2010-08-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Jag tror det här är första gången vi hör om en ny kvinna för FS, eller hur? Eller menar du att M var den nya kvinnan?

Ja för jag antar att barnets mamma var innan MJ!!!!!
Citera
2010-08-10, 20:54
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Ja för jag antar att barnets mamma var innan MJ!!!!!

Så du menar på fullaste allvar att FS tar sitt faderliga ansvar? Jag tyckte det lät alltför vansinnigt för att vara sant, baserat på vad som kommit fram i tråden (jag syftar då främst på domen som Tuesday har citerat).
Citera
2010-08-10, 21:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Så du menar på fullaste allvar att FS tar sitt faderliga ansvar? Jag tyckte det lät alltför vansinnigt för att vara sant, baserat på vad som kommit fram i tråden (jag syftar då främst på domen som Tuesday har citerat).

Det handlar väl snarare om hans möjligheter till att ta sitt faderliga ansvar. Under de omständigheter som framkommer hur barnen har behandlats är det kanske hans sätt att skydda barnen.

Uppenbarligen hade Marina inte något till övers för barnen vilket säkert påverkade hans möjligheter att ha barnen hos sig.

Nej, detta med barnmisshandeln var inte några pluspoäng i mina ögon. Kan hon vara så ond och elak mot barn kan hon även vara det mot vuxna. Jag tror någon fick nog. Det ligger förstås nära till hands att det var FS som fick nog, men det kan förstås finnas många andra.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-08-10 kl. 21:05.
Citera
2010-08-10, 21:07
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det handlar väl snarare om hans möjligheter till att ta sitt faderliga ansvar. Under de omständigheter som framkommer hur barnen har behandlats är det kanske hans sätt att skydda barnen.

Uppenbarligen hade Marina inte något till övers för barnen vilket säkert påverkade hans möjligheter att ha barnen hos sig.

Jag vet inte om du har hängt med i tråden, men enligt vad som framkommit i förhör verkar det som att M inte velat ha barnen hos sig, nej. Men om man "tar sitt faderliga ansvar", sätter man inte barnen i första rummet? Före sin nya flickvän? Så skulle jag tolka det iallafall. Men jag vill inte gå in och diskutera det här i detalj, ville bara förklara varför jag blev förvånad över det uttalandet.
Citera
2010-08-10, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Ja, och jag tror försvinnandet snarare har mer att göra med M:s förhållande till barnen än F:s, om vi ska diskutera försvinnandet.
Citera
2010-08-10, 21:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nej, det har du rätt i. Det finns inget som kan rättfärdiga mord.

Jag tänkte nog mer på psykisk misshandel.

Varför bodde han kvar, hade hon kontroll över honom?

Uttryckte mig kanske otydligt men jag menar att MJ kan ha haft en psykisk dominans över FS. Att han sedan har haft barnen mer sällan på hennes uppmaning kan ha fått det att koka över.

Vill återigen säga att detta är inget försvar ifall FS har dödat henne. Vi vet ännu inte vem som dödat MJ eller om det är mord. Än så länge finns ju hoppet om att hon lever men det blir mindre för varje timme som går.
Citera
2010-08-10, 21:13
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, Du har inte missat något. FS hade barnen varannan helg, enligt tråden. Men MJ gillade inte detta och kompromissen blev att FS hade barnen var tredje helg. Jag förstår om mamman ogillade detta, barnen behöver sin pappa också. Det betyder absolut inte att mamman inte ville ha dem.

Tack för tillrättaläggandet! Hade läst slarvigt/missuppfattat.
Citera
2010-08-10, 21:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, och jag tror försvinnandet snarare har mer att göra med M:s förhållande till barnen än F:s, om vi ska diskutera försvinnandet.

Har det framkommit något om barnens mamma och om hon eventuellt kan ha en roll i detta?

Stämmer det dessutom att han bodde hos barnens mamma de dagar de var hans tur att ha barnen?
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-08-10 kl. 21:18.
Citera
2010-08-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Men allvarligt talat...är det något han INTE har gjort är det väl att ta sitt faderliga ansvar?!
Det har han väl visst det! Jämfört med många andra frånskilda fäder så skulle han ha haft barnet varannan helg, men vek ner sig för MJ:s krav.
Citera
2010-08-10, 21:17
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte läst Tuesdays citat så menar jag ALLVAR med det jag skrev. Fattade du inte det?
Citera
2010-08-10, 21:19
Medlem
Catings avatar
Citat:
Det har han väl visst det! Jämfört med många andra frånskilda fäder så skulle han ha haft barnet varannan helg, men vek ner sig för MJ:s krav.
Men skärp dig. Om han tagit sitt ansvar skulle han väl för fan prioriterat barnen framför sin nya sambo??
Citera
2010-08-10, 21:19
Medlem
Catings avatar
Citat:
Eftersom jag inte läst Tuesdays citat så menar jag ALLVAR med det jag skrev. Fattade du inte det?
Läs då tråden innan du uttalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in