Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag hoppas att alla människor (även din dotter) har någon som stöttar dem i dåliga, destruktiva förhållanden. Precis som Marina hade sina systrar. Alla kan inte bara acceptera läget och blunda. Jag ska gå nu, så nu får du kasta sand på dig själv en liten stund.
Och du! Blanda inte in din egen familj i tråden om du inte vill ha reaktioner och synpunkter. Det är ett tips.
Men jag kan naturligtvis be om ursäkt för att jag tog för givet att det saknades vett...det var dumt. Den eventuella mamman till din eventuella dotter är säkert jättevettig.
Ursäkten godtas.
Jag kommer alltid att respektera och stötta min dotter så länge jag lever. Ett stöd som FS saknat. Hans pappa har inte träffat honom på över 10 år därför att styvpappan inte ville det, FUP sid 798, och mamman är inte ett dugg bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det här visar att du inte har någon insikt alls. Jag struntar i om du hade suttit och ljugit i rätten, men FS mamma är strong som säger som det är. Hennes vittnesmål om honom bekräftas av alla andra vittnesmål och psykundersökningar. Det är säkert otroligt jobbigt att behöva berätta vilken loser sonen är, men hellre det än att hon svävar bland molnen och ljuger ihop något om honom som inte är sant. Jag förstår inte varför du hyser sånt agg mot alla anhöriga i detta fall? Det är inte sunt.
FS mamma känner antagligen ett stort ansvar att berätta sanningen. Hennes största önskan är säkert att han någonstans ska få hjälp och framför allt hindras från att förstöra (och ta) ytterligare liv. Då kan man inte göra som du och dölja sanningen. Vad hjälper det? Inte ett skit.
Om du har fått för dig att normala moderskänslor innebär att ljuga och förtränga sanningen som enbart gör saken värre för "barnet" bör du tänka om omedelbart.
Att jag saknar insikt är en del av ditt typiska raljerande.
FS mamma ljög redan i inledningen av förhöret i FUP, sid 799, när hon sa att hon ringde FS på födelsedagen. Telefonlistorna visar att det gjorde hon inte. Varför skulle hon tala sanning i resten av förhöret?
På sidan 803 nämner hon FS bioloiska pappa i Lygne. Men det var styvfadern som bodde där. Är det också lögn, man vet aldrig. Det är alltid mamman som vet bäst vem som är pappa.
Hon hade inte behövt sväva bland molnen och ljuga istället för att berätta det hon berättade. Hon kunde ha avstått från att vittna.
I TR berättade hon att kontakten med FS har varit från och till sedan nian i grundskolan. Ibland har det vait uppehåll på flera år. "De sista tio åren har inte varit sådär jättebra". Hon var osäker på om det var jul eller nyår de träffades de första fem av dessa tio år. De träffades vid två tillfällen de sista fem åren, båda gångerna var det tillsammans med M, och mamman beskrev honom som glad och positiv.
Hon berättade att FS besökte mormor, "han åkte säkert dit för att låna pengar". Det tycker jag låter som ett antagande. "Förmodligen till droger. Jag vet inte det, men jag utgår från att det var så när han var i den svängen".
Hon fick en mening ur FUP uppläst, sid 801:
Citat:
Annika säger att Fredrik tar med all säkerhet till en tårdrypande historia om sin mormor för att hitta en väg ut från detta.
På frågan om hon tror det var så svarade hon: "jag hoppas att det inte är så". Hon bekräftar alltså inte att hon tror på vad hon sa enligt FUP.
Hon fick även det här stycket uppläst, sid 801:
Citat:
Annika tillfrågas om uppgiften Fredrik gett att han åkt mitt i natten och satt sig vid sin mormors grav. Annika tänkte högt "Att åka från Spekeröd, sätta sig mitt i natten vid graven? Det låter märkligt" "Har han tappat konceptet fullständigt?" utbrister hon efter det. Att Fredrik skulle hitta tröst och förlåtelse hos sin mormor som varit död i 10 år om han gjort något, det tycker Annika inte låter troligt.
Det bekräftar hon inte heller, det låter bara tragiskt, "fruktansvärt tragiskt".
Normala moderskänslor är inte att sitta frivilligt i domstol och snacka skit om sina barn. Mamman visar inte ett ögonblick emati för sin son. Hur kan du tro att hennes största önskan är att han ska få hjälp?
Folk förändras, och att döma av mammans berättelse har FS förändrats positivt de senaste åren. Ändå kan mamman, som har träffat honom lite de senaste 20 åren och knappt alls de senaste 10 åren, sitta frivilligt i en domstol och beskriva hans personlighet bombsäkert negativt. Det är inget naturligt uppträdande hos en förälder.