2011-10-27, 21:21
Medlem
mjohan84s avatar
MJ var en hängiven fotograf, kan svaret finnas bland hennes bilder? Jag tror att GM och MJ har besökt den plats där hon ligger tillsammans, man har säkert fotat naturbilder där, nånstans fick GM sin idé att begrava kroppen just på det stället.

Försäkringsfrågan.... Var hon försäkrad? Vem fick/får isåfall pengar? Kan man få pengar för en människa som "bara är försvunnen" ?
Citera
2011-10-27, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ursäkta om jag säger det men vissa här verkar ha en fot i röven på FS.
Påstår du att FS verkar vara en TILLFÖRLITLIG människa? Skulle han vara ett TILLFÖRLITLIGT vittne?

Varför försvarar ni denne man hela tiden? Vad har ni för andra alternativa GM att tillgå? Vem skulle ha intresse att ta MJ av daga förutom FS, vem skulle lägga ner allt arbete (orkar inte fortsätta motiveringen utan ber er att läsa Mrsmagoos inlägg, håller med dessa till punkt och pricka).

Man kan komma och tjaffsa om galningar på darkside.se hit och dit, eller någon galning som hon skulle ha mött rent apropå, men SANNOLIKHETEN för detta är MINIMAL, så frågan är tror ni på absordum ?
Nej, det påstår jag inte. Jag försvarar inte FS, jag utreder alternativa GM och andra alternativ. Jag ser inte att FS skulle ha intresse av att ta MJ av daga. Jag orkar inte heller läsa MrsMagoos inlägg.

Jag kan inte inse att sannolikheten för ett alternativ är liten. Däremot inser jag att sannolikheten för att någon blivit skjuten i sängen, förblött till döds eller näst intill, och blivit släpad ut ur bostaden utan att ett blodspår eller lukt av lik skulle bli kvar är minimal.
Citera
2011-10-27, 21:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Försäkringsfrågan.... Var hon försäkrad? Vem fick/får isåfall pengar? Kan man få pengar för en människa som "bara är försvunnen" ?
Ska vi prata sannolikheter, hur stor tror du sannolikheten är för att FS är förmånstagare?
Citera
2011-10-27, 21:38
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det fanns väl någon besudling på sängramarna? Isf är det märkligt att polis missade den när de körde igenom med bluestar i brottsplatsundersökningen aug-2010.

De undersökte väl inte sängen?
Citera
2011-10-27, 21:39
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det påstår jag inte. Jag försvarar inte FS, jag utreder alternativa GM och andra alternativ. Jag ser inte att FS skulle ha intresse av att ta MJ av daga. Jag orkar inte heller läsa MrsMagoos inlägg.

Jag kan inte inse att sannolikheten för ett alternativ är liten. Däremot inser jag att sannolikheten för att någon blivit skjuten i sängen, förblött till döds eller näst intill, och blivit släpad ut ur bostaden utan att ett blodspår eller lukt av lik skulle bli kvar är minimal.

Men jag gillar sannolikheter, det brukar stämma bra överens med verkligheten, jag tror på fakta och forskning, har svårt för hokus pokus och gissningar.

Vilka alternativa GM ser du som troliga? Och vad skulle de ha för intresse av att döda MJ?
Du tror alltså inte på att hon blev mördad där inne, är det inte så att kroppen inte utsöndrar det där som hundarna reagerar på föränn ca 20-30 minuter? (rätta mig om jag har fel)

Jag ser tydliga likheter med Nathaliefallet här, hon ströps i sitt eget badrum av sin sambo, släpades ut till bilen på utsidan (de bodde t om i lägenhetshus)... INGEN SÅG någonting.

Problemet med FS är att han är "fucked for life" om du vet vad det innebär, han har INGENTING att förlora, sådana personer skulle jag akta mig mycket noga för.
Citera
2011-10-27, 21:40
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ska vi prata sannolikheter, hur stor tror du sannolikheten är för att FS är förmånstagare?

