2011-10-19, 23:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja i överklagan påpekar åklagaren att det inte är Marina Kia H sett.
Och med anledning att hennes telefoner inte använts den dagen, så det är inget vittne att lita på alltså.
Hon levde inte den 28 juli vid den tiden och nu har man knappat in tiden för mordet genom att påstå att vittnet inte sett Marina,.
Det gick fort också i förbifart typ och vittnen ser inte i vanliga fall så bra så detta tillfälle är inget trovärdigt längre.
Men om KH hade sagt att det nog var FS i bilen, FS med peruk, då hade hon varit trovärdig.
Citat:
Åklagarkammaren i Uddevalla Överklagande Sida 5 (7
Citat:
en grå bil som kom emot henne i hög hastighet. Bilen körde i mitten på vägen. Häggqvist
blev rädd och förbannad, samtidigt som hon tänkte, "vad gör människan".
När den grå bilen närmade sig saktade den farten och körde in till sidan.
fup s.394

Nu får du skärpa dig, vem anser vad? Blandar du TR, åklagarens och dina egna slutsatser i samma stycke, utan så mycket som ett kommatecken?
Citera
2011-10-20, 00:05
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det hade han säkert velat göra

Men de här pinsen sålde FS nu (i september/oktober). http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1184341

Ja, vems kan det vara... BDSM-pins...?
Citera
2011-10-20, 00:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, vems kan det vara... BDSM-pins...?
Allvarligt talat, tror du själv på att FS skulle vara så vågad att han efter en friande dom börjar sälja av Ms tillhörigheter på Tradera/Blocket?
Vad grundar du/ni dessa anklagelser på?
Citera
2011-10-20, 00:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men, det var inte rättens uppfattning då de sket högaktningsfullt i vilken uppfattning åklagaren hade och sade att KH var ett pålitligt vittne.

Polisen kämpade och slet med vittnet och när de inte kunde få henne att acceptera att föraren var en man som bar peruk så bestämde de sig för att det inte var Marinas bil.

Den här åklagaren är oseriös och framför sina gissningar som sanningar, precis som du, och när vittnen inte passar in i hans gissningar så ändrar han på dessa och då de inte går att ändra påstår han att de sett fel.

Jag undrar om inte MrsMagoo missförstår dig för MrsMagoo har ju sagt något liknande som du säger i ditt sista stycke.

Citat:
Säkert ändrar man på vittnet om man inte då frågar vittnet så det förefaller som om vittnet sett fel person.
Citera
2011-10-20, 01:32
Medlem
Nu får ni sluta med ert förbannade tjattrande.
En del av er har både fup,slask och fan och hans mormor.
Men inte tusan har det hjälpt.Ni/vi står fortfarande och stampar på samma fläck.
Detta trots själgoda individer i tråden som leker kriminalare.
Redan första dan sprang poliser som yra höns kring skogarna i spekeröd.
Och inget hittade man,trots en skyhelsikes insats.

Och då undrar man...Varför i helvete man inte lade mer kraft i och kring parkeringsplatsen där bilen hittades.Nån jävel måste väl ändå ha parkerat bilen.

Att hiva en kropp med tyngd i vattnet ,omkring raffet eller dess närhet kan ju egentligen inte vara så svårt.
Det är ju egentligen bara att backa bilen,öppna bagagen och plums så ligger marina i spat.

Madrasserna kan ju skickats av i något så simpelt som i en container med blodiga sidan ner,
Och lite annan bröte över.För vem reagerar egentligen på en blodig madrass,om man ens ser den.
Sen är det sällan som chauffören tittar i containers innan tömning.

Nej det här trixandet med kärra och spring runt sjöarna i svartedalen känns väl rätt uttömt vid det här laget.

Om jag är seriös ?
Jo precis lika seriös som ni övriga.
Med den skillnaden att jag sällan eller aldrig blandar in några små barnsliga smileys.
För samma dag som ni övriga lade in smaileys i era inlägg.
Ja då försvann all tänkbar seriösitet.

När giftasvuxna människor likt barn i sandlådan börjar kasta skit på varann.
Ja då har egentligen tråden sen länge spårat ur.

Jag själv då,Har jag aldrig gjort nåt fel ?
Nej..Inte mer än det här inlägget.
Citera
2011-10-20, 02:20
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ni/vi står fortfarande och stampar på samma fläck.
Detta trots själgoda individer i tråden som leker kriminalare.
Redan första dan sprang poliser som yra höns kring skogarna i spekeröd.
Och inget hittade man,trots en skyhelsikes insats.

Och då undrar man...Varför i helvete man inte lade mer kraft i och kring parkeringsplatsen där bilen hittades.Nån jävel måste väl ändå ha parkerat bilen.

Att hiva en kropp med tyngd i vattnet ,omkring raffet eller dess närhet kan ju egentligen inte vara så svårt.
Det är ju egentligen bara att backa bilen,öppna bagagen och plums så ligger marina i spat.

Madrasserna kan ju skickats av i något så simpelt som i en container med blodiga sidan ner,
Och lite annan bröte över.För vem reagerar egentligen på en blodig madrass,om man ens ser den.
Sen är det sällan som chauffören tittar i containers innan tömning.

Nej det här trixandet med kärra och spring runt sjöarna i svartedalen känns väl rätt uttömt vid det här laget.

