Citat:
Jag är jävligt trött på att bara få frågor från dig och aldrig några svar.
Ursprungligen postat av mjohan84
Det är ju väldigt intressant att MJ försvann så nära gåvan utav huset, antagligen kände sig FS ännu mindre värd nu när MJ ägde sitt eget hus.
Han visste att han skulle bli utkastad förr eller senare (undra hur många gånger det här ska behöva nämnas för att Quarell ska förstå detta.)
Nu vänder jag mig direkt till Quarell, på dig låter det ofta som att FS är något slags offer medan han egentligen levde gratis på MJ och inte bidrog något ekonomiskt, och kom nu inte och prata om trädgårdstjänster, bespara oss detta är du snäll.
Så fort någon försöker kila hål på dina påståenden så skriker du genast efter källa... Medan du självar verkar kunna påstå vad du vill, vill någon ha källa på detta så skriver du som ovan "det är offentlig handling, kolla upp själv".
Jag förstår faktiskt inte vad du har att vinna på detta eviga försvar utav en person som alla indicier pekar på, jag har länkat dig url-er där det påstås att han är den enda tänkbara gärningsmannen, men du fortsätter att spekulera ang fred eller någon helt annan gm eller att MJ har dragit iväg till Holland.
Han visste att han skulle bli utkastad förr eller senare (undra hur många gånger det här ska behöva nämnas för att Quarell ska förstå detta.)
Nu vänder jag mig direkt till Quarell, på dig låter det ofta som att FS är något slags offer medan han egentligen levde gratis på MJ och inte bidrog något ekonomiskt, och kom nu inte och prata om trädgårdstjänster, bespara oss detta är du snäll.
Så fort någon försöker kila hål på dina påståenden så skriker du genast efter källa... Medan du självar verkar kunna påstå vad du vill, vill någon ha källa på detta så skriver du som ovan "det är offentlig handling, kolla upp själv".
Jag förstår faktiskt inte vad du har att vinna på detta eviga försvar utav en person som alla indicier pekar på, jag har länkat dig url-er där det påstås att han är den enda tänkbara gärningsmannen, men du fortsätter att spekulera ang fred eller någon helt annan gm eller att MJ har dragit iväg till Holland.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ni kan inte tänka er att det är sant som han säger, att ryggproblemen uppstod senare?
Är det inte lite märkligt att denne man som har sådana grava ryggproblem orkar bära stenplattor, agera fastighetsskötare, laga mat och dessutom sexpartner, då var ryggproblemen som bortblåsta tydligen... Undra hur det gick med pinballspelet, det bar FS in i huset på ren råstyrka?
Citat:
Uppenbarligen har föräldrarna agerat egenmäktigt, men såvitt jag vet är det bara M som kan ställa dem till svars.
Jag har aldrig hävdat besittningsskydd, men ett muntligt boendeavtal gäller lika fullt som ett skriftligt.
Fördelen med ett skriftligt avtal är att det går att använda som bevis. Litar parterna på varandra går det lika bra med ett muntligt. Jag och operatörer litar inte på varandra.
Citat:
M ägde inte huset innan han flyttade in. Ta reda på fakta, det finns i tråden. Källa på att det inte finns skriftligt avtal? Ljuger Kronofogden på webbsidan som jag länkade, menar du?
Men för h-e, hon ägde huset innan han flyttade in, det är INTE inköpt för gemensam räkning och de har inget skriftligt kontrakt, självklart har man rätt att kasta ut vederbörande om denne vägrar att ge sig därifrån på egen vilja.
Jag tror dessutom inte att det handlade om hennes snällhet längre utan hennes rädsla för vad FS skulle hitta på om hon skulle ställa lite verklighet bakom hans avhysning.
Det som däremot är intressant är att MJ inte är återfunnen och inte bevisad död men ändock så har hennes föräldrar lyckats hyra ut hennes hus, sälja iaf en bil och försöka sälja den andra också, hur gick det till?
Jag tror dessutom inte att det handlade om hennes snällhet längre utan hennes rädsla för vad FS skulle hitta på om hon skulle ställa lite verklighet bakom hans avhysning.
