2011-10-07, 08:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du vet var Gömmet ligger, klubben är där om det är den klubben som nämns i FUP. Platsen FS "sov" på ligger alldeles efter Bottenstugan, en liten slingrig väg går upp till höger och tar slut mellan två sjöar som heter Svartevatten och Holmevatten. Han parkerar nere vid vägen.
Nej, det Gömmet jag hittade ligger inte där. Pekar JensLapidus ut rätt plats? Det ligger inte heller nära Rörsjön.
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Har hört om nån schäferklubb men vet ej vart den ligger.

Stället FS sov på är här om jag inte förstått helt galet. Det sitter i dag en bom uppför den lilla backen som dom tittar upp mot i vallningsfilmen.
Citera
2011-10-07, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det Gömmet jag hittade ligger inte där. Pekar JensLapidus ut rätt plats? Det ligger inte heller nära Rörsjön.

Det var ju därför jag frågade! För att få veta om det var i närheten. Nu såg jag istället hur nära schäferklubben låg Lysegårdens golfbana vilket FS kollade upp via webkamera. Jag såg det stället som en intressant plats, precis som Rörvattnet är, även om det är en bit ifrån.
Citera
2011-10-07, 08:50
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:

Jag är ganska säker på att jag pekar ut rätt plats, har nån sagt att den ligger nära Rörsjön? Definiera nära? Tar nog knappt tio minuter dit med bil därifrån.
Citera
2011-10-07, 08:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att jag pekar ut rätt plats, har nån sagt att den ligger nära Rörsjön? Definiera nära? Tar nog knappt tio minuter dit med bil därifrån.
Jag vet inte om du pekar ut rätt plats, men det verkar rimligt.

Jag försökte besvara Mariooos fråga om det ligger nära Rörsjön. Men nu när hon vet var det ligger kan hon själv bedöma om det ligger nära.
Citera
2011-10-07, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag fick just bekräftat av FS att det är rätt plats.
Citera
2011-10-07, 09:05
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nedanstående är ett av alla mina inlägg där jag förklarar saken.
Visst, nedan länkar du till, vad jag förstår, ett raderat inlägg som efter lite läsning i tråden (trots OT) återfinns i form av skuggan (pga. OnT) av allegrageller:s svar häri: https://www.flashback.org/sp33291573
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har hur mycket chanser du vill, men inte tillsammans med mig i tråden. Däremot finns jag på PM om du ändå vill diskutera detta vidare.

Har du källa till där jag påstår att jag har innehållet i slasken?

Jag har vissa delar ur slasken, inte speciellt mycket men iallfall mer än vad som finns i FUP. Det finns 5 personer i denna tråd som kan bekräfta det.
För den som inte följer tråden 24h/dygn är det lätt att missa...
Å andra sidan väcker det nya funderingar kring varför det för dig var så svårt att svara på denna fråga:
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
För att inte riskera att gå alltför mycket OT (för det vill väl ingen?) vore det tacknämligt om Lalalajl kunde tala ur skägget huruvida denne har full tillgång till slasken, eller inte?
Jag tolkar ditt svar som att omfånget av slasken är densamma som den Quarrel tittar ned i. Då vet vi det. Någon annan slaskrepresentant i tråden som vill dela info om det rör sig om annat än en "innehållsförteckning" - avsändare - tilltalad?
Citera
2011-10-07, 09:05
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Jag vet inte om du pekar ut rätt plats, men det verkar rimligt.

Jag försökte besvara Mariooos fråga om det ligger nära Rörsjön. Men nu när hon vet var det ligger kan hon själv bedöma om det ligger nära.

Tittar man på vallningsfilmerna och kollar klockan när dom åker ifrån MJ:s hus så stod den väl på 11:26 nånting och 11:36 nånting när dom stannar där han sov. Då har dom dessutom stannat till på vändplatsen i Anvik. Dom kör välidgt långsamt pga vinterväglag. Det är väl kanske något längre att köra tillbaka till Diserödsvägen och sen ner till Rörsjön men det är asfalt hela vägen tills du svänger av mot Holmevatten. Dessutom var det ju sommar...så jag tror det tar ca tio minuter dit, i alla fall inte mer än en kvart.
Senast redigerad av JensLapidus 2011-10-07 kl. 09:13. Anledning: Korrigerat tiderna
Citera
2011-10-07, 09:14
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Följande handskrivna brev ankom Gbg:s Tingsrätt 2011-09-06.

Det framgår inte i dagboksanteckningen att kuvertet/kopia av kuvertet är infört i akten.
Jag är nyfiken på var brevet är poststämplat.

Vem kan ha skickat detta brev och varför?
Min tolkning är att det är "lilla" maskroos som författat detta handskrivna. Språket besitter samma torftighet som hennes inlägg i denna tråd. En viss anklagelse kan även tolkas in.
Citera
2011-10-07, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Visst, nedan länkar du till, vad jag förstår, ett raderat inlägg som efter lite läsning i tråden (trots OT) återfinns i form av skuggan (pga. OnT) av allegrageller:s svar häri: https://www.flashback.org/sp33291573

För den som inte följer tråden 24h/dygn är det lätt att missa...
Å andra sidan väcker det nya funderingar kring varför det för dig var så svårt att svara på denna fråga:
Jag tolkar ditt svar som att omfånget av slasken är densamma som den Quarrel tittar ned i. Då vet vi det. Någon annan slaskrepresentant i tråden som vill dela info om det rör sig om annat än en "innehållsförteckning" - avsändare - tilltalad?

Nu tillhör inte jag slaskklubben... men quarrel rättade mig inte när jag skrev detta:
https://www.flashback.org/sp33135302

Det visar på vad de har för material.
Citera
2011-10-07, 09:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu tillhör inte jag slaskklubben... men quarrel rättade mig inte när jag skrev detta:

Jag brydde mig inte om att rätta dig.
Citera
2011-10-07, 09:20
Bannlyst
Citat:
Jag brydde mig inte om att rätta dig.

Nej, det behövdes väl inte..
Citera
2011-10-07, 09:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Nej, det är riktigt, du tillhör en annan klubb har man konstaterat.

Vadan detta intresse i slasken, det finns ytterst lite information och den innehåller namn på personer som inte är misstänkta och således inte har i tråden att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in