Jag själv då,Har jag aldrig gjort nåt fel ?
Nej..Inte mer än det här inlägget.

Raffet?? Menar du Preem-raff i Lysekil eller raffet nere i Oljehamnen, Göteborg?
Eller menar du de petrokemiska industrierna som ligger i Stenungsund?

Ja, visst är det en möjlighet men det ligger ofta fartyg där, eller så hamnar man för nära centrum och då är det småbåtar och annat folk som kan vara i rörelse där. Stenungsön med boningshus ligger ju desstuom rakt över där så risk för iaktegelse är väl rätt stor.

Varför skulle det vara så bökigt med en kärra? Att sänka i en enslig sjö nattetid i skogen med uppenbart liten risk för iaktagelse är väl mer rimligt än hamnen, anser jag.

Har du varit ute i Svartedalen? Vet du hur enkelt det är att dumpa saker i sjöar där?
Det finns fyra-fem sjöar som är högintressanta för det ändamålet som ligger inom en relativt liten radie från bostaden.

Men visst, det är inte säkert att hon finns där heller, men varför anser du att kärra och sjöar är uttömt?
Citera
2011-10-20, 06:21
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Allvarligt talat, tror du själv på att FS skulle vara så vågad att han efter en friande dom börjar sälja av Ms tillhörigheter på Tradera/Blocket?
Vad grundar du/ni dessa anklagelser på?

Han har antagligen jävligt dåligt med pengar, så vad har han för val?

här kommer länken

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_goteborg?title=gw_persson_tror_pa_fallan de_dom&videoid=1939856
Citera
2011-10-20, 07:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han har antagligen jävligt dåligt med pengar, så vad har han för val?

här kommer länken

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_goteborg?title=gw_persson_tror_pa_fallan de_dom&videoid=1939856

Kanon han anser att man har mycket blod och han anser att det är omfattande bevisning.
Citera
2011-10-20, 08:56
Medlem
Psyncs avatar
Citat:
Kanon han anser att man har mycket blod och han anser att det är omfattande bevisning.

Alla såg att det fanns en blodpöl där, utan den huvudmisstänkte. Vad beror det på?

Jag kan svara på den frågan själv.
Den huvudmisstänkte kanske lider av "psykosomatisk färgblindhet" som gör att han inte kan se röda nyanser utan de blir gråa i hans ögon istället. Precis som Bruce Willis i Color of night från -94.

Från Wiki:
The sight of the bloody body of his patient clad in a bright green dress causes Capa to suffer from psychosomatic color blindness, taking away his ability to see the color red.

Jag förstår inte varför språkrören inte har lyft fram denna teori tidigare.
Senast redigerad av Psync 2011-10-20 kl. 09:29.
Citera
2011-10-20, 10:35
Medlem
perVers2.1s avatar
Håller inte alls med GW om att kroppen skulle vara dumpad i havet.
Om nu FS är skyldig till det förmodade mordet så tyder hans lugn på att han är säker på att hon inte återfinns. Crossbanan under konstruktion är mitt tips, lättgrävt och resten av överfyllnaden sköttes av lastmaskiner? Kanske levde Marina trots allt fortfarande när hon lämnade hemmet?

Ang. mobiltelefonerna.
Ni i tråden som gång på gång framför tvärsäkra uttalanden om Stora Höga, Kode osv har lika dåligt underbyggda kunskaper som de åklagaren lyckats framföra. Lösningen kan troligen finnas/ha funnits här.
Jag påstår att sannolikheten för att telefonerna följts åt eller inte följts åt är exakt lika stor.
Som bevisning betyder det naturligtvis inget eller mycket lite.
Citera
2011-10-20, 13:16
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Har sökt men inte hittat uppgifter om att resårmadrassen kan ha lyfts ur sin ram och vridits 180° ?

Blodfläckens (00:26) utdragna form mot kanten tyder på att kropp/bäddmadrass läckt såpass vid avlägsnandet. Ett avlägsnande som knappast kan ha skett över bredvidliggande resårmadrass utan att lämna kantfläckar även där... Trots att FuP säger:
Citat:
* Blod har runnit ned mellan resårbottnarna.
Blod på träregeln och på golvet, under sängarna, har sannolikt kommit där när det har runnit
ned.

Jag tror avsikten för vederbörande har varit att göra sej av med resårmadrassen, men stött på praktiska problem med nyanskaffning, som gjorde att vridningen åtminstone flyttade/dolde kantfläcken till en början,om någon från sidan hade lättat på filt och skydd.

Ingen random fatal date som hade tagit sej tid till dessa rätt omfattande åtgärder, imo.

Tid hade däremot den skarpsynte FS.

Citat:
Men vad ser du på bilderna
-Vet inte inget ser jag.
Men du ser väl vad det är-
-Nej vadå?

Det är blod ser du väl
-Nej det är inget jag ser

Dags för FS att fixa en resa till ett fjärran land som saknar utlämningsavtal ?
Citera
2011-10-20, 15:30
Medlem
sWeePerrs avatar
Har detta blivit postat?:

DNA-profil klar från likfynd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dna-profil-klar-fran-likfynd_6567831.svd

Citat:
/.../De första DNA-analyserna blev klara häromdagen och visade att det rör sig om en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in