2011-11-26, 22:11
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan inte vara säker på att det inte går att återskapa filer, så det hade varit bäst att inte säga något.

eller så var han det, finns ett program som heter eraser.
heidi.ie/eraser/

ett bland många prog
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Folk har inte med att göra om han tar en grogg på en lördag det ska man skita blanka fan i.
Att sen kalla han suput är ju för fan sinnesslött och som alla inser är det en ren smutskastning inget annat. Det hade synts på gubben om det va en suput helt klart. Som tingsrättens svullna grisansikte det va ett fyllo däremot.

Du är ganska rolig i dina argument ibland, kallar du en av dina hyllade
lagmän för fyllo?

I andra trådar är lagmän och deras likar ofelbara så när domen går
emot vad du anser så är lagmannen ett fyllo?

//Reimer
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Har vänner som också haft båt på Mossholmen, pratade med dem nu och de instämmer till fullo i det du skrivit.
[b][i]
Nej, jag har aldrig sett honom berusad och det har inte heller övriga gemensamma vänner/bekanta gjort
Tog mig lite tid för att kolla upp detta så det skulle bli rätt svar.

Det som är med sanningen överensstämmande är att man ibland på lördagskvällarna kunnat märka att han smakat någon alkohol. Han blir då lite smårolig och detta har man skämtat om. Detta låter ju löjligt... Undra vad man säger om de som brukar alkohol på fredag och lördag kvällar? Ibland händer det mig även andra dagar... byebye bäst att lägga in sig på torken...
Hans dotter har tydligen annan åsikt. På minst tre ställen i FUP nämns M:s uppfattning om pappas drickande. Det är för mycket för att inte fästa något tilltro till.

Men det var inte pappas drickande, eller att systrarna är fisförnäma (vilket är min subjektiva uppfattning) som fick henne att försvinna, utan det faktum att de inte kunde låta henne välja pojkvän själv. Någon skrev att familjen respekterade henne, men att vara "väldigt aktiv i sina försök att få bort Fredrik ur Marinas liv" är respektlöst. Och det kan ha fått henne att försvinna från familjen.
Senast redigerad av Quarrel 2011-11-26 kl. 22:16.
Citera
2011-11-26, 22:27
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Har du lyckats få fram några bra bilder?

Nej det har inte stämnt med JL och mina tider

Men å andra sidan eftersom vissa anser att MJ är någon annanstas i världen så kan ju inte det ha något med henne att göra. Eller så kanske hon bara blev "lite" skjuten och blödde endast 2,g dl blod, slog ner den latexklädda ufovampyren och plåstrade om sig. Åkte skateboard till Gbg och tog stenabåten till Tyskland. Eller så kanske den misstänkta benbiten var från en ekorre som grannen sköt med sin púffra inne på sin tomt.

................
Citera
2011-11-26, 22:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Nej det har inte stämnt med JL och mina tider

Men å andra sidan eftersom vissa anser att MJ är någon annanstas i världen så kan ju inte det ha något med henne att göra. Eller så kanske hon bara blev "lite" skjuten och blödde endast 2,g dl blod, slog ner den latexklädda ufovampyren och plåstrade om sig. Åkte skateboard till Gbg och tog stenabåten till Tyskland. Eller så kanske den misstänkta benbiten var från en ekorre som grannen sköt med sin púffra inne på sin tomt.

................
Trots satiren så är jag intresserad av bilderna. Hoppas på att få se dem snart.
Citera
2011-11-26, 23:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är ganska rolig i dina argument ibland, kallar du en av dina hyllade
lagmän för fyllo?

I andra trådar är lagmän och deras likar ofelbara så när domen går
emot vad du anser så är lagmannen ett fyllo?

//Reimer

Precis du hänger med bra Reimer och lagmän som skriver en dom som man kan ta till sig seriöst, och inte en som verkar vara skriven av Quarells deckarmotiv. Och här ser man fyllesvullnaden tydligt och bra då det gäller Frifräsaren. Ja jag vet inte hur han fick döma här men han frilansar väl och det fanns kanske ingen annan och vad jag kan se är han inte så gången i just mordfall då han suttit LVU och något skattebrott.

Domen i sig är kanske inte mycket att göra åt då en kropp fattas om du förstår innebörden i detta.
Men personen Frifräsaren och han egna teorier i domslutet är komiskt,.
Citera
2011-11-26, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Precis du hänger med bra Reimer och lagmän som skriver en dom som man kan ta till sig seriöst, och inte en som verkar vara skriven av Quarells deckarmotiv. Och här ser man fyllesvullnaden tydligt och bra då det gäller Frifräsaren. Ja jag vet inte hur han fick döma här men han frilansar väl och det fanns kanske ingen annan och vad jag kan se är han inte så gången i just mordfall då han suttit LVU och något skattebrott.

Domen i sig är kanske inte mycket att göra åt då en kropp fattas om du förstår innebörden i detta.
Men personen Frifräsaren och han egna teorier i domslutet är komiskt,.
Om domarna i HR kommer till samma slutsats som TR, alltså att M kanske inte är död, hon mördades kanske inte i sin egen säng, och FS är kanske inte mördaren, kommer du då att beskriva HR som ett fylleslag?
Citera
2011-11-27, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om domarna i HR kommer till samma slutsats som TR, alltså att M kanske inte är död, hon mördades kanske inte i sin egen säng, och FS är kanske inte mördaren, kommer du då att beskriva HR som ett fylleslag?

