Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Jag tycker den här tråden börjar bli riktigt obehaglig.
Tänk OM FS faktiskt inte bara blivit frikänd i TR utan också är oskyldig i verkligheten........... Här blir han granskad inpå bara skinnet, utsatt för personliga förolämpningar (liksom f ö maskroos, som f ö inte är så artig själv

) och i vart och vartannat inlägg kallad mördare. Det är förstås OK att spekulera om olika scenarion, men det jag vänder mig emot är den
helt respektlösa tonen.
F ö tar jag ingen ställning till vem som har "rätt". Det är så mycket konstigheter; t ex
har jag förut i tråden undrat på vilka grunder FS blev häktad i augusti 2010, men ingen har svarat.
Ska bli intressant att se vad som händer i hovrätten.
//C
Att han anhölls första gången berodde på att det hade kommit till polisens kännedom att de hade bråkat ute på Tjörn den 27:e, att det hade skett ett bankomatuttag den 28:e och att de ville kontrollera hans uppgifter som han uppgav i förhör och utöver det de vanligaste orsakerna som att han var sambo och den sista som sett henne. Några andra grunder än dessa fanns inte vid denna tidpunkt.
När han sedan häktades skedde det på samma grunder som ovan med tillägget att de även hade hittat hennes bil, tingsrätten gav då polisen en vecka på sig att utreda fallet för att hitta något som förstärkte misstankarna.
Utifrån det som har framkommit idag så fanns det egentligen ingenting som pekade på mord då annat än att hennes anhöriga sade att hon aldrig skulle hålla sig borta så länge utan att höra av sig.
I övrigt håller jag med dig i ditt inlägg, det är ett synnerligen dåligt uppförande i krimtrådarna och ett av skälen till det är att vissa inte förstår och då använder de förolämpningar för att förstärka någons skuld och i sina argument mot andra skribenter. Ett sådant beteende passar bättre på skvalleravdelning och inte på ett krimforum där man diskuterar allvarliga brott.