2012-03-23, 18:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det är ju väldigt intressant att MJ försvann så nära gåvan utav huset, antagligen kände sig FS ännu mindre värd nu när MJ ägde sitt eget hus.

Han visste att han skulle bli utkastad förr eller senare (undra hur många gånger det här ska behöva nämnas för att Quarell ska förstå detta.)

Nu vänder jag mig direkt till Quarell, på dig låter det ofta som att FS är något slags offer medan han egentligen levde gratis på MJ och inte bidrog något ekonomiskt, och kom nu inte och prata om trädgårdstjänster, bespara oss detta är du snäll.

Så fort någon försöker kila hål på dina påståenden så skriker du genast efter källa... Medan du självar verkar kunna påstå vad du vill, vill någon ha källa på detta så skriver du som ovan "det är offentlig handling, kolla upp själv".

Jag förstår faktiskt inte vad du har att vinna på detta eviga försvar utav en person som alla indicier pekar på, jag har länkat dig url-er där det påstås att han är den enda tänkbara gärningsmannen, men du fortsätter att spekulera ang fred eller någon helt annan gm eller att MJ har dragit iväg till Holland.
Jag är jävligt trött på att bara få frågor från dig och aldrig några svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Är det inte lite märkligt att denne man som har sådana grava ryggproblem orkar bära stenplattor, agera fastighetsskötare, laga mat och dessutom sexpartner, då var ryggproblemen som bortblåsta tydligen... Undra hur det gick med pinballspelet, det bar FS in i huset på ren råstyrka?
Ni kan inte tänka er att det är sant som han säger, att ryggproblemen uppstod senare?
Citat:
Citat:
Men för h-e, hon ägde huset innan han flyttade in, det är INTE inköpt för gemensam räkning och de har inget skriftligt kontrakt, självklart har man rätt att kasta ut vederbörande om denne vägrar att ge sig därifrån på egen vilja.

Jag tror dessutom inte att det handlade om hennes snällhet längre utan hennes rädsla för vad FS skulle hitta på om hon skulle ställa lite verklighet bakom hans avhysning.

Det som däremot är intressant är att MJ inte är återfunnen och inte bevisad död men ändock så har hennes föräldrar lyckats hyra ut hennes hus, sälja iaf en bil och försöka sälja den andra också, hur gick det till?
M ägde inte huset innan han flyttade in. Ta reda på fakta, det finns i tråden. Källa på att det inte finns skriftligt avtal? Ljuger Kronofogden på webbsidan som jag länkade, menar du?

Uppenbarligen har föräldrarna agerat egenmäktigt, men såvitt jag vet är det bara M som kan ställa dem till svars.

Jag har aldrig hävdat besittningsskydd, men ett muntligt boendeavtal gäller lika fullt som ett skriftligt.

Fördelen med ett skriftligt avtal är att det går att använda som bevis. Litar parterna på varandra går det lika bra med ett muntligt. Jag och operatörer litar inte på varandra.
Citat:
Citat:
Han är komisk och beräknande lille FS... outar sig själv med bild i en tidning och skriver här och beklagar sig över förföljelse på sociala medier...
På vilket sätt har han outat sig i en tidning? Kom inte dragandes med VGNT igen, det har jag redan svarat på.
Citat:
Citat:
http://vgnt.se/man-gripen-igen-for-mord/ "Domen kommer den 16 september men åklagaren är säker på att Svensson kommer frikännas trots att både han och polisen är säker på att han är skyldig. Någon alternativ gärningsman finns inte. Vi är helt övertygade om att det är han, säger åklagaren Per Åke Kvarnström."

http://www.nytt24.se/a/%C3%A5klagaren-marina-m%C3%B6rdades-i-sin-s%C3%A4ng-2

"Marina Johanssons mördare dumpade kroppen i havet. Det tror polisprofessorn Leif GW Persson. "

Men förlåt, jag glömde, du och kära Quarell har ju mer utbildning och kunskap i detta ärende än åklagaren, polisen och kriminalprofessor Leif GW...

