2011-10-27, 22:00
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag vet inte om hon var försäkrad men det kan man misstänka. Om hon inte skrivit testamente så är det föräldrarna som ärver henne. De får inte ut pengar förrän hon dödförklaras.

Mamman verkar ha sjukt bråttom med att dödförklara MJ, hon åberopar att hon har pratat med något medium som skulle ha haft kontakt med MJ... Hon har tänkt att hålla minnesgudstjänst i november, tror jag att det var... efter nyår kommer hon att sluta leta efter MJ... Vad nu leta innebär.
Citera
2011-10-27, 22:01
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
Vilka är det som betraktas som MJ´s "sexkontakter"? Är det folk från Darkside?

Hon lirade på bodycontact också...
Citera
2011-10-27, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
Vilka är det som betraktas som MJ´s "sexkontakter"? Är det folk från Darkside?
Jag tänker på de som i FUP:s innehållsförteckning kallas "Marinas sexkontkakter", 15 personer egentligen, men en är inte identifierad.
Citera
2011-10-27, 22:11
Medlem
Nu förstår jag

Någon drog bort bäddmadrasser och la sig på madrassbotten och blödde 2,5 dl näsblod utan att försöka hejda det. Lät det rinna runt och ner bara, kanske spädde ut det lite med vatten. Reste sig sen Iproppade först då näsborrarna, eftersom blod inte finns överallt runt) och la på en annan, gammal solkig, bäddmadrass.

M var förbi en sväng hemma och kollade datorn och smög sen ut direkt utan sina tillhörigheter. Därpå råkade mobiltelefonerna vara ute på promenad med någon som behövde låna ett par mobiler en stund medan mt tog bilen för att tjacka lite knark.

När han kom hem kände han äntligen för att fixa de där stenplattorna som fortfarande inte blivit lagda.
Och mt skulle aldrig ljuga. Inte för oss här iaf. Han ville bara sätta sig lite intill en grav långt bort helt plötsligt, för att meditera lite över sin arbetslöshet. Det var inte att han drog till med en död mormor för att väcka sympatier genom att tala om oantastlig sorg.

Finns mer, men ungefär så måste det varit, det är ju logiskt och sannolikt. Att jag inte insåg det tidigare...
Citera
2011-10-27, 22:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Du kan söka på Nathalie och alingsås, kroppen hittades på en åker några mil ifrån hennes hem (fyndplatsen låg nära GMs föräldrahem).

Sexkontakter vet jag ej, men hon raggade mycket på nätet och därav svartsjuk pojkvän.

Jag vet dock inte mycket om hennes sexkontakter, har hon haft sex med många av dem eller har de mestadels suttit och chattat?

Vem tror du för övrigt att Kjell Sandrell är? Som är undertecknad på vykortet som skickades till FS
Varför skulle jag söka på henne? Det här försvinnandet liknar mer Pernillas i Kristianstad försvinnande. Hon mördades av sin sambo. Men bara för att några mord har begåtts på ett sätt behöver inte alla ha gjort det. Det händer att partnern är oskyldig.

Kjell Sandrell tror jag är en pseudonym för någon som vill jävlas med FS. Jag tror inte att kortet har något med försvinnandet att göra.
Citera
2011-10-27, 22:16
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Mamman verkar ha sjukt bråttom med att dödförklara MJ, hon åberopar att hon har pratat med något medium som skulle ha haft kontakt med MJ... Hon har tänkt att hålla minnesgudstjänst i november, tror jag att det var... efter nyår kommer hon att sluta leta efter MJ... Vad nu leta innebär.

