2011-09-28, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belzer
Källa på det samt dokumentation från vittnen som kan styrka sittandet eller ett icke fejkat daterat foto, tack.
Om inte så kan vi göra resten av FS ord till sanningar också.

Där är du ju. Dig har jag väntat på..det var snällt av dig att hjälpa tanterna med sina kontaktannonser på Darkside, men har du sett vad som hänt?
http://www.expressen.se/husdjur/1.2575087/nu-har-skelande-pungrattan-dott

Citera
2011-09-28, 17:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det finns inget som tyder på att MJ fått besök av någon. Man kan inte hitta på att MJ har en hemlig telefon hon använder som en annan spion. Inget tyder på att hon hade det. I så fall kan du lika gärna spekulera i att MJ blivit bortförd av ett ufo. Bortkastad tid..

Jag hoppas att vi kan utgå ifrån den fakta som finns och inte fara ut i värre och värre fantasier..verkligheten är inte så otrolig. Varför ska man krångla till det, som GW brukar säga.
Är det verkligen osannolikt att M hade en hemlig telefon för sitt hemliga liv? Jag finner det högst sannolikt.
Citera
2011-09-28, 17:30
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta baseras på möjligheten att M mördades i sin bostad natten 28-29, medan FS satt på en gravsten.

Varför skulle i så fall inte Marina svara i sin telefon eller ha någon kontakt what so ever under onsdagen?
Citera
2011-09-28, 17:32
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Är det verkligen osannolikt att M hade en hemlig telefon för sitt hemliga liv? Jag finner det högst sannolikt.

ja, eftersom hon haft kontakterna med sin ordinarie telefon och också lämnat ut det telefonnumret. Samtliga de hon skulle/har träffat har haft hennes ordinarie telefonnummer.
Citera
2011-09-28, 17:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Varför skulle i så fall inte Marina svara i sin telefon eller ha någon kontakt what so ever under onsdagen?
Fortfarande, läs ett par sidor bakåt.
Citera
2011-09-28, 17:39
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Hur vet du att M inte har en okänd telefon? Precis som Quarrel har en oregistrerad telefon kan SwedeGoddess ha en. Det kan vara den hon pratade i när hon mötte vittnet på Svartedalsvägen. Det kan också vara anledningen till att hon inte svarade i telefon, hon pratade redan i en. Och messade under samtalet.

Hur mycket ska vi lita på C:s redogörelse för det raderade SMS:et? Hon fick två SMS, minns bara ett. Hon minns inte om det var Linköping eller Lidköping. Det kunde lika gärna ha stått att M skulle åka dit, därför att hon planerade att göra det.

Ok, jag har läst...
Nej, det tror jag inte på. då skulle hon ha ringt upp efter samtalet, inte skita i att höra av sig över huvudtaget. Alla utom FS har lämnat samma bild av Marina att hon alltid ringer upp...
Citera
2011-09-28, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok, jag har läst...
Nej, det tror jag inte på. då skulle hon ha ringt upp efter samtalet, inte skita i att höra av sig över huvudtaget. Alla utom FS har lämnat samma bild av Marina att hon alltid ringer upp...
Om hon avled natten 28-29 finns det en förklaring till varför hon inte hörde av sig efter den dagen.
Citera
2011-09-28, 17:52
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Alla som inte tror det är M blod i sängen, kan det kanske vara blod från någon tik som FS lekt med då kanske? Det fanns väl en historia om just vovvar och FS...
Möjligt att det finns historier om hundar och MJ men frågan är om någon verkligen tror på att hon slaktat tikar i sängen, för det krävs antagligen för den blodmängd som är säkrad, där ringer i alla fall mina varningsklockor. För du kan ju inte på fullt allvar mena att en blödande och löpande tik ska ha lämnat de spår som finns i sängen, där blodet dessutom med säkerhet till viss del ska härstamma från M.
Eller ska du spä på historien med en hanhund med kåtslag också?? Ja jisses vilka svängar den här mordutredningen kan ta....
Citera
2011-09-28, 18:05
Medlem
Citat:
Alla som inte tror det är M blod i sängen, kan det kanske vara blod från någon tik som FS lekt med då kanske? Det fanns väl en historia om just vovvar och FS...

Frågan är då, var hittar man en tik med Marinas DNA (Grad+4)?
Citera
2011-09-28, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
ja, eftersom hon haft kontakterna med sin ordinarie telefon och också lämnat ut det telefonnumret. Samtliga de hon skulle/har träffat har haft hennes ordinarie telefonnummer.
Hur vet du det?
Ett flertal av de förhörda uppger inte vilket telefonnummer de ringde eller SMS:ade.

Jag kan mycket väl tänka mig att hon använde en annan telefon tills dess hon på något sätt lärt känna personerna i sitt hemliga liv. På så sätt blir det lätt att bli av med pervon.
Citera
2011-09-28, 18:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det finns inte 2 liter blod i en hund du får dra in ett större djur än så för att uppnå 2 liter.
Citera
2011-09-28, 18:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Möjligt att det finns historier om hundar och MJ men frågan är om någon verkligen tror på att hon slaktat tikar i sängen, för det krävs antagligen för den blodmängd som är säkrad, där ringer i alla fall mina varningsklockor. För du kan ju inte på fullt allvar mena att en blödande och löpande tik ska ha lämnat de spår som finns i sängen, där blodet dessutom med säkerhet till viss del ska härstamma från M.
Eller ska du spä på historien med en hanhund med kåtslag också?? Ja jisses vilka svängar den här mordutredningen kan ta....
Precis så, man kan med säkerhet säga att MJs, eller en nära släktings, DNA fanns på en, jag upprepar, på en av de små urklippta bitarna av resårmadrasstyget. På en av de två bitar som klipptes ur den sydligaste delen av besudlingen, den delen som lär ska ha varit mot fotändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in