2011-11-11, 14:42
Medlem
mjohan84s avatar
f

http://imageshack.us/photo/my-images/17/12618063ts1320919405114.jpg/

är inte den markerade pistolen lik jjaggares profilbild? ser likadan ut.
är det en vanlig pistol för övrigt?

Såg nu att det runda märket satt lite längre ner på "handtaget" på bilden jag länkade till... men det kanske är olika på vilken modell det är? för ser jjaggares profilbild exakt ut som den mj hade?
Senast redigerad av mjohan84 2011-11-11 kl. 14:44. Anledning: f
Citera
2011-11-11, 15:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
http://imageshack.us/photo/my-images/17/12618063ts1320919405114.jpg/

är inte den markerade pistolen lik jjaggares profilbild? ser likadan ut.
är det en vanlig pistol för övrigt?

Såg nu att det runda märket satt lite längre ner på "handtaget" på bilden jag länkade till... men det kanske är olika på vilken modell det är? för ser jjaggares profilbild exakt ut som den mj hade?

Ja i alla fall väldigt likt den som man säger att Marina skjutits med en från 1940 talet lite militärstuk.
Undrar varför man inte kör hårdare över blodbilden att det faktiskt är en blodansamling från ett huvudskott för det är uppenbart vad det blodet visar att det rör sig om.
Citera
2011-11-11, 16:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej det är mer bevisning angående blodet och pistolen, skotthålet som man fått kickning för innan.

Polis och åklagare är övertygade om att hon sköts till döds i sin säng under natten med en pistol: en 9 millimeters Browning Long.
- Vapnet är försvunnet, den misstänkte säger att han inte vet var det tagit vägen,

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2618375/nya-bevis-ska-falla-marinas-mordare

http://www.google.se/search?q=9+millimeters+Browning+Long.&hl=sv&biw=16 80&bih=925&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=jGO8 TpiMI_L04QTKpbGoBA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2& sqi=2&ved=0CA0Q_AUoAQ
Spanarna hade i början av året fått fram ett magasin som ska ha hört till det vapen som funnits i Marinas besittning.
Magasinet passar till en FN modell 1903 9mm Browning long. I magasinet satt patroner 39 och 39B i kaliber 9x19mm.

Vad jag förstår så har polis inte provskjutit med dessa patroner till att jämföra med kulhålet samt partiklar i panelväggen.
Eller?
Citera
2011-11-11, 16:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Spanarna hade i början av året fått fram ett magasin som ska ha hört till det vapen som funnits i Marinas besittning.
Magasinet passar till en FN modell 1903 9mm Browning long. I magasinet satt patroner 39 och 39B i kaliber 9x19mm.

Vad jag förstår så har polis inte provskjutit med dessa patroner till att jämföra med kulhålet samt partiklar i panelväggen.
Eller?

Det får de experter vittna om i Hovrätten det är inget jag ger mig in i då jag inte vet hur man ser på att det är Marinas morfars pistol som skotthålet i väggen visar.
Men dom kan ha skjutit nu i efterskott för att prova eller jämföra partiklarna i hålet.
Och skulle det bevisas är det allvarligt då pistolen är borta, och vem kände till den?

Nej men Fredrik har skjutit med den han kan hantera just det vapnet.
Han garderade sig lite i fall man finner hans avtryck på pistolkulorna eller hur?
Citera
2011-11-11, 19:06
Medlem
mjohan84s avatar
Någon mer som funderar på hur skottet har avlossats? alt skotten..

Mj måste ha legat ner och kanske t om sovit, GM har avlossat skottet snett nerifrån, skotten penetrerar huvudet, går igenom och skadar sängen. MJ börjar blöda kollosalt och GM måste därefter börja hantera blodproblemet... Hon måste iaf ha legat ner... för jag menar, det där skotthålet är ju väldigt lågt ner, MJ måste nästan ha legat ner.

Det jag tycker är konstigt är att det inte har sprutat mer blod, men det kanske fungerar så här i verkligheten? det sprutar inget blod liksom det brukar göra på film
Citera
2011-11-11, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Mj måste ha legat ner och kanske t om sovit, GM har avlossat skottet snett nerifrån, skotten penetrerar huvudet, går igenom och skadar sängen. MJ börjar blöda kollosalt och GM måste därefter börja hantera blodproblemet... Hon måste iaf ha legat ner... för jag menar, det där skotthålet är ju väldigt lågt ner, MJ måste nästan ha legat ner.

