Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nu är det väl dags att du tar dig i kragen och skärper till dig innan du skämmer ut dig helt.
Dina så kallade sökningar på Internet är fortfarande ingenting som motsäger mitt påstående.
Jag undrar vem det är som skämmer ut sig här. Den som envist hävdar att det han skriver är helt rätt eller den som hänvisar till den faktiska lagtexten?
Detta citatet av ditt påstående stämmer inte överens med gällande lag:
Citat:
Skadeståndet i sig är inte utmätningsbart, men om pengarna förvaras för länge på bankkontot kan KFM knipa dessa.
Om det påstående skall vara överensstämmande måste det kompletteras med följande lydelse, vilken skall placeras efter ordet bankkontot:
,till vilket skadeståndet har utbetalts,
Det är patetiskt att se hur du och den andra masspostaren Quarrel håller på härinne. Ingen av er kan formulera er på ett sätt som gör att det ni vill ha sagt framstår som klart utan det skall alltid luddas till lagom mycket för att det ska finnas en tolkningsmån och om någon, mot förmodan, sedan tolkar det ni har skrivit på ett annat vis än det ni avser blir det ett himla rabalder.
Är det några som ska skärpa sig så är det ni båda. Försök uttrycka er på ett vis som minimerar risken för feltolkning istället för att göra det omvända, för det är så tröttsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför måste GM invänta torkningsprocessen innan han kan lägga på filten?
Jag hittade en pålitlig skribent på FB:
https://www.flashback.org/sp12463142
Jag tolkar det som om att GM inte behövde vänta längre än en timme innan han lade på filten.
Ja du tolkar och tror en jäkla massa men förstår det gör du inte. Hur många gånger ska jag behöva upplysa dig om att koagulering av blod inte innebär att det är en torr produkt?
Självklart kan en GM lägga på filten direkt efter att blodet har koagulerat men då kommer det också att finnas vätskespår på undersidan av filten, eftersom sängbotten inte kommer att vara torr.
Vet du vad serum är?
För er andra som kanske inte vet är serum det som kvarstår när blodet har koagulerat och man har avlägsnat blodkroppar och koaguleringsprotein.
Detta blodserum är inget som på något magiskt vis uppstår på sjukhus eller laboratorier utan det förekommer alltid i allt blod samt frigörs när blodet koagulerar.
Nej, nu har jag tröttnat på att försöka bilda herrarna från begåvningsreserven - dags att göra annat.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag förstår det rätt så kände du och ev. några andra till vilken situation MJ befann sig i.
Erbjöd du/ni henne er hjälp?
Jag kan inte svara för andra än mig själv och mitt erbjudande om hjälp har funnits där sedan 2009.