Det som däremot är intressant är att MJ inte är återfunnen och inte bevisad död men ändock så har hennes föräldrar lyckats hyra ut hennes hus, sälja iaf en bil och försöka sälja den andra också, hur gick det till?
Uppenbarligen har föräldrarna agerat egenmäktigt, men såvitt jag vet är det bara M som kan ställa dem till svars.
Jag har aldrig hävdat besittningsskydd, men ett muntligt boendeavtal gäller lika fullt som ett skriftligt.
Fördelen med ett skriftligt avtal är att det går att använda som bevis. Litar parterna på varandra går det lika bra med ett muntligt. Jag och operatörer litar inte på varandra.
Citat:
Citat:
På vilket sätt har han outat sig i en tidning? Kom inte dragandes med VGNT igen, det har jag redan svarat på.
Han är komisk och beräknande lille FS... outar sig själv med bild i en tidning och skriver här och beklagar sig över förföljelse på sociala medier...
Citat:
Citat:
Notera att jag påstår inte att de nu nämnda personerna har tvivel. Så vad vill du säga med det här inlägget? Varför nämner du mig?
http://vgnt.se/man-gripen-igen-for-mord/ "Domen kommer den 16 september men åklagaren är säker på att Svensson kommer frikännas trots att både han och polisen är säker på att han är skyldig. Någon alternativ gärningsman finns inte. Vi är helt övertygade om att det är han, säger åklagaren Per Åke Kvarnström."
http://www.nytt24.se/a/%C3%A5klagaren-marina-m%C3%B6rdades-i-sin-s%C3%A4ng-2
"Marina Johanssons mördare dumpade kroppen i havet. Det tror polisprofessorn Leif GW Persson. "
Men förlåt, jag glömde, du och kära Quarell har ju mer utbildning och kunskap i detta ärende än åklagaren, polisen och kriminalprofessor Leif GW...
Ps glömde att nämna vår käre Sven-Erik Alhem också. Källa på det?
http://www.nytt24.se/a/%C3%A5klagaren-marina-m%C3%B6rdades-i-sin-s%C3%A4ng-2
"Marina Johanssons mördare dumpade kroppen i havet. Det tror polisprofessorn Leif GW Persson. "
Men förlåt, jag glömde, du och kära Quarell har ju mer utbildning och kunskap i detta ärende än åklagaren, polisen och kriminalprofessor Leif GW...
Ps glömde att nämna vår käre Sven-Erik Alhem också. Källa på det?

Citat:
Citat:
Nej, det kan det inte vara, eftersom jag inte påstod att M sköt sig själv i det inlägget eller spädde ut blodet. Har du inte läst det?
kanske detta som menas? https://www.flashback.org/sp32236141
Citat:
Citat:
Menar du att vapenhunden vid första BP-undersökningen skulle ha missat vapnet, eller när skulle LJ eller PF ha gömt undan pistolen?
En sak som har slagit mig är att man hade ett magasin "till godo", kan vet ha varit så här enkelt att någon gömde undan pistolen för att få fart på polisen? denne person kanske var LJ alt exet som numera huserar i bostaden..
Citat:
Citat:
Gissa vem som ringde 100731 16:04:36. Gissa vem som inte ringde.
Alla ringer och försöker få klarhet vad som har hänt med MJ men INTE lille fredde, han sitter väl och röker på istället
Citat:
Kulan går fortfarande rakt från kroppen till nästa mål. Så frågan kvarstår, hur kunde den träffa väggen snett? Var befann sig kroppen vid skottet?
Citat:
ang riktning efter passage genom en kropp..
http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/33138-ny-kula-till-min-308w/
Läs vad henke67 skriver där, jag litar faktiskt mer på en jägare än en "expert" som inte har större erfarenhet utav vapen och användning av dessa...
http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/33138-ny-kula-till-min-308w/
Läs vad henke67 skriver där, jag litar faktiskt mer på en jägare än en "expert" som inte har större erfarenhet utav vapen och användning av dessa...
Citat:
Det är bra att citera intressanta delar av en artikel, så folk slipper leta.
Oavsett hur mjuk kula du har bör du inte räkna med att kulan stannar i djuret. Se alltså fortfarande till att du har bra kulfång och att hunden inte är bortom älgen.