Hovrätten kan inte fälla Fredrik det krävs en kropp och inget annat däremot så kommer man slippa se deras egna teorier.

Kanske inte Fredrik är mördare säger du?
Citera
2011-11-27, 00:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hovrätten kan inte fälla Fredrik det krävs en kropp och inget annat däremot så kommer man slippa se deras egna teorier.

Kanske inte Fredrik är mördare säger du?
Nej, det var inte det jag frågade. Läs frågan igen och svara på den. Varför tror du att man slipper se HR:s teorier? Tror du inte att HR kommer att motivera domen?

Kommer du att beskriva HR som ett fylleslag?
Citera
2011-11-27, 01:22
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Trots satiren så är jag intresserad av bilderna. Hoppas på att få se dem snart.

Mycket tveksamt! Men du kan ju fråga FS om inte han har några spännande bilder, han är ju trovärdig i dina ögon och har ju bott där i flera år, dessutom fotograferar han ju, han har bättre kamera än mig...passa också på att fråga honom om det går att se rampen om en bil står framför trappan när man åker förbi, så slipper jag åka dit och kolla för att sedan bli ifrågasatt för att FS säger att det inte stämmer...

Suput, fisförnäm...ja, det är så många andra här som kommenterat det så jag låter bli!

Tycker du ska ta till dig vad majbjorn och Poyrojt skrev....du sänkte dig i ditt uttalande om familjen till en nivå jag inte trodde var möjlig...pinsamt!
Citera
2011-11-27, 02:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Hans dotter har tydligen annan åsikt. På minst tre ställen i FUP nämns M:s uppfattning om pappas drickande. Det är för mycket för att inte fästa något tilltro till.

Men det var inte pappas drickande, eller att systrarna är fisförnäma (vilket är min subjektiva uppfattning) som fick henne att försvinna, utan det faktum att de inte kunde låta henne välja pojkvän själv. Någon skrev att familjen respekterade henne, men att vara "väldigt aktiv i sina försök att få bort Fredrik ur Marinas liv" är respektlöst. Och det kan ha fått henne att försvinna från familjen.

Marina drack inte alkohol och så gör inte L heller. Jämfört med dem dricker de som tar ett glas då och då mycket.
Du har en mycket märklig uppfattning om relationer. I en normal familj värnar man om varandra och hjälps åt när någon inte har det bra. Familjen såg hur Marina förändrades efter att hon träffat FS. Jag förstår att du inte har några vuxna barn. Hade det varit min dotter hade jag också mycket aktivt försökt få henne att bryta ett sådant osunt förhållande. Det hade tvärtom varit respektlöst att inte ingripa. Ungefär som om man har en anhörig som missbrukar. Nog ingriper man i den mån man kan. Att hon "försvann" har med just detta osunda förhållande att göra. Bortsett från FS hade Marina ett bra liv, en kärleksfull familj, bra arbete och intressanta fritidsaktiviteter/hobby.
Jag tyckte det var märkligt att du som småbarnsförälder har tid att sitta på Flasback 24/7 - och kan då förstå att du inte kan se hur viktigt det är att engagera sig i sina barn - de är dina barn även när de är 31 år.
Citera
2011-11-27, 02:43
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Trots att du inte känner familjen privat känner du till pappans alkoholproblem. Familjen är duktig på att hålla uppe fasaden, men lyckas inte helt.

Systarna klankar på Marinas val av pojkvän. FUP, sid 510:

FUP, sid 520:

FUP sid 503, förhör med syster H:

Pappan sa i TR att M hellre borde träffa en advokat eller en tandläkare.

Förhöret med arbetsplatscoachen, FUP sid 634:

FUP: sid 635:

Trots att M var 30 år lade sig familjen i hennes val av pojkvän, och hon blev utnyttjad av vänner och jobb. Enligt mamma L i TR blev hon mer och mer innesluten, vilket inte alls är konstigt med tanke på hennes livssituation.

Planerna på att fly från alltihop kan mycket väl ha grott länge. Bråket med FS på hans födelsedag kan ha varit droppen som fick henne att iscensätta sina planer.

Det är omvittnat i tråden att M funderade på det perfekta mordet, ett mord där GM inte kan bindas till mordet. "Avskedspresenten" till FS i sin säng kan vara ägnad att prova det omvända perfekta mordet. Bevis på mord som pekar på en GM, utan att mord begåtts. FS var det perfekta offret.

Märkligt att du tar upp negativa aspekter i Marinas livvsituation med fokus på att familjen lade sig i val av pojkvän, att hon blev utnyttjad av vänner /jobb och att hon därför skulle blivit innesluten.
Du glömmer VEM som utnyttjade henne mest, som kontrollerade henne mest och som hon försökte lämna under en långt tid just för att hon själv märkte att hennes livsglädje försvunnit och hon blivit mer innesluten. Du avslutar dessutom med att göra FS till ett offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in