2011-11-05, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kan du istället skriva vilket fynd det var så att man slipper leta upp sidan för att förstå vad du menar.
FUP, sid 89:
Citat:
Genomförde saksök med Fight vid den aktuella soptunnan utan resultat. Ökade därefter
sökområdet och ca hundra meter därifrån, (se skiss), gör hunden en svag markering på en sko
som ligger i en påse. Ca 1,5 meter bredvid påsen ligger sko nummer två. I påsen ligger även en
svart t-shirt och två strumpor. Två oöppnade Falcon Export ligger i en systembolagspåse
bredvid sko nummer två.
Ca 5 meter ovanför fyndplatsen ligger gamla täcken, kuddar och lakan i en hög. Med tanke på
vädret som varit är det svårt att säga hur länge det legat där.
Det är diskuterat i tråden. Tas inte upp i rättegången. Tycks sakna betydelse.
Citera
2011-11-05, 21:44
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Hmms, gick man vidare med fyndet som man gjorde på s103
Två tips:

1. Hänvisa till det faktiska sidnumret i FUP, INTE vad din pdf-läsare visar.
2. N05B A.
Senast redigerad av essohasse 2011-11-05 kl. 21:48.
Citera
2011-11-05, 21:46
Medlem
majbjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du det? Vilken man?

Hittar du inget om det i slasken så får du väl fråga din gode vän Fredrik om han vill tala om vem det var. I fup nämns inget om detta.

Älskaren har jag träffat mycket men visste inget om detta förrän idag.
Citera
2011-11-05, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Hittar du inget om det i slasken så får du väl fråga din gode vän Fredrik om han vill tala om vem det var. I fup nämns inget om detta.

Det står inget i den procent av slasken som jag har, och FS är inte min vän. Dessutom förnekar han vetskap, så mitt hopp står till dig. Om jag ska tro på dig får du berätta mer.
Citera
2011-11-05, 21:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
FUP, sid 89:

Det är diskuterat i tråden. Tas inte upp i rättegången. Tycks sakna betydelse.
De var det här som var det första jag reagerade på när jag läste fup. Märkligt att polis inte undersökte det närmare, och man kan ju fråga sig varför polis ignorerat detta fynd.
Citera
2011-11-05, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De var det här som var det första jag reagerade på när jag läste fup. Märkligt att polis inte undersökte det närmare, och man kan ju fråga sig varför polis ignorerat detta fynd.
Det är förklarat i tråden. FS skulle aldrig lämna två oöppnade öl.

Men var det verkligen det första du reagerade på?
Citera
2011-11-05, 22:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Jag läste fupen från sidan 1 till slutet och det första jag reagerade på var detta fynd.
Sen framkom det väl att mamman Laila fått se sängkläderna på foto och då släppte polis fyndet p.g.a att Laila inte kände igen sängkläderna?

Nää, inte släpper man något som det även är pant på.
Vem kom med den förklaringen?

Jag hängde inte med när den diskussionen var på tapeten.
Citera
2011-11-05, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nää, inte släpper man något som det även är pant på.
Vem kom med den förklaringen?
Mariooo, förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ölburkarna var oöppnade..därför tror jag inte att de var FS.. Lakanen som hittades forograferades i alla fall då MJ:s mamma fick titta på dem och avgöra om hon kände igen dem. Hade de varit blodiga hade säkert SKL fått undersöka blodet.

Det går inte att säga hur noga de undersökte detta fynd..visade det sig att det inte var relevant för fallet så hamnar det i slasken.
Citera
2011-11-05, 22:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Mariooo, förstås.
Då får vi hälsa mariooo att de aldrig hamnade i slasken och då får man utgå från att de inte var intressant från polisens sida att plocka in fyndet för undersökning till SKL.
Citera
2011-11-05, 22:15
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn

Ja, du påstår ju dig ha träffat MJs familj lite då och då genom tiderna också, så nu får du nog förklara dig lite bättre för att inte framstå som ett troll.
Citera
2011-11-05, 22:19
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Men mig veterligen så har han slutat med knarket efter MJs försvinnande, kanske han då dumpade ölen också? Han hade fått nog utav alkohol/drog som hade fått honom att göra det här hemska mot sin medmänniska. För VEM lämnar två öl frivilligt på det sättet? Det verkar väldigt suspekt.
Citera
2011-11-05, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men mig veterligen så har han slutat med knarket efter MJs försvinnande, kanske han då dumpade ölen också? Han hade fått nog utav alkohol/drog som hade fått honom att göra det här hemska mot sin medmänniska. För VEM lämnar två öl frivilligt på det sättet? Det verkar väldigt suspekt.
Du och jag skulle aldrig göra det. Men det finns nog människor som skulle göra det, av misstag om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in