2011-10-20, 18:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Har sökt men inte hittat uppgifter om att resårmadrassen kan ha lyfts ur sin ram och vridits 180° ?

Blodfläckens (00:26) utdragna form mot kanten tyder på att kropp/bäddmadrass läckt såpass vid avlägsnandet. Ett avlägsnande som knappast kan ha skett över bredvidliggande resårmadrass utan att lämna kantfläckar även där... Trots att FuP säger:

Jag tror avsikten för vederbörande har varit att göra sej av med resårmadrassen, men stött på praktiska problem med nyanskaffning, som gjorde att vridningen åtminstone flyttade/dolde kantfläcken till en början,om någon från sidan hade lättat på filt och skydd.

Ingen random fatal date som hade tagit sej tid till dessa rätt omfattande åtgärder, imo.

Tid hade däremot den skarpsynte FS.

Dags för FS att fixa en resa till ett fjärran land som saknar utlämningsavtal ?

Var har jag sagt det? Länka gärna och förklara detta det är mycket intressant,
Det är inte så att du tagit fel på resårmadrass och sängbotten?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-20 kl. 18:36.
Citera
2011-10-20, 19:50
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Var har jag sagt det? Länka gärna och förklara detta det är mycket intressant,
Det är inte så att du tagit fel på resårmadrass och sängbotten?
Sorry,inget du har sagt...Du kan bara tillskrivas det inledande citatet som förde mej vidare till min fundering om blodfläckens utseende. Och ja, rätt eller fel, i min värld kallas det jag ser på TV4 klippet, för (nedblodad) resårmadrass.
Sängbotten är då mer solid, som i t.ex. hålad masonit eller "ribbotten".
Citat:
Resårmadrass

Resårmadrassen består i allmänhet av en träram i vilken man lägger ett eller två resårsystem bestående av stålfjädrar. Under-, mellan- och över resårerna används normalt någon form av stoppningsmaterial som skydd mot mekanisk påverkan, ljuddämpning och som komfortlager. Ytterst trär man en sängklädsel som häftas fast i träramen.

http://www.bergtex.se/page_1162832736046.html

För undvikande av missförstånd skall jag hädanefter kalla denna för "resårbotten" som, likt förb..., ser ut att vara vriden 180° i döljande syfte. Förutsatt att bilden visar placeringen i sängramen.
Senast redigerad av Poyrojt 2011-10-20 kl. 19:58.
Citera
2011-10-20, 21:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Har sökt men inte hittat uppgifter om att resårmadrassen kan ha lyfts ur sin ram och vridits 180° ?
Blodfläckens (00:26) utdragna form mot kanten tyder på att kropp/bäddmadrass läckt såpass vid avlägsnandet. Ett avlägsnande som knappast kan ha skett över bredvidliggande resårmadrass utan att lämna kantfläckar även där... Trots att FuP säger:

Jag tror avsikten för vederbörande har varit att göra sej av med resårmadrassen, men stött på praktiska problem med nyanskaffning, som gjorde att vridningen åtminstone flyttade/dolde kantfläcken till en början,om någon från sidan hade lättat på filt och skydd.

Ingen random fatal date som hade tagit sej tid till dessa rätt omfattande åtgärder, imo.

Tid hade däremot den skarpsynte FS.

Dags för FS att fixa en resa till ett fjärran land som saknar utlämningsavtal ?
Jag tror jag förstår hur du menar (?) och då kan inte Marinas resårbotten vridits 180 grader. Blodfläcken har "spritt sig" ut över madrassen bredvid. På bilderna är det en perfekt matchning på "blodskarvarna" över madrasserna. Se t ex bild 10 på s. 705 i FUP. Men jag kan ha missuppfattat hur du tänker.
Citera
2011-10-20, 21:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
nej det är F:s egna grejer. Eftersom de har varit i beslag så har de redan kollat att det inte är stöldgods.

Angående dem som snackar en massa skit utan fakta, så kan F pissa rent vilken dag som helst.
Jag har svårt att tro att allt det han säljer har varit i beslag; t ex pinsen.
Citera
2011-10-20, 21:54
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det kan väl vara hennes för det
Nu förstår jag inte hur du tänker. Tror du att Marina lever? Pinsen (sex st. tror jag det är hittills) som syns i länken är sålda nyss (omdömena är från slutet av september till igår, 19:e oktober).

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1184341
Citera
2011-10-20, 21:54
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har svårt att tro att allt det han säljer har varit i beslag; t ex pinsen.

Nej det behöver det ju inte vara, FS har ju varit nere här på V-kusten bla på Tjörn hos Mj:s föräldrar?? och hämtat div saker. Kanske han har varit någon annanstans medans han varit nere, kanske hämtat / kollat undangömda prylar....

