2011-09-14, 13:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Misstänktes inkomster senaste åren.

Inkomst 2009 80.500
Inkomst 2010 42.900

källa: skatteverket

FUP står uppgiven inkomst 180000 men vid kolla så var det 118000
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-14 kl. 13:26.
Citera
2011-09-14, 13:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Att erbjuda hjälp är inte detsamma som att hjälpen tas emot och även de som inte kände MJ tror jag nog har fått rätt klart för sig att hon ville klara sig själv och sköta sina affärer. Givetvis skulle man, med facit i hand, ha agerat annorlunda men å andra sidan var det ingen som anade att det som nu har skett skulle ske. MJ föll på sin välvilliga inställning gentemot någon som inte verkar vara värd mer än att bli körd på porten och få sova under en presenning i dikesrenen.

Om jag förstår det rätt så kände du och ev. några andra till vilken situation MJ befann sig i.
Erbjöd du/ni henne er hjälp?
Citera
2011-09-14, 13:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det tror jag inte på ett dugg och det är ju ett ofog att smutsa ner M på det viset.
Intressant med populariteten här.

Så man kan mäta ut lite cash då skadeståndet kommer upp?
Intressant och sen blir det brajfest alltså.

Av någon anledning så tror jag inte att du ska räkna med att få någon inbjudan.

Hur väl känner du MJ?
Citera
2011-09-14, 13:50
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Nej, det är ju klart. Du tror inte att det var lite bekvämt för Marina, ibland, att ha FS där då?
Först var dom ju ett par, hon kände kärlek och sen ville hon vidare. Om det hade varit ett påtagligt problem för Marina, att "han levde på henne", då hade hon väl uttryckt det och tagit emot hjälpen? Ett par män hade ju lätt fixat det! Och om hon hade andra män i tankarna så hade det ju varit en bra lösning för henne. En del kvinnor klarar inte av att vara ensamma..hur var det med Maina?

Så där fungerar det inte i verkligheten. Någonstans hoppas man ju på att personen ifråga faktiskt skall flytta självmant. Det gör de flesta också. Men att hitta en bostad då man har betalningsanmärkningar samt väldigt låg inkomst - det är i princip omöjligt om man inte hittar ngt billigt hus mitt ute i ingenstans där ägaren inte kollar upp sådant och enbart är glad att ngn vill pröjsa hans sommarställe.

MJ hjälpte FS med att leta bostad vilket indikerar att hon ville han skulle flytta ut.
Och MJ verkar vara en kvinna som gärna klarar av saker själv och är självständig. Att be om hjälp med att slänga ut ngn känns för det första som ett personligt misslyckande och har man mkt stolthet i kroppen sitter det väldigt långt inne att ta till dessa metoder.
Dessutom har de en gång i tiden haft ett förhållande och att ta till sådana drastiska åtgärder som att handgripligen bära ut ngn sitter väldigt långt inne.

Sedan förstod hon väl, att om hon eller ngn annan gjort det, så hade det inte dröjt många dgr innan det ringde en ångerfull man el. knackade på hennes dörr. Kör hela registret om hur synd det är om honom och att han inte har någonstans att ta vägen och blablabla. Och då skall det väldigt mkt till för att förhålla sig iskall och bara strunta i det.
Citera
2011-09-14, 13:54
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nu är det väl dags att du tar dig i kragen och skärper till dig innan du skämmer ut dig helt.

Dina så kallade sökningar på Internet är fortfarande ingenting som motsäger mitt påstående.

Jag undrar vem det är som skämmer ut sig här. Den som envist hävdar att det han skriver är helt rätt eller den som hänvisar till den faktiska lagtexten?

Detta citatet av ditt påstående stämmer inte överens med gällande lag:
Citat:
Skadeståndet i sig är inte utmätningsbart, men om pengarna förvaras för länge på bankkontot kan KFM knipa dessa.

Om det påstående skall vara överensstämmande måste det kompletteras med följande lydelse, vilken skall placeras efter ordet bankkontot:
,till vilket skadeståndet har utbetalts,

Det är patetiskt att se hur du och den andra masspostaren Quarrel håller på härinne. Ingen av er kan formulera er på ett sätt som gör att det ni vill ha sagt framstår som klart utan det skall alltid luddas till lagom mycket för att det ska finnas en tolkningsmån och om någon, mot förmodan, sedan tolkar det ni har skrivit på ett annat vis än det ni avser blir det ett himla rabalder.

Är det några som ska skärpa sig så är det ni båda. Försök uttrycka er på ett vis som minimerar risken för feltolkning istället för att göra det omvända, för det är så tröttsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför måste GM invänta torkningsprocessen innan han kan lägga på filten?

Jag hittade en pålitlig skribent på FB: https://www.flashback.org/sp12463142

Jag tolkar det som om att GM inte behövde vänta längre än en timme innan han lade på filten.

Ja du tolkar och tror en jäkla massa men förstår det gör du inte. Hur många gånger ska jag behöva upplysa dig om att koagulering av blod inte innebär att det är en torr produkt?

