2011-11-26, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Naturligtvis kan polisen inte leta i hela världen, därför finns spåret kvar. Så enkelt är det.

Det är bara du och kanske någon till som har den tron..och du får ha den. Det gör ingen skillnad i det stora hela.
Citera
2011-11-26, 18:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ett villospår som FS har sått?
Håll dig till sak! - Det var fråga om FB:s den 18/8 försök att hitta förklaringar till MJ:s försvinnande, och han grep här efter varje tänkbar möjlighet för att inte riskera att missa något. - Men redan i hans första kontakt med polisen den 4 augusti nämner han det senaste halvårets turbulenta förhållande mellan FS och MJ, och att MJ mot FS vilja velat avsluta förhållandet. - MJ har så sent som den 27/7 gett uttryck för att hennes inneboende inte kunde hantera motgång.
Citera
2011-11-26, 18:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Håll dig till sak! - Det var fråga om FB:s den 18/8 försök att hitta förklaringar till MJ:s försvinnande, och han grep här efter varje tänkbar möjlighet för att inte riskera att missa något. - Men redan i hans första kontakt med polisen den 4 augusti nämner han det senaste halvårets turbulenta förhållande mellan FS och MJ, och att MJ mot FS vilja velat avsluta förhållandet. - MJ har så sent som den 27/7 gett uttryck för att hennes inneboende inte kunde hantera motgång.
Det har du alldeles rätt i. Ända till den 11/8 lämnade han tips som pekar mot FS. Sedan märkte han säkert att brottsplatsundersökningen var klar och inget har blivit känt om att polisen hittat blod. Efter det, den 18/8, började han tipsa om andra spår.
Senast redigerad av Quarrel 2011-11-26 kl. 18:23.
Citera
2011-11-26, 18:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det har du alldeles rätt i. Ända till den 11/8 lämnar han tips som pekar mot FS. Sedan märker han att brottsplatsundersökningen är klar och inget har blivit känt om att polisen hittat blod. Efter det, den 18/8, börjar han tipsa om andra spår.
Nej, det är inga direkta spår han kommer med; mer frustration över att inget händer i utredningen. Han går igenom allt vad han och MJ har pratat om - ända ned till minsta bisats och delger sedan polisen sina funderingar, allt med syftet att det ska gå att få tag i en ledtråd.

Tror du att FB efter att blod och kulhål uppdagats har haft några fortsatta funderingar på MJ:s ev. Hollandsresor, flykt undan div. betungande plikter mm? - Hur kan det då komma sig att du fortfarande ägnar dig åt invändningar in absurdum? - Är det någon form av uttröttningstaktik?
Citera
2011-11-26, 18:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det är inga direkta spår han kommer med; mer frustration över att inget händer i utredningen. Han går igenom allt vad han och MJ har pratat om - ända ned till minsta bisats och delger sedan polisen sina funderingar, allt med syftet att det ska gå att få tag i en ledtråd.

Tror du att FB efter att blod och kulhål uppdagats har haft några fortsatta funderingar på MJ:s ev. Hollandsresor, flykt undan div. betungande plikter mm? - Hur kan det då komma sig att du fortfarande ägnar dig åt invändningar in absurdum? - Är det någon form av uttröttningstaktik?
Nej, jag tror inte att han hade återkommit om om blodet hade hittats. Men samtidigt är det konstigt att han kommer ihåg allt som har med FS att göra fram till brottsplatsundersökningen är klar, och allt annat efteråt. Om man vore misstänksam skulle man tro att han kände till blodet, men av någon anledning inte vill berätta det. Om blodet hittades skulle FS få skulden, om blodet inte hittades var det ett frivilligt försvinnande.