Det fetade kan du Armix svara på

@ Artmix: hör av dig nästa gång du e nere så kan jag bjuda dig på Burger King, så vi kan lära känna varandra.
Senast redigerad av jjagare 2011-10-20 kl. 22:40.
Citera
2011-10-20, 22:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Sorry,inget du har sagt...Du kan bara tillskrivas det inledande citatet som förde mej vidare till min fundering om blodfläckens utseende. Och ja, rätt eller fel, i min värld kallas det jag ser på TV4 klippet, för (nedblodad) resårmadrass.
Sängbotten är då mer solid, som i t.ex. hålad masonit eller "ribbotten".

http://www.bergtex.se/page_1162832736046.html

För undvikande av missförstånd skall jag hädanefter kalla denna för "resårbotten" som, likt förb..., ser ut att vara vriden 180° i döljande syfte. Förutsatt att bilden visar placeringen i sängramen.

Har du något som stärker det med träramsförsedd resårmadrass och att det har använts i det här fallet för ärligt talat jag vet inte vad du talar om.
Man har en sängbotten sen en resårmadrass det är väl det normala.
Nej blodfläcken ger ingen indikation om resårmadrassen som sådan direkt,.
Eller har du den uppgiften? Skulle jag tolka blodbilden så är det från huvudet precis på den platsen och det spred sig snabbt och mönstret är mörkare i mitten för att sen tunnas ut.
Jag fattar inte dig nu kan jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
nej det är F:s egna grejer. Eftersom de har varit i beslag så har de redan kollat att det inte är stöldgods.

Angående dem som snackar en massa skit utan fakta, så kan F pissa rent vilken dag som helst.

Vilket sammanträffande måste jag säga precis som allt annat skitprat som dyker upp från din sida.
Du är inte trovärdig här.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-20 kl. 22:14.
Citera
2011-10-20, 22:10
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Nej det behöver det ju inte vara, FS har ju varit nere här på V-kusten bla på Tjörn hos Mj:s föräldrar och hämtat div saker. Kanske han har varit någon annanstans medans han varit nere, kanske hämtat / kollat undangömda prylar....
Vad fan är det du säger!?
Har dom varit tvungna att träffa kräket? Löses inte sånt genom ombud normalt?
Citera
2011-10-20, 22:13
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror jag förstår hur du menar (?) och då kan inte Marinas resårbotten vridits 180 grader. Blodfläcken har "spritt sig" ut över madrassen bredvid. På bilderna är det en perfekt matchning på "blodskarvarna" över madrasserna. Se t ex bild 10 på s. 705 i FUP. Men jag kan ha missuppfattat hur du tänker.
Jag har tyvärr inte sett bilden du hänvisar till och är det på det viset att skarvytan på brevidliggande resårbotten också är matchande blodbesudlad, så har du rätt.
Citera
2011-10-20, 22:16
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Har du något som stärker det med träramsförsedd resårmadrass och att det har använts i det här fallet för ärligt talat jag vet inte vad du talar om.
Eller har du den uppgiften? Skulle jag tolka blodbilden så är det från huvudet precis på den platsen och det spred sig snabbt och mönstret är mörkare i mitten för att sen tunnas ut.

Vilket sammanträffande måste jag säga precis som allt annat skitprat som dyker upp från din sida.
Du är inte trovärdig här.

inte du heller
Citera
2011-10-20, 23:02
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Nej jag har inget som stärker vilken typ av resårmadrass/botten som har använts här. Min fundering är nu ointressant eftersom Kallix påtalade att även den bredvidliggande resårmadrassen/botten var nerblodad i skarven.

PS. Vad som är normala sängkonstruktioner vete skam, men jag har då aldrig haft resårmadrasser utan inbyggd träram...
Citera
2011-10-20, 23:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nej jag har inget som stärker vilken typ av resårmadrass/botten som har använts här. Min fundering är nu ointressant eftersom Kallix påtalade att även den bredvidliggande resårmadrassen/botten var nerblodad i skarven.

PS. Vad som är normala sängkonstruktioner vete skam, men jag har då aldrig haft resårmadrasser utan inbyggd träram...

Nja nu hade hon väl en vanlig sängbotten och jag vet inte alls vilken sorts resårmadrass men det vimlar av olika beroende på vad man väljer givetvis.
Dåligt botten så kanske det krävs en träförsedd resårmadrass jag har ingen aning, men vanligt är en bra sängbotten i kvalite och en vanlig resårmadrass utan träramsanordning.

Och om det är det jag tror vinklas inget utan man har inga problem med att ta bort resårmadrasser.
Jag vet inte om vi missuppfattar varandra lite nu men jag tror du har föreställt dig en viss sorts resårmadrass och jag en helt annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in