Ps glömde att nämna vår käre Sven-Erik Alhem också. Källa på det?
Notera att jag påstår inte att de nu nämnda personerna har tvivel. Så vad vill du säga med det här inlägget? Varför nämner du mig?
Citat:
Citat:
kanske detta som menas? https://www.flashback.org/sp32236141
Nej, det kan det inte vara, eftersom jag inte påstod att M sköt sig själv i det inlägget eller spädde ut blodet. Har du inte läst det?
Citat:
Citat:
En sak som har slagit mig är att man hade ett magasin "till godo", kan vet ha varit så här enkelt att någon gömde undan pistolen för att få fart på polisen? denne person kanske var LJ alt exet som numera huserar i bostaden..
Menar du att vapenhunden vid första BP-undersökningen skulle ha missat vapnet, eller när skulle LJ eller PF ha gömt undan pistolen?
Citat:
Citat:
Alla ringer och försöker få klarhet vad som har hänt med MJ men INTE lille fredde, han sitter väl och röker på istället
Gissa vem som ringde 100731 16:04:36. Gissa vem som inte ringde.
Citat:
Citat:
ang riktning efter passage genom en kropp..

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/33138-ny-kula-till-min-308w/

Läs vad henke67 skriver där, jag litar faktiskt mer på en jägare än en "expert" som inte har större erfarenhet utav vapen och användning av dessa...
Citat:
Oavsett hur mjuk kula du har bör du inte räkna med att kulan stannar i djuret. Se alltså fortfarande till att du har bra kulfång och att hunden inte är bortom älgen.
Hur hård/tung kula du än har kan du inte räkna med att kulan passerar rakt igenom djuret. T.o.m. en bogbladsås kan få kulan att ändra riktning, för att inte tala om ett överarmsben. OK knappast 90 grader men se till att vara på säkra sidan.
Risken för att skada ett annat djur eller en människa ökar om du har en kula som ger genomslag utan att tappa större delen av sin energi.
Det är bra att citera intressanta delar av en artikel, så folk slipper leta.

Kulan går fortfarande rakt från kroppen till nästa mål. Så frågan kvarstår, hur kunde den träffa väggen snett? Var befann sig kroppen vid skottet?
Citat:
Citat:
Jag vet inte men jag tror faktiskt inte att pistolen är mordvapnet längre, det känns som att det kan vara en del utav villospåren utav GM.

Vill man mörda någon tyst och snyggt så tror inte jag att man använder pistolen, då är en kniv alt strypning mycket enklare... Om kroppen någon gång kommer fram så lär ju få reda på om den har blivit skjuten men jag tror att det blir svårt då GM har städat undan efter sig så väl på alla andra punkterna...

Näe det är precis som att GM vill att alla ska tro att pistolen är mordvapnet, förstår ej varför men...
Kan skottet ha avlossats efteråt? MJ gillade ju även blod... Kanske sköt man något djur i sängen för att få lite blod?
Besynnerligt att GM döljer alla spår av brott, och lägger ut ett fullt synligt spår av brott...

Vad menar du med efteråt? Efter försvinnandet? Menar du att M levde och var närvarande efter försvinnandet?
Citat:
Citat:
Precis, detta är ren bullshit rent ut sagt.
Det är löjeväckande att FS helt plötsligt skulle spela hederlig och inte ange folk, han är ju känd för att bedra, ljuga och tjuva ifrån andra människor...Varför skulle han då INTE ange denna langare för att rädda sitt eget skinn.

Polisen har vidare en bra koll på VILKA som håller på med narkotika-affärer så förr eller senare så plockar man den här langaren iaf.

Det var någon skribent här på tråden som menade att langaren inte kommer att erkänna något iaf, MEN... det räcker ju med att FS skulle delge polisen hans namn så lär de kunna bekräfta om han är langare el ej.
Vad skulle det hjälpa att ange langaren? Langaren kommer inte att ge alibi, och även om han gör det så hjälper det inte FS. Inte heller om det bekräftas att han är langare.