Självklart kan en GM lägga på filten direkt efter att blodet har koagulerat men då kommer det också att finnas vätskespår på undersidan av filten, eftersom sängbotten inte kommer att vara torr.

Vet du vad serum är?

För er andra som kanske inte vet är serum det som kvarstår när blodet har koagulerat och man har avlägsnat blodkroppar och koaguleringsprotein.
Detta blodserum är inget som på något magiskt vis uppstår på sjukhus eller laboratorier utan det förekommer alltid i allt blod samt frigörs när blodet koagulerar.

Nej, nu har jag tröttnat på att försöka bilda herrarna från begåvningsreserven - dags att göra annat.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag förstår det rätt så kände du och ev. några andra till vilken situation MJ befann sig i.
Erbjöd du/ni henne er hjälp?

Jag kan inte svara för andra än mig själv och mitt erbjudande om hjälp har funnits där sedan 2009.
Citera
2011-09-14, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Av någon anledning så tror jag inte att du ska räkna med att få någon inbjudan.
Hur väl känner du MJ?

Du behöver ju inte få det att låta som att DET skulle vara något negativt...
Citera
2011-09-14, 14:05
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag fattar vad du menar och jag har tidigare reflekterat över det.

JE verkar inte vara speciellt intresserad av MJ och verkar samtidigt vara för feg för att säga det rakt ut.
Han ser ganska bra ut, har en lokal där det anordnas fester och dylikt och verkar inte ha några problem med att hitta tjejer (framför allt yngre förmågor). Vad skulle han med MJ till? Egentligen?

Vad skulle det vara för motiv? En sexlek som gått snett? Den teorin har jag aldrig trott på och de flesta av oss hade väl faktiskt ringt ambulans/polis whatever om en olycka inträffat - oavsett vad som hänt.
Smitningsolyckor p.g.a. chock är en sak, men många ger sig till känna efter chocken släppt. Genomgår man en förvandling efter en olycka och börjar frakta bort kropp, letar upp inkontinensskydd, gömmer pistol samt mobil etc.?

Och denne NH... kan hon inte bara bytt namn/efternamn el. att det är felstavat? Polisen har mängder med slarvfel i FUP:en och speciellt då det gäller namn och orter.
Och om hon varit på HVB-hem är det inte helt omöjligt att hon har skyddad identitet beroende på vad hon har i bagaget.

Långsökt

Från Wikipedia, den kostnadsfria uppslagsboken
Nóra Hoffmann (born 8 April 1985 in Budapest) is a Hungarian ice dancer
Citera
2011-09-14, 14:10
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Långsökt

Från Wikipedia, den kostnadsfria uppslagsboken
Nóra Hoffmann (born 8 April 1985 in Budapest) is a Hungarian ice dancer

Vad menar du? Förklara gärna vad som är långsökt
Citera
2011-09-14, 14:12
Medlem
letsdoits avatar
artmix - eller den som känner sig hågad att svara:

Det har inte varit någon aktivitet alls på FS:s dator sedan 27 juli 08:30:30, och jag har tidigare ställt frågan varför FS - det första han gör på sin dator samma dag som MJ "försvinner" - är att 12:28:17 ta sig in på artmix73:s konto (oskyddat lösenord), för att befinna sig där i 5 min 32 sek. - Vad var det som var så angeläget? - Ref: FUP, s. 797.

Vad/vem är artmix73?
Citera
2011-09-14, 14:12
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Men herregud, tror du att detta tillägg på något sätt skulle kompensera dina pinsamheter.

Du börjar mer och mer utmärka dig som trådens slampa, vilket jag förövrigt antar är något du är van att kallas i vissa sammanhang.

Jaha, precis som väntat - där kom det vanliga personangreppet som du och dina gelikar tar till när de faktiska argumenten tryter. Inte direkt oväntat.

Tillägget må vara kort men det är av stor betydelse eftersom det är en markant skillnad på hur lång tid man kan behålla ett utbetalat skadestånd på det konto skadeståndet har utbetalats till och på den tid pengarna från ett skadestånd kan behållas om de har placerats avskilt från andra tillgångar.
Förstår man inte det eller förmår att formulera det i skrift, framgår det nog vem som utgör den största pinsamheten.

Tack och god afton!
Citera
2011-09-14, 14:15
Bannlyst
Citat:
Men herregud, tror du att detta tillägg på något sätt skulle kompensera dina pinsamheter.

Du börjar mer och mer utmärka dig som trådens *lampa, vilket jag förövrigt antar är något du är van att kallas i vissa sammanhang.

Jävligt onödigt sagt.. vem ska nu lära dig, Quarrel och Tulpanpernilla saker ni inte har en aning om?
Citera
2011-09-14, 14:17
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du kollat?

Nej, det har inte riktigt varit läge för det. Känner honom men (umgås inte med honom) det skulle vara lite mysko om jag åkte dit bara för att mäta spårvidden på hans 4-hjuling. Men kan hända ett av mina barn skall leka med deras barn till helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in