Jag invänder inte in absurdum, men det gör du.
Citat:
Beroende på vad han sysslat med behöver avd. återskapning inte vara något problem. Åtkomsten till mappen kanske bara gällde att kolla upp vissa detaljer, datum mm.
Från att argumenterat att han kanske raderade filer gick du över till att han kanske bara skulle kolla upp detaljer, datum mm. Vad som helst bara det var han som gjorde accessen.
Senast redigerad av Quarrel 2011-11-26 kl. 19:03.
Citera
2011-11-26, 19:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jag provsköt häromdagen dock med en 22.a, sköt från lite olika håll / avstånd / vinklar. Tycker att skotthålet ser ut att komma ifrån snett höger möjligtvis lite nedifrån. De skott som jag sköt var direktskott, alltså inte ricoshet testade att skjuta så det blev ricoshet också men sköt på en plåt och det var alldeles för hårt material blev bara en massa splitter. Kort hoppas jag det kommer i veckan, har ingen bra kamera själv
Har du lyckats få fram några bra bilder?
Citera
2011-11-26, 19:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Men samtidigt är det konstigt att han kommer ihåg allt som har med FS att göra fram till brottsplatsundersökningen är klar, och allt annat efteråt.
Vad är "allt annat"? - Konkretisera vad han kommer ihåg under förhören, och vad han minns efter brottsplatsundersökningen!
Citat:
Om man vore misstänksam skulle man tro att han kände till blodet, men av någon anledning inte vill berätta det. Om blodet hittades skulle FS få skulden, om blodet inte hittades var det ett frivilligt försvinnande.
Det är ju tur att du inte är så misstänksam av dig, då, eftersom du annars skulle kunna tro att FB rotat fram FS´ absorberingstyg, dennes gamla bäddmadrasser samt en kamouflagefilt som inte ens FS sett röken av under sina fyra år i huset.
Citat:
Jag invänder inte in absurdum, men det gör du.

Från att argumenterat att han kanske raderade filer gick du över till att han kanske bara skulle kolla upp detaljer, datum mm. Vad som helst bara det var han som gjorde accessen.
Har inte undersökt några datorer och vet därför bara att man från polisiärt håll av allt att döma kunnat konstatera att någon under morgonen den 28/7 visat intresse för vissa bilder. - Jag har t o m lämnat öppet för att det - åtminstone på ett teoretiskt plan - kan ha varit MJ som, innan hon åkte iväg till bankomaten i Stora Höga, slog sig ned på FS:s skrivbordsstol och bläddrade bland 2010 års bilder, för att sedan efter sitt kontantuttag återvända hem, i motionssyfte knäppa på och av sin laptop, men därefter - FS ovetandes - gått och lagt sig igen varefter någon skjutit henne i hennes säng samtidigt som FS spolat ned lite ljuddämpande kaffesump på toaletten, innan han så småningom - intet ont anande om vad som utspelat sig bakom hans rygg - skulle påbörja sina rök- och gravresor.
Citera
2011-11-26, 20:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad är "allt annat"? - Konkretisera vad han kommer ihåg under förhören, och vad han minns efter brottsplatsundersökningen!
Jag har ingen lust att sammanfatta förhören. Det kan du göra själv om du är intresserad. Du hittar dem säkert i FUP.
Citat:
Det är ju tur att du inte är så misstänksam av dig, då, eftersom du annars skulle kunna tro att FB rotat fram FS´ absorberingstyg, dennes gamla bäddmadrasser samt en kamouflagefilt som inte ens FS sett röken av under sina fyra år i huset.
Varför tror du att det är FS absorberingstyg? Det är inte samma fabrikat. Bäddmadrasserna låg helt öppet och både filten och absorberingstyget kan ha legat i M:s garderob. Så visst är det tur att jag inte är misstänksam.
Citat:
Har inte undersökt några datorer och vet därför bara att man från polisiärt håll av allt att döma kunnat konstatera att någon under morgonen den 28/7 visat intresse för vissa bilder. - Jag har t o m lämnat öppet för att det - åtminstone på ett teoretiskt plan - kan ha varit MJ som, innan hon åkte iväg till bankomaten i Stora Höga, slog sig ned på FS:s skrivbordsstol och bläddrade bland 2010 års bilder, för att sedan efter sitt kontantuttag återvända hem, i motionssyfte knäppa på och av sin laptop, men därefter - FS ovetandes - gått och lagt sig igen varefter någon skjutit henne i hennes säng samtidigt som FS spolat ned lite ljuddämpande kaffesump på toaletten, innan han så småningom - intet ont anande om vad som utspelat sig bakom hans rygg - skulle påbörja sina rök- och gravresor.
Inte bläddra, kopiera bilder till disk eller sticka för att ha med sig på en lång bortavaro. Det är nog mer troligt än att en mördare, fullt upptagen med att städa bort spår, skulle ha satt sig och tittat på bilder.
Citera
2011-11-26, 21:49
Medlem
Citat:
Vad är "allt annat"? - Konkretisera vad han kommer ihåg under förhören, och vad han minns efter brottsplatsundersökningen!Det är ju tur att du inte är så misstänksam av dig, då, eftersom du annars skulle kunna tro att FB rotat fram FS´ absorberingstyg, dennes gamla bäddmadrasser samt en kamouflagefilt som inte ens FS sett röken av under sina fyra år i huset.Har inte undersökt några datorer och vet därför bara att man från polisiärt håll av allt att döma kunnat konstatera att någon under morgonen den 28/7 visat intresse för vissa bilder. - Jag har t o m lämnat öppet för att det - åtminstone på ett teoretiskt plan - kan ha varit MJ som, innan hon åkte iväg till bankomaten i Stora Höga, slog sig ned på FS:s skrivbordsstol och bläddrade bland 2010 års bilder, för att sedan efter sitt kontantuttag återvända hem, i motionssyfte knäppa på och av sin laptop, men därefter - FS ovetandes - gått och lagt sig igen varefter någon skjutit henne i hennes säng samtidigt som FS spolat ned lite ljuddämpande kaffesump på toaletten, innan han så småningom - intet ont anande om vad som utspelat sig bakom hans rygg - skulle påbörja sina rök- och gravresor.
En del av skribenterna här är roliga, skriver tänkta händelseförlopp och lägger ut, efter lite eftertanke stämmer det inte med uppenbar fakta och måste ändras. Precis som FS gör
Citera
2011-11-26, 21:50
Medlem
majbjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Tack !