Nu är det fanimig din tur att svara på frågor.

OT: Och lär dig för helvete att stava till mitt nick!
Citera
2012-03-23, 18:23
Bannlyst
Citat:
Bra redogörelse, konstig nog fanns det katter kvar med tanke på FSs historik i detta ämne.
Det känns som att det bara är Quarell som försvarar FS i allt denne hittar på, varför vet jag inte, sitter man och läser längre bak i tråden var han inte alls lika övertygad och villig till att försvara FS i varenda mening, undrar lite när och varför han ändrade sig så? Var det allt PM-ande med artmix kanske?

En teori jag har är att FS aktade sig för att skada Marinas katter. Hennes två tidigare katter råkade ut för något. Den ena försvann och den andra dog, av vad har vi bara FS ord på och den litar jag inte på. Men FS fick då se att Marina hade både vett och ekonomi för att ta reda på dödsorsaken, något hon skulle göra igen ifall även de nya katterna skulle dö. En obduktion kostar litegrann men Marina hade god ekonomi. Jag tror inte att han vågade göra dessa katter något. Risken att han skulle åka dit var alldeles för stor.

Jag vet inte varför Q försvarar FS och anklagar de flesta andra? Både anhöriga och vänner till Marina. Men någon ska väl vara "kärringen mot strömmen"? Var glad att han är i minoritet..två Quarrels hade nästan blivit jobbigt.
Senast redigerad av Mariooo 2012-03-23 kl. 18:31.
Citera
2012-03-23, 19:28
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Jag är jävligt trött på att bara få frågor från dig och aldrig några svar.

Nu är det fanimig din tur att svara på frågor.

OT: Och lär dig för helvete att stava till mitt nick!

Quarrel ? nöjd..?:P

Ang ryggontet så tror jag inte ett enda dugg på att det helt plötsligt kom efter försvinnandet, jag tror helt enkelt att detta hittades för att för att det skulle gnällas över något, killen har aldrig haft ett vettigt arbete i hela sitt liv och har nu helt plötsligt ont i ryggen, utav vad? har han fått ont av ALLT trädgårdsarbete som ni påstår MJ har uttnyttjat honom för?

Ang husaffären/bilförsäljandet ser jag inget som vi är oense om...Däremot så vi ju ändå enas om att inte huset inhandlades utav disponenten för att detta skulle brukas som gemensamt boende? eller hur?

Och tyvärr, ang tidningen, jag kommer dragandes med denna artikel igen, han har dessutom varit här inne och outat sig, påstår du att någon har tvingat honom till detta? Vart fick de tag på hans bild? Vem var det som kom in i tråden och presenterade och bevisade sig som FS?

Han åkte ju dessutom gratis upp till Hagfors med pressen mot en artikel eller hur?

Ang dumpningen av kroppen så har ju ni skeptiker hela tiden trott på något annat händelseförlopp, frivilligt försvinnande, alternativ GM osv... När t om framstående kriminalvetare uttalar sig om detta så känns det lite konstigt att ni fortfarande stretar emot med alternativa teorier, när så mycket talar emot FS.

Ang din "sticker ut hakan" så har jag läst texten klart och tydligt, jag referar till vad jag skrev ovan ang alternativa teorier.

Ang hunden så tror jag helt klart att den kan ha missat, en desperat anhörig som vill få fart på utredningen kan ha åstadkommit detta, tänk dig själv om en närstående är försvunnen och du vet att dennes sambo är kapabel till det mesta, systrarna var ju rädda för FS t ex.

Han må ha ringt en gång, men om det var din sambo, hade du nöjt dig med att ringa EN gång? hade du nöjt dig med att tro att hon hade åkt på semester?

Ang döljandet av spår och sedan plantera spåret så tror jag helt klart att vi kan vara vilseledda av eventuell anhörig här, återigen.