Det jag tycker är konstigt är att det inte har sprutat mer blod, men det kanske fungerar så här i verkligheten? det sprutar inget blod liksom det brukar göra på film
Kulan var magisk. Den tog med en tändsatspartikel och en benbit, men inget blod.

Hur skjuter man nerifrån på någon som ligger i sängen?
Citera
2011-11-11, 19:45
Medlem
Citat:

Om man ponerar att Marina har sträckt ut sig på sängen en stund, alt. bjudit FS på sex med omvänd dominans i present och befinner sig över henne och då slår henne medvetslös. Han kan ha trott att han redan då slagit ihjäl henne. Pulsen är så låg att han inte uppfattar den. Han hämtar skottkärran och presenningen. Möjligt att han tar med några brädor eller rentav rampen, för att få kärran ner för halvtrappan.
Då han börjar vända henne på sidan, för att få under presenningen, rosslar det till lite och han inser att hon inte är riktigt död. Han rusar efter pistolen, kastar ett täcke över henne och skjuter. Snabbt får han in henne i presenningen, över i skottkärran och ut. Därmed ingen liklukt i rummet, samt att täcket tar upp stänket. (För det kan visst bli ett hemskt stänk vid ett skott i huvudet.) Resten kan inte vara några större problem, eftersom han sedan flera månader tillbaka har planerat att på något sätt ta ihjäl henne.
Citera
2011-11-11, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Om man ponerar att Marina har sträckt ut sig på sängen en stund, alt. bjudit FS på sex med omvänd dominans i present och befinner sig över henne och då slår henne medvetslös. Han kan ha trott att han redan då slagit ihjäl henne. Pulsen är så låg att han inte uppfattar den. Han hämtar skottkärran och presenningen. Möjligt att han tar med några brädor eller rentav rampen, för att få kärran ner för halvtrappan.
Då han börjar vända henne på sidan, för att få under presenningen, rosslar det till lite och han inser att hon inte är riktigt död. Han rusar efter pistolen, kastar ett täcke över henne och skjuter. Snabbt får han in henne i presenningen, över i skottkärran och ut. Därmed ingen liklukt i rummet, samt att täcket tar upp stänket. (För det kan visst bli ett hemskt stänk vid ett skott i huvudet.) Resten kan inte vara några större problem, eftersom han sedan flera månader tillbaka har planerat att på något sätt ta ihjäl henne.
Låter lättare att strypa än att skjuta.

Hur kunde benbit och tändsatspartikel följa med kulan genom täcket, men inte blod? Hur fick han in henne i presenningen utan att spilla en droppe blod? Hur fick han bort bäddmadrasserna utan att spilla en droppe blod eller skapa släpmarken i blodet på resårbotten?

Jag hörde idag LTF i TR. Hon tog bort inkontinensskyddet från sängen och upptäckte blodfläcken. Vem lade tillbaka det före brottsplatsundersökningen? Lade polisen tillbaka det för att BP skulle se ut som tidigare? Får den göra det?
Citera
2011-11-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Låter lättare att strypa än att skjuta.

Hur kunde benbit och tändsatspartikel följa med kulan genom täcket, men inte blod? Hur fick han in henne i presenningen utan att spilla en droppe blod? Hur fick han bort bäddmadrasserna utan att spilla en droppe blod eller skapa släpmarken i blodet på resårbotten?

Jag hörde idag LTF i TR. Hon tog bort inkontinensskyddet från sängen och upptäckte blodfläcken. Vem lade tillbaka det före brottsplatsundersökningen? Lade polisen tillbaka det för att BP skulle se ut som tidigare? Får den göra det?

Det är mycket möjligt att det är lättare att strypa än att skjuta, men faktan är ett kulhål, en benbit och fiber. Blodet i kulhålet har naturligtvis följt med kulan, då den avlägsnades.

Det mesta av blodet går ur kroppen ganska omgående. Skär du av halspulsådern t ex, blir det ingen nämnvärd blodspillan efter tre pulsslag. Rullar du ihop madrasserna från rätt håll, ger inte heller det några spår.
Citera
2011-11-11, 20:15
Medlem
mjohan84s avatar
Det är gammal pistol, men den duger säkerligen att ta en människa av daga med.
Personen ligger i sängen, pistolen sätts gissningsvis under haken (lite vinklat uppåt) och trycks av... Därav så blir vinkeln upp och träffar gaveln.
Citera
2011-11-11, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Det är mycket möjligt att det är lättare att strypa än att skjuta, men faktan är ett kulhål, en benbit och fiber. Blodet i kulhålet har naturligtvis följt med kulan, då den avlägsnades.