Det värsta som kan hända en förälder är att ens barn dör och ännu värre om de mördas. Att sedan inte få veta hur eller varför eller ens ha en kropp att begrava är oerhört tungt. De kan inte påbörja sorgearbetet på grund av allt som varit.
Föräldrarna har pengar så det är inte orsaken till att de vill dödförklara henne utan troligen för att de vill ta avsked. M hade en nära relation med sina föräldrar och de är säkra på att hon inte längre finns i livet.
Citera
2011-10-27, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Nu förstår jag

Någon drog bort bäddmadrasser och la sig på madrassbotten och blödde 2,5 dl näsblod utan att försöka hejda det. Lät det rinna runt och ner bara, kanske spädde ut det lite med vatten. Reste sig sen Iproppade först då näsborrarna, eftersom blod inte finns överallt runt) och la på en annan, gammal solkig, bäddmadrass.

M var förbi en sväng hemma och kollade datorn och smög sen ut direkt utan sina tillhörigheter. Därpå råkade mobiltelefonerna vara ute på promenad med någon som behövde låna ett par mobiler en stund medan mt tog bilen för att tjacka lite knark.

När han kom hem kände han äntligen för att fixa de där stenplattorna som fortfarande inte blivit lagda.
Och mt skulle aldrig ljuga. Inte för oss här iaf. Han ville bara sätta sig lite intill en grav långt bort helt plötsligt, för att meditera lite över sin arbetslöshet. Det var inte att han drog till med en död mormor för att väcka sympatier genom att tala om oantastlig sorg.

Finns mer, men ungefär så måste det varit, det är ju logiskt och sannolikt. Att jag inte insåg det tidigare...
Jag skulle kunna vara lika raljerande kring åklagarens teori, särskilt den där biten där FS skickade SMS från Anvik samtidigt som han gick från Stora Höga till golfbanan.
Senast redigerad av Quarrel 2011-10-27 kl. 22:28.
Citera
2011-10-27, 22:17
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Nu förstår jag

Skön förklaring till det hela! Jag älskar verkligen den här typen av ironi, den förklarar hur logiskt allting egentligen är.
Citera
2011-10-27, 22:19
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle jag söka på henne? Det här försvinnandet liknar mer Pernillas i Kristianstad försvinnande. Hon mördades av sin sambo. Men bara för att några mord har begåtts på ett sätt behöver inte alla ha gjort det. Det händer att partnern är oskyldig.

Kjell Sandrell tror jag är en pseudonym för någon som vill jävlas med FS. Jag tror inte att kortet har något med försvinnandet att göra.

Ja Kjell Sandrell är onekligen en pseudonym, det finns inget sådant namn i folkbokföringen här i Sverige, rimmar lite också gör det... Men varför skulle någon vilja jävlas med vår käre FS?

Kan det ha något med förhörsledarns ord? Som gick typ så här "Vi har hört med folk som känner dig, bland annat pundare om jag får säga så, och det är minus hela resan, ingen tycker om dig"...
Citera
2011-10-27, 22:22
Medlem
mjohan84s avatar
OM man hittar kroppen, hittar man då gärningsmannen? Vad tror ni?
Citera
2011-10-27, 22:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja Kjell Sandrell är onekligen en pseudonym, det finns inget sådant namn i folkbokföringen här i Sverige, rimmar lite också gör det... Men varför skulle någon vilja jävlas med vår käre FS?

Kan det ha något med förhörsledarns ord? Som gick typ så här "Vi har hört med folk som känner dig, bland annat pundare om jag får säga så, och det är minus hela resan, ingen tycker om dig"...
Det gör inget om du återger meningarna innan: "Det kan ju vara så att tänkbara till det här, Fredrik, det är att som jag har förstått det, så har du inte nån större umgängeskrets? Och ditt ankare är Marina här". Varför mörda sitt ankare?
Citera
2011-10-27, 22:26
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Nu förstår jag

Det var kanske inte näsblod, utan kan ha varit mensblod efter hennes orgier med någon av de 15 sexkontakterna eller så hade M tappat sig på blod i månader för att hälla ut det på sängbottnarna. Låter också jättesannolikt.
Bäddmadrasserna släpar hon kanske runt på. Dessutom valde hon att försvinna så att hon inte behövde fixa ett nytt dragblock... Hon tog ut 10 000 och har klarat sig på det i över ett år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in