2012-02-01, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Brott har styrkts, Marina är delvis hittad, enligt både polis och medicinska experter är hon mördad. Att en svensk domstol inte vill fälla mördaren betyder i sammanhanget egentligen ingenting annat än att GM kan vara glad att han mördade i Sverige och inte i ett land med ett rättsväsende värt namnet.

Källa på det TACK
Citera
2012-02-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Källa på det TACK
Ja hur i hela världen kan någon vara delvis hittad?
Citera
2012-02-01, 18:02
Bannlyst
Citat:
Källa på det TACK

Madrassen!
Citera
2012-02-01, 18:04
Medlem
Camdreas avatar
Jag vill på intet vis kritisera fortsatta insatser för att hitta Marina och fortsatt sökande efter henne i omgivningarna.

Men jag ställer mig lite frågande inför några olika saker:

Man har ju redan sökt av området flera gånger, dels med polis och även allmänheten har på olika vis hjälpt till, ibland med hundar inblandade. Det kommer i april att ha gått mer än två år, nästan tre, och vad finns att hitta?

Jag är också undrande inför den här ideella(?) organisationen Missing People Sweden; i synnerhet m h t den uppgivna kostnaden på 500.000:-. Hittade den här artikeln i DN http://www.dn.se/nyheter/sverige/frivilligorganisation-redo-for-skallgang-inom-sex-timmar, där Jerri K intervjuas. Artikeln ger sken av att det rör sig om en godhjärtad och privatinitierad verksamhet, helt ideell.

När jag googlar MPS så visar det sig vara en världsomspännande organisation, som finns i alla länder. Den kan förstås fortfarande vara ideell, men min misstänksamma hjärna signalerar annat.

Det ska bli intressant att se vad som händer i april. Jag kommer i vart fall inte att gå in och sponsra.

http://www.mcatracing.co.uk/missing-people-worldwide.htm
Citera
2012-02-01, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Jag vill på intet vis kritisera fortsatta insatser för att hitta Marina och fortsatt sökande efter henne i omgivningarna.

Man har ju redan sökt av området flera gånger, dels med polis och även allmänheten har på olika vis hjälpt till, ibland med hundar inblandade. Det kommer i april att ha gått mer än två år, nästan tre, och vad finns att hitta?

Jag är också undrande inför den här ideella(?) organisationen Missing People Sweden; i synnerhet m h t den uppgivna kostnaden på 500.000:-. Hittade den här artikeln i DN http://www.dn.se/nyheter/sverige/frivilligorganisation-redo-for-skallgang-inom-sex-timmar, där Jerri K intervjuas. Artikeln ger sken av att det rör sig om en godhjärtad och privatinitierad verksamhet, helt ideell.

När jag googlar MPS så visar det sig vara en världsomspännande organisation, som finns i alla länder. Den kan förstås fortfarande vara ideell, men min misstänksamma hjärna signalerar annat.

Det ska bli intressant att se vad som händer i april. Jag kommer i vart fall inte att gå in och sponsra.

Inte jag heller

Men nu lär Marina ju vara delvis hittad i MADRASSEN
Enligt initierade skribenters inlägg ovan
Citera
2012-02-01, 18:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Brott har styrkts, Marina är delvis hittad, enligt både polis och medicinska experter är hon mördad. Att en svensk domstol inte vill fälla mördaren betyder i sammanhanget egentligen ingenting annat än att GM kan vara glad att han mördade i Sverige och inte i ett land med ett rättsväsende värt namnet.

Det är logiskt tänkande då 2 liter blod fanns i madrassen från Marina, så visst har polis och åklagare klart för sig vem som mördade Marina, men de hade inte tillräckligt för att fälla honom bara.
Hela krimutredningen(FUP) är baserad på att Fredrik mördade Marina och det är ju inget som man kan sticka under stolen med.

Han åker för eller senare så jag är inte speciellt orolig, och man ser ju vad folket utanför tråden verkligen engagerar sig med sina skallgångar osv, som man genomför i april. Det är ju toppen, sen vad man säger i ämnet här som att det är meningslöst och att det inte skulle gå att identifiera är ju bara dösnack inget annat.
Citera
2012-02-01, 18:24
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
[---]
[---]
Det är kanske inte så många av trådens deltagare som låter sig bli sponsorer. Däremot, om det varit min (även f.d.) livskamrat som var spårlöst borta hade jag satsat det mesta jag hade, till och med ett utkvitterat skadestånd. Snacka om fin gest.
Citera
2012-02-01, 18:24
Bannlyst
Citat:

Man har ju redan sökt av området flera gånger, dels med polis och även allmänheten har på olika vis hjälpt till, ibland med hundar inblandade. Det kommer i april att ha gått mer än två år, nästan tre, och vad finns att hitta?Jag är också undrande inför den här ideella(?) organisationen Missing People Sweden; i synnerhet m h t den uppgivna kostnaden på 500.000:-. Hittade den här artikeln i DN http://www.dn.se/nyheter/sverige/frivilligorganisation-redo-for-skallgang-inom-sex-timmar, där Jerri K intervjuas. Artikeln ger sken av att det rör sig om en godhjärtad och privatinitierad verksamhet, helt ideell.

Det har hänt förr att kroppar hittats på platser där det sökts tidigare. Kroppen är såklart förmultnad men det beror på hur den dumpades och var. Var den inlindad i presenning som många av oss tror? Ligger den i någon gyttjig sjö kan mycket bevaras. Kan de hitta mordvapnet? Någon pirra eller annat sänke?
Jag tänker i alla fall sponsra så mycket jag kan. Hade jag bott närmare ade jag letat själv väldigt mycket, men mitt bidrag får istället bli att jobba extra och på så sätt bidra ekonomiskt till de som ska ge sig ut.
Citera
2012-02-01, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det är kanske inte så många av trådens deltagare som låter sig bli sponsorer. Däremot, om det varit min (även f.d.) livskamrat som var spårlöst borta hade jag satsat det mesta jag hade, till och med ett utkvitterat skadestånd. Snacka om fin gest.

Precis den tanken hade jag idag. Men det kan vi nog tyvärr glömma. FS påstår att han älskade Marina och avgudade henne, men pengar betyder nog mer för honom. Han kommer inte bidra med något.
Citera
2012-02-01, 18:41
Medlem
Citat:

Nej det är ju givetvis så att det här är den sortens insatser som ingen normal människa kan ifrågasätta i sig....
I och för sig är det väl nästan två år sedan MJ försvann i april men det är ju ändå givetvis så att sannolikheten för att en operation av detta slag ska ge något resultat i detta område inte är speciellt hög... Står verkligen insatsens storlek och uppgivna kostnader i paritet med vad man kan få ut av den? Såvida inte det primära är att göra en spektakulär insats och få in pengar och inte att hitta MJ...
Citat:

Nej det luktar inte helt bra om det här, det håller jag med om. Det handlar om en hel del pengar för troligen ingenting! Det skulle nog behöva grävas lite mer i denna organisation....
Citera
2012-02-01, 19:00
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Källa på det TACK

Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja hur i hela världen kan någon vara delvis hittad?

Blodet i sängen.

Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Madrassen!
Exakt.
Citera
2012-02-01, 19:04
Bannlyst
Citat:
Blodet i sängen.

Exakt.