Det mesta av blodet går ur kroppen ganska omgående. Skär du av halspulsådern t ex, blir det ingen nämnvärd blodspillan efter tre pulsslag. Rullar du ihop madrasserna från rätt håll, ger inte heller det några spår.
Nja, som du själv skrev stänker blodet och allt blod bör då rimligtvis inte ha hamnat i kulhålet. Något bör ha hamnat på panelen, och på tapeten. Men rummet såg inte avtorkat ut när polisen var där och tittade.

Nu får du bestämma dig, blev M skjuten eller fick hon halspulsådern avskuren? Jag har svårt att tro att två liter blod hinner rinna ut under tre pulsslag.

När man har rullat ihop en madrass med nästan två liter blod i den och lyfter, tror du inte att det droppar då?
Citera
2011-11-11, 20:21
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Kulan var magisk. Den tog med en tändsatspartikel och en benbit, men inget blod.

Hur skjuter man nerifrån på någon som ligger i sängen?
Det är så tjatigt att du har så väldigt svårt att förstå. Eller om det är så att du inte vill förstå.
Personligen tror jag du är så korkad att du inte kan förstå - sen så tänker jag efter och kommer på att du är Flashbacks mest utstuderat avancerade troll!

Eller??? Nej, det går heller inte ihop, det krävs en större begåvning för det.
Hur som helst ger det dig uppenbart näring att ideligen hålla på och provocera och vara så obstinat som möjligt för att få starka reaktioner. Då är du verkligen någon!

Citat:
Nu sticker jag ut hakan som vanligt. Jag hittar inget bevis som binder FS vid brottet eller brottsplatsen på annat sätt än att han bodde där vid tidpunkten för försvinnandet.

Jag funderar på om M kan ha iscensatt försvinnandet själv. Först bytte hon ut bäddmadrasserna från FS gamla sängar. Därefter tappade hon sig själv på blod vid huvudänden, och skyddade bäddmadrasserna. Hon behövde inte tappa sig på två liter blod, det mesta antas ha sugits upp av bäddmadrasserna. Det räcker med en liten mängd blod för att åstadkomma den upptäckta blodfläcken. Efteråt, när blodet torkat, arrangerade hon om filtar och skydd så att det såg ut som vid upptäckten.

Dessutom sköt hon ett skott i väggen. I hålet hittades en liten benbit, för liten för att DNA-bestämma. Eventuellt blod gick inte heller att analysera. M kan ha skjutit genom ett djur, ett litet djur som gav ifrån sig lite blod, därför inget blod på väggen. En granne nämner att han hörde ett par skott, men säger inte att det var nattetid, vilket han borde ha gjort om det var FS som sköt M när hon sov.

Om man skjuter någon i sängen bör man skjuta uppifrån. Varför sitter då kulhålet i väggen, som om skottet avlossats i en bana något snett uppåt?

M kan sedan, precis som FS säger, ha stuckit iväg, gjort uttagen i Stora Höga och givit sig ut i världen, klädd i de kläder som saknas, med pass och kamera.

Citat:
En kula som rikoschetterar så mycket? Det låter som om det vore livsfarligt att skjuta någon, kulan kan ju studsa rakt bakåt. Kulan slår hellre sönder ben än studsar mot dem. Benen kan få kulan att ändra riktning, men i detta fallet 270 grader låter mycket.

Blodet har inte runnit igenom resårbotten, utan utefter kanten, FUP sid 713.

Visst är det en fantasifull teori, men M var en kvinna med en stark morbid fantasi.
Bara en idiot kan få för sig att en kula ändrar riktning 270 grader!
Antingen 90 grader åt ena, eller 90 grader åt andra hållet. Det är grundskolenivå.

Så här ligger det till:
Från resårbotten är det 23 cm upp till kulhålet. (FUP 1104).
Lägg till en bäddmadrass 5 cm och en huvudkudde 8 cm så fattas det 10 cm.
Har Marina legat på rygg med huvudet på kudden och hon blev skjuten från sidan mitt i huvudet, ja då är ju ingångshålet på samma nivå som kulhålet och kulan har i princip inte ändrat riktning alls när den passerat genom hennes huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in