Varför påstår du för övrigt det här ang langaren? det är väl klart att det hade varit bättre för honom att ha kunnat bevisa denna "affär" istället för att bli misstänkt för andra grejer? Ett alibi hade ju varit guld värt? Det hade ju varit tillräckligt med att polisen fick ett namn på langaren, jag menar, detta hade ju stärkt FS utsaga om resan.
Citera
2012-03-23, 19:31
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
En teori jag har är att FS aktade sig för att skada Marinas katter. Hennes två tidigare katter råkade ut för något. Den ena försvann och den andra dog, av vad har vi bara FS ord på och den litar jag inte på. Men FS fick då se att Marina hade både vett och ekonomi för att ta reda på dödsorsaken, något hon skulle göra igen ifall även de nya katterna skulle dö. En obduktion kostar litegrann men Marina hade god ekonomi. Jag tror inte att han vågade göra dessa katter något. Risken att han skulle åka dit var alldeles för stor.

Jag vet inte varför Q försvarar FS och anklagar de flesta andra? Både anhöriga och vänner till Marina. Men någon ska väl vara "kärringen mot strömmen"? Var glad att han är i minoritet..två Quarrels hade nästan blivit jobbigt.

Teoring ang katterna håller bra tycker jag, en del kattmänniskor verkar lägga mer pengar och tid på dessa än sina egna barn (om de har några).

Självklart är det bra att det finns folk med olika åsikter här inne men det blir tjatigt när en person helt blint försvarar FS HELA TIDEN, oavsett vad det gäller...
Citera
2012-03-23, 19:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Teoring ang katterna håller bra tycker jag, en del kattmänniskor verkar lägga mer pengar och tid på dessa än sina egna barn (om de har några).

Självklart är det bra att det finns folk med olika åsikter här inne men det blir tjatigt när en person helt blint försvarar FS HELA TIDEN, oavsett vad det gäller...
Tycker du inte att det är tjatigt när folk anklagar FS hela tiden?
Citera
2012-03-23, 19:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det ännu tjatigare när magooister försöker överträffa varandra i okvädesord och andra oväsentligheter.

Jag ser inte det som ett försvar av FS utan att Q ifrågasätter hur fallets olika delar har handlagts eller har jag missuppfattat något?
Citera
2012-03-23, 19:46
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Tycker du inte att det är tjatigt när folk anklagar FS hela tiden?

Jag gillar realismen, jag tror på enkla teorier, de brukar oftast stämma mer än hokus pokus.
Varför krångla till det så? FS har denna bakrund, han har väldigt många indicier emot sig, han har inga vettiga förklaringar utan kommer bara med dåliga svar "jag vet inte" alt "jag minns inte".

Den sämsta förklaringen var nog den om när han satt vid en gravplats en natt...
Citera
2012-03-23, 19:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag gillar realismen, jag tror på enkla teorier, de brukar oftast stämma mer än hokus pokus.
Varför krångla till det så? FS har denna bakrund, han har väldigt många indicier emot sig, han har inga vettiga förklaringar utan kommer bara med dåliga svar "jag vet inte" alt "jag minns inte".

Den är kanske sann eller hur? Två instanser har ju inte fällt honom och det måste ju bero på något eller singlade de slant och FS hade tur båda gångerna?
Citera
2012-03-23, 20:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ja, och hans mor trodde att han har tappat konceptet fullständigt, och hon redogör att det enda Fredrik hade sin mormor till va att få pengar. Så mormodern va en kassako åt den uträknade parasiten och tjuven, bedragaren Fredrik.

Är det inte märkligt att missing people undanhåller var man ska leta? Och att man vill ha information och tips från insatta i tråden? Bra där anser jag, så ingen kan gå ut och röja spår menar jag.
Citera
2012-03-23, 20:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Det är enklare att kissa i sängen än att gå på toa. Den enklaste lösningen är inte alltid den bästa eller den rätta.