Håller med om det mesta du skriver men måste ha missat "hemligheten". Har du sett honom berusad ?
Jag har träffat L-R många gånger under 90-talet eftersom jag då hade båt på Mossholmen och likt kompisar som ligger där i nutid, så har jag då aldrig noterat några alkoholproblem hos L-R.

En mer serviceminded människa har jag svårt att tänka mej. På plats från morgon till kväll, är mitt minne, och med barnen som hjälpte till på sommarloven i kiosken och på sjömacken, så andades det hela fullständig familjeharmoni.

Klart som faan att man då ser rött när en masspostande, empatibefriad (förmodad Aspie), tar en rotter i försvar och angriper offrets familj istället.

Har vänner som också haft båt på Mossholmen, pratade med dem nu och de instämmer till fullo i det du skrivit.
[b][i]
Nej, jag har aldrig sett honom berusad och det har inte heller övriga gemensamma vänner/bekanta gjort
Tog mig lite tid för att kolla upp detta så det skulle bli rätt svar.

Det som är med sanningen överensstämmande är att man ibland på lördagskvällarna kunnat märka att han smakat någon alkohol. Han blir då lite smårolig och detta har man skämtat om. Detta låter ju löjligt... Undra vad man säger om de som brukar alkohol på fredag och lördag kvällar? Ibland händer det mig även andra dagar... byebye bäst att lägga in sig på torken...
Citera
2011-11-26, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
En del av skribenterna här är roliga, skriver tänkta händelseförlopp och lägger ut, efter lite eftertanke stämmer det inte med uppenbar fakta och måste ändras. Precis som FS gör
Om det är mig du åsyftar så är det inte konstigt att jag ändrar. Jag läser argument, lär mig fakta och ändrar händelseförloppet. Jag vet inte vad som hände.
Citera
2011-11-26, 22:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Har vänner som också haft båt på Mossholmen, pratade med dem nu och de instämmer till fullo i det du skrivit.
[b][i]
Nej, jag har aldrig sett honom berusad och det har inte heller övriga gemensamma vänner/bekanta gjort
Tog mig lite tid för att kolla upp detta så det skulle bli rätt svar.

Det som är med sanningen överensstämmande är att man ibland på lördagskvällarna kunnat märka att han smakat någon alkohol. Han blir då lite smårolig och detta har man skämtat om. Detta låter ju löjligt... Undra vad man säger om de som brukar alkohol på fredag och lördag kvällar? Ibland händer det mig även andra dagar... byebye bäst att lägga in sig på torken...

Folk har inte med att göra om han tar en grogg på en lördag det ska man skita blanka fan i.
Att sen kalla han suput är ju för fan sinnesslött och som alla inser är det en ren smutskastning inget annat. Det hade synts på gubben om det va en suput helt klart. Som tingsrättens svullna grisansikte det va ett fyllo däremot.

Citat:
Om det är mig du åsyftar så är det inte konstigt att jag ändrar. Jag läser argument, lär mig fakta och ändrar händelseförloppet. Jag vet inte vad som hände.

Överdriv inte det är ju nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in