Jag tror självklart INTE att fs skulle vara någon förmånstagare till en eventuell försäkring.
Citera
2011-10-27, 21:43
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
MJ var en hängiven fotograf, kan svaret finnas bland hennes bilder? Jag tror att GM och MJ har besökt den plats där hon ligger tillsammans, man har säkert fotat naturbilder där, nånstans fick GM sin idé att begrava kroppen just på det stället.

Jag vet inte om hon var försäkrad men det kan man misstänka. Om hon inte skrivit testamente så är det föräldrarna som ärver henne. De får inte ut pengar förrän hon dödförklaras.
Citera
2011-10-27, 21:51
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Du måste skämta.
FS dagar boende hos M var räknade liksom livet med resor, gratis mat, social samvaro i en helt annan miljö än vad FS var van vid. Just separationer är ett mycket vanligt motiv i mordfall.

Det är inte svårt att få ut något blodigt utan blodspill och det luktar inte lik om man "nästan" är död.
Citera
2011-10-27, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men jag gillar sannolikheter, det brukar stämma bra överens med verkligheten, jag tror på fakta och forskning, har svårt för hokus pokus och gissningar.

Vilka alternativa GM ser du som troliga? Och vad skulle de ha för intresse av att döda MJ?
Du tror alltså inte på att hon blev mördad där inne, är det inte så att kroppen inte utsöndrar det där som hundarna reagerar på föränn ca 20-30 minuter? (rätta mig om jag har fel)

Jag ser tydliga likheter med Nathaliefallet här, hon ströps i sitt eget badrum av sin sambo, släpades ut till bilen på utsidan (de bodde t om i lägenhetshus)... INGEN SÅG någonting.

Problemet med FS är att han är "fucked for life" om du vet vad det innebär, han har INGENTING att förlora, sådana personer skulle jag akta mig mycket noga för.
Skulle juridiken gå på sannolikhet skulle FS sitta bakom galler vid det här laget. Det är oftast partnern som är skyldig. Lisbeth Palme skulle också skaka galler.

Jag känner inte till något Nathaliefall, så jag måste gå på det du skriver. Jag ser ingen likhet mellan Nathalie och M. Nathalie ströps i sitt badrum av sin sambo och släpades från ett lägenhetshus, skriver du. M påstås ha skjutits till döds av sin inneboende i sin säng och släpats från en villa. Hade Nathalie vad polisen kallar 14 sexkontakter?

Vad har M:s sexkontakter för vandel? Vilken bakgrund har de? Hur mycket "fucked for life" är de?
Citera
2011-10-27, 21:58
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Skulle juridiken gå på sannolikhet skulle FS sitta bakom galler vid det här laget. Det är oftast partnern som är skyldig. Lisbeth Palme skulle också skaka galler.

Jag känner inte till något Nathaliefall, så jag måste gå på det du skriver. Jag ser ingen likhet mellan Nathalie och M. Nathalie ströps i sitt badrum av sin sambo och släpades från ett lägenhetshus, skriver du. M påstås ha skjutits till döds av sin inneboende i sin säng och släpats från en villa. Hade Nathalie vad polisen kallar 14 sexkontakter?

Vad har M:s sexkontakter för vandel? Vilken bakgrund har de? Hur mycket "fucked for life" är de?

Du kan söka på Nathalie och alingsås, kroppen hittades på en åker några mil ifrån hennes hem (fyndplatsen låg nära GMs föräldrahem).

Sexkontakter vet jag ej, men hon raggade mycket på nätet och därav svartsjuk pojkvän.

Jag vet dock inte mycket om hennes sexkontakter, har hon haft sex med många av dem eller har de mestadels suttit och chattat?

Vem tror du för övrigt att Kjell Sandrell är? Som är undertecknad på vykortet som skickades till FS
Citera
2011-10-27, 21:59
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Nathalie mördades i Alingsås stod mycket om det i tidningarna så det är bara att Googla så ser du att det stämmer. Hon mördades av sin nekande sambo. Hittades nergrävd närmare ett halvår senare några hundra meter från hans föräldrahem.
Citera
2011-10-27, 21:59
Medlem
Psyncs avatar
Vilka är det som betraktas som MJ´s "sexkontakter"? Är det folk från Darkside?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in