat dig. Eller var skrev jag att M hade skjutit sig och spätt ut blodet?
Citera
2012-03-23, 22:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jag har några teorier om varför Q förvarar FS in absurdum..den jag tror på mest är att Q funderar på att adoptera FS, alternativt ta honom till svärson och övar nu på att få in rätt moderskänsla. Och vi har ju fått lära av Q hur en riktig mamma inte ska vara.

Blir lite chockad när jag läser denna typ av inlägg, som börjar bli mer regel än undantag från både dig och andra, och jag undrar på vilket sätt menar du att dessa beskyllningar och påhopp ska leda till givande diskussioner som är intressanta både för de som läser tråden men även de som önskar delta och diskutera i tråden?

Med vilken rätt ska du få strypa andra medlemmars rätt att ha egna åsikter och framförallt få dra sina egna slutsatser även om de inte överensstämmer med din egen syn på saker och ting.

Ibland undrar man om vissa är här enbart för att provocera för det är svårt att förstå att denna typ av inlägg har till syfte att försöka uppnå klarhet i frågorna som diskuteras.

Hur svårt kan det vara att visa lite ödmjukhet inför andras teorier och andras sätt att framföra dessa på och att avfärda dessa bör väl främst göras med fakta eller ett logisk och hållbart resonemang och inte med beskyllningar och personangrepp.

Detta var en riktigt bra tråd en gång i tiden.
Citera
2012-03-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Blir lite chockad när jag läser denna typ av inlägg, som börjar bli mer regel än undantag från både dig och andra, och jag undrar på vilket sätt menar du att dessa beskyllningar och påhopp ska leda till givande diskussioner som är intressanta både för de som läser tråden men även de som önskar delta och diskutera i tråden?

Med vilken rätt ska du få strypa andra medlemmars rätt att ha egna åsikter och framförallt få dra sina egna slutsatser även om de inte överensstämmer med din egen syn på saker och ting.

Ibland undrar man om vissa är här enbart för att provocera för det är svårt att förstå att denna typ av inlägg har till syfte att försöka uppnå klarhet i frågorna som diskuteras.

Hur svårt kan det vara att visa lite ödmjukhet inför andras teorier och andras sätt att framföra dessa på och att avfärda dessa bör väl främst göras med fakta eller ett logisk och hållbart resonemang och inte med beskyllningar och personangrepp.

Fram för allt är det dömt att misslyckas, men svårt att motstå, frestelsen att försöka "kurera" typer som t.ex. Q som med näbbar och klor ägnar sina liv åt att ständigt vara motvalls, försöka göra scoop genom den knasigare teorin efter den andra. Verkligheten är aldrig tillräckligt konstig och twistad för typer som Q, det är ju uppenbart. Q mår inte bra om folk mördas och göms helt simpelt eller begår självmord och sjunker ned i havet. Allt ska ha det där "lilla extra" och det är en sjukdom, det är bara att inse. Och ingen här kan kurera denna sjukdom.

Egentligen är det en skymf mot alla offer att man håller på och utarbetar knasiga teorier, det är också kontraproduktivt, eftersom det i längden innebär att folk kan börja tro att det alltid ligger konstigheter bakom sådant här, när det oftast är tvärtom så att Occhams rakkniv fungerar utmärkt.
Senast redigerad av Wildis 2012-03-23 kl. 22:40.
Citera
2012-03-24, 06:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Fram för allt är det dömt att misslyckas, men svårt att motstå, frestelsen att försöka "kurera" typer som t.ex. Q som med näbbar och klor ägnar sina liv åt att ständigt vara motvalls, försöka göra scoop genom den knasigare teorin efter den andra. Verkligheten är aldrig tillräckligt konstig och twistad för typer som Q, det är ju uppenbart. Q mår inte bra om folk mördas och göms helt simpelt eller begår självmord och sjunker ned i havet. Allt ska ha det där "lilla extra" och det är en sjukdom, det är bara att inse. Och ingen här kan kurera denna sjukdom.

Egentligen är det en skymf mot alla offer att man håller på och utarbetar knasiga teorier, det är också kontraproduktivt, eftersom det i längden innebär att folk kan börja tro att det alltid ligger konstigheter bakom sådant här, när det oftast är tvärtom så att Occhams rakkniv fungerar utmärkt.
Besynnerlig sjuka jag har. Och sällsynt. Det är bara jag, Lalajlaj och några till som har den. Och två eniga domstolar.

Samma sjuka gör att jag inte finner det naturligt att en mobiltelefon hoppar ur fickan på någon på havets botten, simmar iland och börjar skicka signaler några km inåt land. Men det är nog naturligt, kurera mig.
Citera
2012-03-24, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

På vilket sätt har jag försökt strypa andras åsikter? Menar du att jag gör det när jag ber Quarrel om källa på sina påståenden som är helt uppåt väggarna? Att han då blir svarslös och tystnar beror ju på honom själv och inte på den som ifrågasätter. Vissa skribenter stryper sig själva om du förstår vad jag menar?

Om nu Q och kanske du? har retat upp er på att så många misstänker FS kan ni väl bemöta det som sägs om honom på ett ödmjukt sätt istället för att se det som fritt fram att kasta ur sig vilka substanslösa beskyllningar som helst? Visst får Q misstänka Marinas mamma om han vill. Men jag ser det som otroligt barnsligt att ge sig på anhöriga enbart för att de finns. Jag efterlyser mer substans än bara ett namn. Men antagligen är det svårt att bemöta de påståenden som skrivs om FS, de är ofta, om inte alltid sanna.

Jag kommer fortsätta kräva källa på det Q framför. Och det hoppas jag att andra också tänker på. Det har visats sig vara ett måste. Tystnar han, är det inte jag som strypt honom..

Håller med dig om att det var en bra tråd en gång i tiden, och jag är väl medveten om vem som äntrat tråden när det började gå utför.
Citera
2012-03-24, 06:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Quarrel!

Även om Marina vid något tillfälle sagt att det var bra att ha FS som hus och kattvakt tror du att hon visste något om hans bakgrund angående försvunna och döda djur?
Det står inte djurplågare i pannan på FS.

Frågan är hur du trots otaliga vittnesuppgifter om hans olämplighet med djur kan säga att han var bäst lämpad att ta hand om katterna?
FS har haft hand om katterna själv och tillfälle till att göra sig av med åtminstone ett av djuren. Det finns många naturlig orsaker till att katter försvinner i Svartedalen, fråga Mickel Räv. Ändå lever de.

Jag påstod inte att FS var bäst på att ta hand om katterna. Men han var säkert bättre än en tant som inte klarade att ta sig uppför backen mer än varannan dag, och som enligt egen utsago skötte djuren i strid med Jordbruksverkets föreskrifter.
Citat:
Men å andra sidan skulle väl inte du ha något emot att få FS som "svärson" heller om jag inte minns fel?
Du minns fel. Varför kollar du inte upp fakta istället för att förlita dig på ditt dassiga minne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in