Men frågan var, tycker du att det är tjatigt?
Citera
2012-03-23, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det inte märkligt att missing people undanhåller var man ska leta? Och att man vill ha information och tips från insatta i tråden? Bra där anser jag, så ingen kan gå ut och röja spår menar jag.
Håller med. Ingen risk att FS vågar sig dit, men om GM är en annan kan han röja spår.
Citera
2012-03-23, 20:16
Bannlyst
Fredriks födelsedag, alltså samma dag som Marina dödades började bra, ett par öl kanske,
tillsammans med Marina och ute med båten.
Dragblocket gick sönder och Fredrik blev riktigt arg och de åkte hem igen.
Marina är ledsen bla pga uppträdet i båten och under resan hem.
Väl hemma blir inte födelsedagsfirandet som Fredrik tänkt fast han bjuder till,
kanske med mat vin/ö/snaps kaffe och tårta.
Marina märker att Fredrik har varit i källaren och röktpå fast han lovat dyrt och heligt att inte börja med detta igen.
Fredrik säger att det är hans födelsedag och då vill han röka.
Marina tål alkoholen bättre än vad Fredrik gör,
kanske för att han dricker för mycket.
Han blir som vanligt aggressiv och när Marina återigen tar upp att hon vill att han måste flytta snart,
att han inte kan bo kvar etc blir det för mycket för Fredrik som åter går ner i sin källare.
Bra röka och tillsammans med alkoholen blir han nu riktigt påverkad,det är skönt att fylla år.
Öppnar en öl till och nu kommer han på hur han ska bemöta Marinas ständiga tjat om att han måste flytta, det har hon hållt på med i ett år nu.
Otacksamma fruntimmer, jag har minnsan grävt, lagt plattor, begravt katter, klippt gräsmatta och buskar.
Jag har gjort det och det. Enda tacken för det är att jag ska behöva flytta härifrån tänker Fredrik.
Han glömmer tillfälligt bort att han bott gratis, ätit gratis, betalda semestrar utrikes och fri bil. Han har ofta fått låna både bensin- och sparbankskortet. Han har verkligen levt gott, som en kung.
Men Marina tålde inte hans cannabisrökande, hon stöttade honom flera gånger när han på hedersord skulle "sluta röka för gott". Men gång på gång ertappades han med sina evinnerliga sk återfall. Nu hade hon fått nog, du kan inte lura mig mer, du måste flytta ut nu på en gång var det första han hörde när han kom upp från källaren synbart påtänd.
-Ut härifrån genast skrek Marina.
Fredrik såg rött, det blixtrade till i huvudet, han rusade ut i köket och tog den första långa kökskniv han hittade och med den attackerade han i ursinne Marina, han högg och högg länge.
Sedan rusade han efter pistolen och tryckte av mot hennes huvud........
-Vad har jag gjort?, hur kunde det hända?
Tankarna måste ha snurrat fort i Fredriks alkohol och cannabispåverkade hjärna men inte fortare än att han nu visste vad han måste göra.
Efter ett par timmars sömn tog han itu med det som födelsedagskalaset slutade med.
På förmiddagen tog han med sig Marinas bakomatkort och lyckades få ut i alla fall på det ena tiotusen. Det andra mindes han inte koden till.
Hem och städa och i skydd av mörkret transportera iväg madrasspaketet med innehåll bakvägen genom skogen en bit för att där försvinna för gott (eller åtminstånde till den 14:e april 2012 )...

Efter att ha läst förundersökningen ( och annat som skrivits ang mordet på Marina), alla vittnesförhör framför allt Borgar´s och hur polisen bevisar telefonernas positioner vid olika tider, datorernas tid för av och påslag mm, hur Fredrik agerar (eller rättare sagt: inte agerar) vid Marinas försvinnande, hur han ljuger i förhören, hur han svarar i förhören osv var jag fullt övertygad att Fredrik skulle dömas för detta mord redan i tingsrätten, och sedan när inte ens Hovrätten dömer Fredrik för mordet undrar jag hur lite nämdemännen sätter sig in i fallen, hur de uppfattar/förstår/bryr sig om polis och åklagarargument mot den åtalade. De lyssnar kanske inte ens, förstår kanske inte ens språket i en domstol. Sådana ska de inte sitta där som av oss betalda folkvalda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in