Hur hård/tung kula du än har kan du inte räkna med att kulan passerar rakt igenom djuret. T.o.m. en bogbladsås kan få kulan att ändra riktning, för att inte tala om ett överarmsben. OK knappast 90 grader men se till att vara på säkra sidan.
Risken för att skada ett annat djur eller en människa ökar om du har en kula som ger genomslag utan att tappa större delen av sin energi.
Hur hård/tung kula du än har kan du inte räkna med att kulan passerar rakt igenom djuret. T.o.m. en bogbladsås kan få kulan att ändra riktning, för att inte tala om ett överarmsben. OK knappast 90 grader men se till att vara på säkra sidan.
Risken för att skada ett annat djur eller en människa ökar om du har en kula som ger genomslag utan att tappa större delen av sin energi.
Kulan går fortfarande rakt från kroppen till nästa mål. Så frågan kvarstår, hur kunde den träffa väggen snett? Var befann sig kroppen vid skottet?
Citat:
Vad menar du med efteråt? Efter försvinnandet? Menar du att M levde och var närvarande efter försvinnandet?
Citat:
Besynnerligt att GM döljer alla spår av brott, och lägger ut ett fullt synligt spår av brott...
Jag vet inte men jag tror faktiskt inte att pistolen är mordvapnet längre, det känns som att det kan vara en del utav villospåren utav GM.
Vill man mörda någon tyst och snyggt så tror inte jag att man använder pistolen, då är en kniv alt strypning mycket enklare... Om kroppen någon gång kommer fram så lär ju få reda på om den har blivit skjuten men jag tror att det blir svårt då GM har städat undan efter sig så väl på alla andra punkterna...
Näe det är precis som att GM vill att alla ska tro att pistolen är mordvapnet, förstår ej varför men...
Kan skottet ha avlossats efteråt? MJ gillade ju även blod... Kanske sköt man något djur i sängen för att få lite blod?
Vill man mörda någon tyst och snyggt så tror inte jag att man använder pistolen, då är en kniv alt strypning mycket enklare... Om kroppen någon gång kommer fram så lär ju få reda på om den har blivit skjuten men jag tror att det blir svårt då GM har städat undan efter sig så väl på alla andra punkterna...
Näe det är precis som att GM vill att alla ska tro att pistolen är mordvapnet, förstår ej varför men...
Kan skottet ha avlossats efteråt? MJ gillade ju även blod... Kanske sköt man något djur i sängen för att få lite blod?
Vad menar du med efteråt? Efter försvinnandet? Menar du att M levde och var närvarande efter försvinnandet?
Citat:
Citat:
Vad skulle det hjälpa att ange langaren? Langaren kommer inte att ge alibi, och även om han gör det så hjälper det inte FS. Inte heller om det bekräftas att han är langare.
Precis, detta är ren bullshit rent ut sagt.
Det är löjeväckande att FS helt plötsligt skulle spela hederlig och inte ange folk, han är ju känd för att bedra, ljuga och tjuva ifrån andra människor...Varför skulle han då INTE ange denna langare för att rädda sitt eget skinn.
Polisen har vidare en bra koll på VILKA som håller på med narkotika-affärer så förr eller senare så plockar man den här langaren iaf.
Det var någon skribent här på tråden som menade att langaren inte kommer att erkänna något iaf, MEN... det räcker ju med att FS skulle delge polisen hans namn så lär de kunna bekräfta om han är langare el ej.
Det är löjeväckande att FS helt plötsligt skulle spela hederlig och inte ange folk, han är ju känd för att bedra, ljuga och tjuva ifrån andra människor...Varför skulle han då INTE ange denna langare för att rädda sitt eget skinn.
Polisen har vidare en bra koll på VILKA som håller på med narkotika-affärer så förr eller senare så plockar man den här langaren iaf.
Det var någon skribent här på tråden som menade att langaren inte kommer att erkänna något iaf, MEN... det räcker ju med att FS skulle delge polisen hans namn så lär de kunna bekräfta om han är langare el ej.
Nu är det fanimig din tur att svara på frågor.
OT: Och lär dig för helvete att stava till mitt nick!